• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • Zwillinge86
    Zwillinge86 skrev 2015-01-02 17:00:53 följande:

    Jag har kört ett år med Mias och jag är nöjd.


    testade innan dess progesteronAll som jag köpte både i usa samt beställde från Swansons, och jag var nöjd med den också. Vet dock inte om den var fri från parabener.
  • Snart lycklig
    pink lily skrev 2015-01-02 16:15:56 följande:

    Är det någon som kan tipsa om en bra progesteronkräm med bioidentiskt progesteron, utan parabener? Tänker vägra syntetiskt progesteron vid spottings och långa blödningar, mår inte alls bra av det! Har någon testat Female Balance Creme ( Mia Lundins rek.) eller annan?


    Jag har kört med PreogesteronAll. Den är bioidentisk och gissar att den är utan parabener. Bor du Sthlm, kan jag rekommendera dig var du kan köpa den "bakom disk". Köpte en idag, som komplement till mina Utrogestan och Progesteron MIC.
  • Cathy

    Zwillinge; det är egentligen inte själva lymf värdet som är intressant utan det i relation till leukocyt värdet. Det är bra om dina lymfocyter sjunker efter IL, då svarar du på IL. Neutrofila reagerar också på svamp så kan du haft nån svampinfektion som höjt dem? Och de neutrofila höjs också vid akut inflammation. Och även av kortison.

  • Zwillinge86
    Cathy skrev 2015-01-02 17:47:23 följande:

    Zwillinge; det är egentligen inte själva lymf värdet som är intressant utan det i relation till leukocyt värdet. Det är bra om dina lymfocyter sjunker efter IL, då svarar du på IL. Neutrofila reagerar också på svamp så kan du haft nån svampinfektion som höjt dem? Och de neutrofila höjs också vid akut inflammation. Och även av kortison.


    Har haft extrem klåda av vaggisarna, så svamp kan absolut vara en förklaring!
  • Athen

    [quote=74568279][quote-nick]che71 skrev 2014-12-24 11:18:59 följande:[/quote-nick]

    Du kan ta alla prover i Aten (det gjorde jag, fast jag hade ju också en missfallsutredning hemifrån, men jag tror att Dr D tog alla prover ändå)

    JA, köp framförallt med dig Prezolon tabletter (cortison) 5 mg ...massa paket...du måste gå till flera apotek (men det finns en i varje kvarter)..tror jag köpte 30-40 paket...för det är billigt o receptfritt o du vet aldrig hur länge du måste försöka (inkl missfall o börja om igen) eller vilken dos just du kommer behöva.

    Sen är det Clexanesprutor 6000 om du inte kan fixa en läkare att skriva recept här hemma (mycket billigare) jag hade recept på Fragmin 5000 (efter alla missfall)

    som tur är för jag har nog tagit över 300 sprutor. (under några veckor innan missfall flera gånger, samt varje månad man försöker 1 vecka innan BIM till mens o

    till v 37 i min lyckade graviditet)

    Intralipiddropp vet jag inte hur man köper, tror att Dr D kan skriva recept, (o så kan man alltid köpa via Dr Ds klinik men det är lite dyrare)

    men annars samma sak, billigare om du kan få en läkare med dig som skriver ut recept här hemma på det.

    Men viktigast- se till att du vet var du ska få hjälp med att sätta intralipiddropp!!

    Bor du nära Stockholm verkar det inte vara några problem.

    Lycka till!

    [/

    Tack så jätte mycket för ditt svar che71.

    En fråga till er alla, har ni fått veta genom immunutredningen vad det är som är fel, vad det är i kroppen som stör/ställer till det för er?

    Vet man vad som händer i kroppen genom att inta tex fragmin, cortison osv...?

    Vad gör den medicineringen i kroppen?

    Har vi fel på vår äggreserv, eller vad är anledningen till att vi inte lyckas?

    Har gör il dropp i kroppen, hur verket den?

    Många frågor

    Vi ska iaf. träffa Dimitri den 12/jan, väldigt förväntansfulla :)

    Jag funderar på dropp, finns det någon i Göteborg som man kan träffa för att få dropp. Tror nämligen inte att min vårdcentral kommer att hjälpa mig med droppet.

    Ett stort grattis till er alla som har lyckats, tror du att du har lyckats så långt pga Dimitri?

    Finns det något mer man bör tänka på inför första mötet med Dimitri?

    God fortsättning.... 2015 kommer att bli ett bra år för oss alla!!

  • Cathy

    singha; styrkekramar till dig. Beklagar verkligen.

    Athen; har man immunproblem så ser man det i USA testerna men man kan väl ha flera fertilitetsproblem. Själv hade jag ingen äl även om äl stickorna visade plus för mitt prolaktin var lätt förhöjt så efter medicinering så blev jag efter alla ivfer gravid utan ivf och med immunmediciner (hade alldeles för höga NK celler). dr D är väldigt bra att diskutera med så ställ alla dina frågor till honom när du väl är på plats!

  • lill111
    pink lily skrev 2015-01-02 16:15:56 följande:

    Är det någon som kan tipsa om en bra progesteronkräm med bioidentiskt progesteron, utan parabener? Tänker vägra syntetiskt progesteron vid spottings och långa blödningar, mår inte alls bra av det! Har någon testat Female Balance Creme ( Mia Lundins rek.) eller annan?


    Vad är parabener? Testade nu provera mot spottingsen hjälpte inte alls????.... Såå jobbigt! Har prövat många behandlingar men inget hjälper, fattar inte vad det beror på??

    Tacksam för svar...
  • LillemorR

    Jag har inte läst mycket i tråden då allt ändå är grekiskan.
    (än inte så insatt i detta).men förlåt i förväg för en dum fråga...varför göra utredningar i Aten?
    Är det för att man uttömt alla möjligheter i Sverige?

  • Ananda Balaganapati

    En fråga, varför använder ni progesteronkräm? Är det problem att ha spottings? Tog progesteron för något år sedan, men det påverkade och försenade min cykel kraftigt.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!