• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • xxx4

    Ananda B vad tråkigt att höra! Så ledsen för er skull. Vet hur det känns med dessa misslyckanden o när hoppet väckt som för er. Men som du själv skriver så är det viktiga nu att ni faktiskt lyckades bli gravida o det kan ingen ta ifrån er. Tack för att du orkar tänka på andra nu och håller tummar. Hoppas mötet med Dr D blir bra. Var det egna eller donerade ägg du hande denna gång? Varmaste kramar

  • HRE

    Ananda, så tråkigt. Men det är rätt väg att gå vidare på immunspåret. Jag hade ALDRIG blivit gravid utan alla dropp och mediciner. Fortsätt kämpa för det kommer att lyckas!

  • Walda

    Grattis till alla som plussat och beklagar Ananda. Själv börjar jag förlora hoppet på denna graviditet. Jag tycker min hcg stegring är för långsam först 79, sex dagar senare 462 och sju dagar senare 1504. Progresteron föll från 51 till 26, 26 nu på senaste blodprovet i måndags. Jag är nu i vecka 5+5. Haft förhöjda leukocyter ca runt 10 och lite förhöjda neutrofilia 7,3 5,8 och i måndags 8,6. Dr D har ordinerat ett dropp i veckan vilket jag tagit. Jag har inte fått svar från honom på senaste blodproverna. Borde jag själv börja med progresteron utan att prata med Dr D?

  • trex2013
    Ananda Balaganapati skrev 2015-05-19 21:03:05 följande:

    Tyvärr så håller jag på att få tidigt missfall... Hcg minskat samt att jag börjat få småblödningar och rejäl värk i ryggslutet. Vilken känslomässig berg-och-dalbana detta är. Hade ff inte hunnit smälta att jag lyckats bli gravid förrän det var över. I sorgen känner jag ändå tillit till att det kommer att funka. Jag lyckades ju faktiskt bli gravid för första gången i mitt liv och måste kunna bli det igen ! Samtal inbokat med Dr D imorgon. Hur har ni andra gått vidare?
    Tack alla ni fantastiska kvinnor som ger hopp att fortsätta kämpa!
    Kram


    ledsen att höra! STOR kram till dig :(
  • Redan47

    Walda: absolut! Ta progestoron omg!

    Ananda: hemskt sorgligt för dig den utvecklingen nu. Att plussa och sedan backa måste va så sorgligt. Jag har bara erfarit det en gång, men bara från hcg25 och neråt. Först glädjen och sedan besvikelsen men ändå hopp att det faktiskt tog sig. Det kommer gå, du är nära svaret på gåtan nu! Kram

  • xxx4

    Tack MoM behövs verkligen känner inget o litet hopp. Så jobbigt Walda ta progesteron o tappa inte hoppet! Kram

  • lillebob

    Tog nerregleringssprutan i söndags, gjorde hysto den 28 april, ätit kuren penny gett mig, men fortfarande ingen mens dom skulle komma inom 1 dag el 2, börjar bli orolig...

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!