• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • blåvingen

    Känner så starkt för dig i din sorg med dina missfall. Många av oss just här har upplevt den sorgen och inga ord kan mildra smärtan, men vi kan ändå känna in den. Tänkt många gånger så som du, jag skall inte skriva något förrän jag sitter med en stor och fin mage, men så skiter det sig ändå... Gaaah!
    Jag har också varit i England och gjort mina immune test hos Dr Gorgy och jag tror på att man har en tät kontakt med sin behandlande läkare såsom många har med Dr D. Finns inte ord för dig men jag hänger kvar vid hopp som ges här förutom det du har redan provat. Några av oss tar och har tagit Neupogen för för att stärka ägg och slemhinna med naturliga cytokiner.
    Jag har tittat på Embryogen som finns på några kliniker och den sägs öka kommunikationen mellan ägg och slemhinna för att minska missfallsrisken.
    Själv knaprar jag B-vitaminer(det finns rön om att biotinbrist kan leda till missfall) och magnesium förutom det andra(omega, folicin,melatonine, Q10 Ubiquionol och multivitamin.
    AnnC: jag har gjort återprov på Serum,Erymax tar bort mycket skräp men om det fortfarande finns kvar så har jag nog en extra kur som jag köpte i Grekland sist.inboxa mig om intresse finns;)
    Ni som går hos serum, jag har även Citrotide som går ut snart om det är någon som vill ha

  • lever på hopp

    Tack Blåvingen!

    Lider med dig oxå!, vet inte vad jag ska göra eller säga längre.

    Jag tar omega3 tar även levaxin så mitt ths är under 1, dricker tomat juice, och beetoot juice, men Neupogen har inte provat än. Ska prata med Dr.George nästa vecka få se vad han säger.

  • AnnC
    lever på hopp skrev 2015-07-27 18:48:24 följande:

    Tack för svar!

    Glömde skriva har skickat prov till serum, det var negativt som tur. Tar magnesium och zink + calcium.


    Skönt att det var negativt!
    Varför jag tänkte på koppar/zink var för att det var en annan tjej i en internationell fb grupp som också misslyckats med immunbehandling och hon hade tagit prov på koppar som visade över gränsvärde. Och då kom jag att tänka på vad min näringsterapeut sa till mig om koppar och zink när jag gjorde min hårmineral analys i vintras. (Mitt var dock i balans, även om jag i blodet är lite låg i zink)

    Så därför tänkte jag att det kan ju även finnas andra orsaker utöver immunproblemen. Men visst är det ju så svårt att veta och man griper ju tag efter allt.
    Vad visar dina immuntester?
  • GrukanGrace

    Läser det du skriver och vill ge er en stor kram. Fan va motigt det kan vara.

    Jag har en son på 12 sen tidigare och nu har vi gjort 6 ivf, 1 fet och 3 MF.

    Är i Athen nu och träffade DrD oå Lifeclinic. Fick stort förtroende för honom. Tog alla prover idag och får svar om ca 2v.

    I fredags hade vi skypemöte på 1h mycket grundlig analys mm.

    Önskar er all lycka! Kanske kan ni få ytterligare någon pusselbit från DrD.

    Kram


    lever på hopp skrev 2015-07-27 18:12:43 följande:

    Hej!

    Jag har läst på familjeliv i många år men aldrig skrivet något, trodde jag skulle skriva när jag hade lyckats, men tyvärr jag är så desperat och behöver hjälp, för jag vet inte vad vi kan göra mer. Sitter nu och väntar ut mitt 15 missfall. Alla mina missfall är runt vecka 7-9. Vi har sett hjärta på alla förutom denna gång. Har gjort ivf/fet perfekt blastocyst pgs/ new generation screening i USA + immune behandling intralipid, 25 mg prednisolone, progesterone , estradiol, d vitamin, folic acid, gluten fri mat och äter bara organic mat.

    Har en autoimmun sjukdom som är under kontroll.

    Gjorde min immune test hos Dr. George Ndukwe i London

    Jag är så förtvivlad vet inte vad jag ska göra mer.

    Tacksam för svar!


  • xxx4

    Vill bara ge dig styrka att kämpa vidare. Vilken enormt jobbig resa du haft/har. Har du barn sedan tidigare? Vilken autoimmun sjukdom har du o vilken medicin tar du för den? Att det faktiskt fäster varje gång tyder på att embryona borde vara dugliga o slemhinnan mottaglig i alla fall. Det tycks ju som att det är något som händer i din kropp då missfallen kommer vid samma tid i graviditeten. Själv har jag en autoimmun sjukdom Ulcerös men har aldrig tidigare haft svårt att bli gravid eller behålla barn ( har 3 barn). Nu har vi gjort 7 misslyckade försök med ÄD fina blastocyster men inget har ens fäst.

    Styrkekramar!


    lever på hopp skrev 2015-07-27 18:12:43 följande:

    Hej!

    Jag har läst på familjeliv i många år men aldrig skrivet något, trodde jag skulle skriva när jag hade lyckats, men tyvärr jag är så desperat och behöver hjälp, för jag vet inte vad vi kan göra mer. Sitter nu och väntar ut mitt 15 missfall. Alla mina missfall är runt vecka 7-9. Vi har sett hjärta på alla förutom denna gång. Har gjort ivf/fet perfekt blastocyst pgs/ new generation screening i USA + immune behandling intralipid, 25 mg prednisolone, progesterone , estradiol, d vitamin, folic acid, gluten fri mat och äter bara organic mat.

    Har en autoimmun sjukdom som är under kontroll.

    Gjorde min immune test hos Dr. George Ndukwe i London

    Jag är så förtvivlad vet inte vad jag ska göra mer.

    Tacksam för svar!


  • AnnC
    lillebob skrev 2015-07-27 21:50:36 följande:

    Var har du gjort din hårmineral analys?


    Jag gjorde min på distans hos en näringsterapeut i Tumba. Bara googla hårmineralanalys och ort nära dig så borde du hitta någon som gör det, eller så kan du också välja distans som jag gjorde
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!