• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • Zwillinge86

    Hej! Long time no see. Har inte varit inne i tråden på några år nu, men när jag skrollar igenom senaste sidan så känner jag igen de flesta av er. Ska själviskt erkänna att jag inte tagit mig tid att läsa hur det går för er, men jag håller alla tummar och tår för att ni liksom jag har/ska lyckats. Jag fick genom ÄD och immunsupport från D en son i augusti-15, och upptäckte ikväll att jag blivit spontant gravid igen. Min fjärde spontana graviditet sedan vi började försöka för fem år sedan. Räknar som vanligt med missfall då min kropp sällan samarbetar, så varför skull den göra det nu när jag inte tagit varken medicin eller tillskott. I vanliga fall hade jag såklart kontaktat D och ordnat immunsupport via honom, men till saken hör att vi i veckan fått besked om att vår son har cancer. Framför oss har vi således en kamp för att få behålla honom, varför jag inte har varken tid eller ork att fullfölja en immunsupport via D då det inte finns utrymme att lösa alla FBC och droppordinationer som jag vet att det innebär. Jag har därför beslutat mig för att genom det medicinförråd som jag har kvar försöka få till en immunsupport light och hoppas på att detta embryo har samma kämparglöd som min son. Men problemet är att jag enbart har några askar pred och 3 påsar IL kvar. Har köpt Albyl och smörjer som en tok med progesteronkräm, men har i övrigt inte mycket att jobba med. SÅ om det finns någon i tråden som känner att de har medicin att avvara (självklart mot betalning) så får ni gärna skicka pm till mig. Vill inte ta upp detta värdefulla forum med någon snyfthistoria, vi har alla kriser här inne, men att vända mig till er är det ända jag kan göra för att på ett så så-lite-energi-krävande-sätt som möjligt försöka påverka utgången i den här oväntade graviditeten.

  • Ananax
    Zwillinge86 skrev 2016-09-22 22:41:49 följande:

    Hej! Long time no see. Har inte varit inne i tråden på några år nu, men när jag skrollar igenom senaste sidan så känner jag igen de flesta av er. Ska själviskt erkänna att jag inte tagit mig tid att läsa hur det går för er, men jag håller alla tummar och tår för att ni liksom jag har/ska lyckats. Jag fick genom ÄD och immunsupport från D en son i augusti-15, och upptäckte ikväll att jag blivit spontant gravid igen. Min fjärde spontana graviditet sedan vi började försöka för fem år sedan. Räknar som vanligt med missfall då min kropp sällan samarbetar, så varför skull den göra det nu när jag inte tagit varken medicin eller tillskott. I vanliga fall hade jag såklart kontaktat D och ordnat immunsupport via honom, men till saken hör att vi i veckan fått besked om att vår son har cancer. Framför oss har vi således en kamp för att få behålla honom, varför jag inte har varken tid eller ork att fullfölja en immunsupport via D då det inte finns utrymme att lösa alla FBC och droppordinationer som jag vet att det innebär. Jag har därför beslutat mig för att genom det medicinförråd som jag har kvar försöka få till en immunsupport light och hoppas på att detta embryo har samma kämparglöd som min son. Men problemet är att jag enbart har några askar pred och 3 påsar IL kvar. Har köpt Albyl och smörjer som en tok med progesteronkräm, men har i övrigt inte mycket att jobba med. SÅ om det finns någon i tråden som känner att de har medicin att avvara (självklart mot betalning) så får ni gärna skicka pm till mig. Vill inte ta upp detta värdefulla forum med någon snyfthistoria, vi har alla kriser här inne, men att vända mig till er är det ända jag kan göra för att på ett så så-lite-energi-krävande-sätt som möjligt försöka påverka utgången i den här oväntade graviditeten.


    Det värker i mig när jag läser om att din lille son är sjuk. Så fruktansvärt att det ska drabba någon så liten. Sänder er mina varmaste tankar och håller alla tummar och tår för ett snabbt tillfrisknande. Dessvärre har jag ingen medicin över men jag hoppas du har fått flera PM och på så sätt fått tag på vad du behöver. Håller också tummarna för att det går bra med den nya graviditeten!
  • trex2013
    Zwillinge86 skrev 2016-09-22 22:41:49 följande:

    Hej! Long time no see. Har inte varit inne i tråden på några år nu, men när jag skrollar igenom senaste sidan så känner jag igen de flesta av er. Ska själviskt erkänna att jag inte tagit mig tid att läsa hur det går för er, men jag håller alla tummar och tår för att ni liksom jag har/ska lyckats. Jag fick genom ÄD och immunsupport från D en son i augusti-15, och upptäckte ikväll att jag blivit spontant gravid igen. Min fjärde spontana graviditet sedan vi började försöka för fem år sedan. Räknar som vanligt med missfall då min kropp sällan samarbetar, så varför skull den göra det nu när jag inte tagit varken medicin eller tillskott. I vanliga fall hade jag såklart kontaktat D och ordnat immunsupport via honom, men till saken hör att vi i veckan fått besked om att vår son har cancer. Framför oss har vi således en kamp för att få behålla honom, varför jag inte har varken tid eller ork att fullfölja en immunsupport via D då det inte finns utrymme att lösa alla FBC och droppordinationer som jag vet att det innebär. Jag har därför beslutat mig för att genom det medicinförråd som jag har kvar försöka få till en immunsupport light och hoppas på att detta embryo har samma kämparglöd som min son. Men problemet är att jag enbart har några askar pred och 3 påsar IL kvar. Har köpt Albyl och smörjer som en tok med progesteronkräm, men har i övrigt inte mycket att jobba med. SÅ om det finns någon i tråden som känner att de har medicin att avvara (självklart mot betalning) så får ni gärna skicka pm till mig. Vill inte ta upp detta värdefulla forum med någon snyfthistoria, vi har alla kriser här inne, men att vända mig till er är det ända jag kan göra för att på ett så så-lite-energi-krävande-sätt som möjligt försöka påverka utgången i den här oväntade graviditeten.


    Blir så ledsen att höra om din son. :( jag hoppas innerligt att han kommer bli frisk snabbt. Det kommer vara en jobbigt tid och extra slitigt för dig med alla hormoner i kroppen. Jag hoppas ni har ett bra stöd från familj och vänner. Jag har en hel del mediciner som jag inte kommer använda just nu, kanske nästa år men det är ju inte säkert. Har provat maila dig men systemet säger att du inte finns? stora kramar
  • mom2012
    Zwillinge86 skrev 2016-09-22 22:41:49 följande:

    Hej! Long time no see. Har inte varit inne i tråden på några år nu, men när jag skrollar igenom senaste sidan så känner jag igen de flesta av er. Ska själviskt erkänna att jag inte tagit mig tid att läsa hur det går för er, men jag håller alla tummar och tår för att ni liksom jag har/ska lyckats. Jag fick genom ÄD och immunsupport från D en son i augusti-15, och upptäckte ikväll att jag blivit spontant gravid igen. Min fjärde spontana graviditet sedan vi började försöka för fem år sedan. Räknar som vanligt med missfall då min kropp sällan samarbetar, så varför skull den göra det nu när jag inte tagit varken medicin eller tillskott. I vanliga fall hade jag såklart kontaktat D och ordnat immunsupport via honom, men till saken hör att vi i veckan fått besked om att vår son har cancer. Framför oss har vi således en kamp för att få behålla honom, varför jag inte har varken tid eller ork att fullfölja en immunsupport via D då det inte finns utrymme att lösa alla FBC och droppordinationer som jag vet att det innebär. Jag har därför beslutat mig för att genom det medicinförråd som jag har kvar försöka få till en immunsupport light och hoppas på att detta embryo har samma kämparglöd som min son. Men problemet är att jag enbart har några askar pred och 3 påsar IL kvar. Har köpt Albyl och smörjer som en tok med progesteronkräm, men har i övrigt inte mycket att jobba med. SÅ om det finns någon i tråden som känner att de har medicin att avvara (självklart mot betalning) så får ni gärna skicka pm till mig. Vill inte ta upp detta värdefulla forum med någon snyfthistoria, vi har alla kriser här inne, men att vända mig till er är det ända jag kan göra för att på ett så så-lite-energi-krävande-sätt som möjligt försöka påverka utgången i den här oväntade graviditeten.


    Har både intralipider fragmin och lutinus. Pma mig.

    PS. Hoppas innerligt att er gosse är stark och klarar kampen mot den hatade cancern.
  • MoM11

    Zwillinge, vad hemskt tråkigt att höra att din son är sjuk. Håller tummarna att han frisknar till helt och fullt. Håller även tummarna för kämpen i din mage. Kram!

  • Snart lycklig

    Zwillinge, undrat så hur det gick för dig i graviditeten. Vi låg ju ganska lika i våra graviditeter. Blir så ledsen att läsa att din son är sjuk. Så liten. Hoppas av hela mitt hjärta att han är stark och blir helt frisk. Styrka till dig/er. Hoppas också att din nya graviditet går bra. Stor varm kram.

  • MrsHK

    Zwillinge, kan bara instämma med alla föregående. Väldigt sorgligt det som er son/ni drabbas av. Livet är inte rättvist på något sätt :(

  • Zwillinge86

    Tack Ananax, mom2012, trex2013, MoM11, Snart lycklig, mrsHK, vet inte om det är hormonerna eller stressen, men jag blir alldeles tårögd över era svar. Och tack alla ni som hört av er via pm. Det värmer att "främlingar" ställer upp så för sina medmänniskor och likasinnade. Önskar er alla lycka till på resan mot att nå det efterlängtade målet??

  • quintana7

    Håller alla tummar Zwillinge för din son och skickar massa styrkekramar!! Massa styrkekramar även till lilla kämparn! Min vän åker till Grekland snart så om du behöver prednisolon kan jag lösa det via henne, bara att säga till! Superstor kram!!!

  • angels8

    Zwillinge86

    Håller tummarna att allt löser sig snart för er,, livet är orättvis ibland och man kan bara inte förstå varför. Men när en dörr stängs öppnar en annan. I allt så kommer nåt gott i slut ändan. Tänk positivt och va stark för sonen men självklart sörj när du kan , det är nyttigt att rensa själens sorger för att få kraft igen. <3 styrke kramar!

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!