• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • pipperoni
    trex2013 skrev 2016-10-25 19:19:48 följande:

    Hej! nu när jag äntligen fått mitt barn så vågar jag göra av mig med mina mediciner som jag köpt i Aten. Har gått via Serum och det mesta är köpt via dem.
    Messa mig om någon är intresserad. 


    2st Menopur 600 IU. Exp 03/2017
    2st menopur 1200 IU exp 03/2017
    OBS! Allt förvarat i kylen!
    HCG sprutor/ampuller 3st Pregnyl 1500IU
    Nedreglering Arvekap 1st spruta exp 10/2017
    OBS! Allt förvarat i kylen!
    Prezolone (Prednisolon )
    Ultrogestan (progesteron)
    Lutinus 
    Filicine (folsyra) 
    doxycyklin
    celebrex
    IL påsar 200ml- 9 st
    Natriumklorid 10st 100ml

    /tess
    Jag är intresserad av Menopuren! PM:ar dig när jag sitter vid en dator (får inte meddelandefunktionen att funka i appen).
  • Foreverhope
    OneLife skrev 2016-10-25 11:29:42 följande:

    Hej tjejer!

    Längesen jag var här inne nu..

    Vill ge er som kämpar lite hopp!

    7e september föddes ytterligare en Aten-bebis tack vare Dr.D´s professionella hjälp! En liten pojke kom i v 39 och var 53 lång till sina 3090 gram!

    Jag har Fragmin sprutor och prednisolon för er som är i behov!


    Stort grattis till er lilla pojke, fantastiskt! ????????????Jag är intresserad av medicinerna, har skickat pm. ????
  • dreamz
    Solkattan skrev 2016-10-25 08:43:45 följande:

    Dreamz: kolla om de kan skicka orginal receptet med vanlig snigelpost. Jag fick mina recept från Tjeckien på det viset och lyckades plocka ut intralipid på uv-apoteket (det nyare apoteket var tveksamma o skickade mig till grannapoteket .. jag hade tur som fick expedieras av en chef som kunde reglerna kring eu-recept)...

    Har du kortison så det räcker ett tag?


    Tack men jag har fixat det! Gick till mitt gamla apotek till en tjej som känner mej å fixade de hur lätt som helst! :))

    Igår fick jag svar från werlabs men bara på progestreonet de va >190, hcg värdet har jag ej fått än..

    Hur lång tid tar det egentligen att få svar på hcg värdet känns inte speciellt seriöst detta då jag alltid fått svar på allt samma dag men nu e de jätte segt..
  • PeeWee44
    dreamz skrev 2016-10-26 07:58:07 följande:

    Tack men jag har fixat det! Gick till mitt gamla apotek till en tjej som känner mej å fixade de hur lätt som helst! :))

    Igår fick jag svar från werlabs men bara på progestreonet de va >190, hcg värdet har jag ej fått än..

    Hur lång tid tar det egentligen att få svar på hcg värdet känns inte speciellt seriöst detta då jag alltid fått svar på allt samma dag men nu e de jätte segt..


    Om du skickar ett mail till dom och bifogar en kopia på en id-handling kan dom maila provresultaten till dig. Så brukar jag göra, när läkaren måste kommentera tar det tid.

    Lycka till.
  • dreamz
    PeeWee44 skrev 2016-10-26 08:38:39 följande:

    Om du skickar ett mail till dom och bifogar en kopia på en id-handling kan dom maila provresultaten till dig. Så brukar jag göra, när läkaren måste kommentera tar det tid.

    Lycka till.


    Asså fy fan för werlabs.. det ska fan inte behöva ta 24 timmarvilket det gått å mer därtill för att få mitt provsvar! Jag e så besviken dem haraldrig varit så här slarviga förut.. jag har mejlat å mejlat å knappt något svar dem e juh sjuuuukt sega..
  • UndrandeSökare

    Dreamz-testa att ringa dem istället för att maila. Inte lika lätt att ignorera samtal som mail.

    Det har sagts här i tråden många gånger tidigare att Werlabs tar tyvärr lång tid på sig om mätvärdena ligger utanför referens. För då måste en läkare kolla på det först. Är man gravid så kommer hcg ligga över 0 och då ska läkaren se resultatet innan det går vidare till patient/kund. Därför tar det längre tid.

    Annars kolla runt efter en gyn som kan hjälpa dig med blodprovsremisser, har du såna kan du ju ta blodprov på din vårdcentral.

  • dreamz
    UndrandeSökare skrev 2016-10-26 15:18:14 följande:

    Dreamz-testa att ringa dem istället för att maila. Inte lika lätt att ignorera samtal som mail.

    Det har sagts här i tråden många gånger tidigare att Werlabs tar tyvärr lång tid på sig om mätvärdena ligger utanför referens. För då måste en läkare kolla på det först. Är man gravid så kommer hcg ligga över 0 och då ska läkaren se resultatet innan det går vidare till patient/kund. Därför tar det längre tid.

    Annars kolla runt efter en gyn som kan hjälpa dig med blodprovsremisser, har du såna kan du ju ta blodprov på din vårdcentral.


    Hehe gjorde de.. hcg 2935 .. liten ofattbart bara, svårt att tro då det e fel provtagningsdatum på mejle.. stod att js tog prov den 24/10 17:05 vilket jag inte gjorde.. blir knäpp
  • Solkattan

    Nån som "vet" hur länge man brukar äta kortison under graviditeten?

    Just nu går jag på 20 mg om dagen och det börjar ta slut i förrådet.

    Dr D skrev sist något om att han brukar ibland göra medicinförändringar i v 13 o 22. Är just ju i vecka 16+6. Hur har det varit för er andra som kommit igenom en gravidet? Åt ni kortison hela graviteten och även efter? nedtrappning?

    Tror jag kan fixa recept .. har högkostnadskydd fram till 11 nov då jag plockar ut "gratis"... så rent ekonomiskt vore det fördelaktigt att få typ recept på 3 askar a 100 tabletter a 10 mg?

  • Radar7

    Hej alla!
    Ny här och ser att tråden fortf är aktiv sedan starten 2012. Fantastiskt!
    Har inte läst alla inlägg men vi pratar om att åka till Aten och ta hjälp med äggdonation. Någon som vet en gynekolog i Göteborg med omnejd, som kan vara behjälplig innan och efter?

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!