• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • Redan47
    Jessy01 skrev 2017-05-29 14:12:28 följande:

    Ni otroligt kunnande tjejer snälla hjälp! Har äggplock på måndag

    och ska ta prednisolon....när börja? Försökt googla men hittar inget.

    Är det på dag för återföring? Vet att d flesta börjar tidigare men inte gjort.

    Dos?

    Kram o tacksam för svar!!


    Några dagar innan men samma dag funkar oxå. Dos, beror ju lite på din bakgrund. Ska du ha högre doser runt 15-20mg, är det bra att stegra och starta på 2.5mg-5mg.
    Många kör på 5mg andra 10mg under några veckor. Du kansje kan ventilera med kliniken?
  • supertjejen

    Är det någon som har Serrapeptase över? Vi står och väger om vi ska fortsätta så jag tänkte att det är enklare att kunna köpa från nån i Sverige än att skicka efter från Grekland.

  • mom2012

    Mediciner över om någon behöver. Skicka PM.

    * Lutinus 12 paket lutinus progesterone vagiatorier
    * Serrapeptase 80 000 IE burk med 100 st kapslar.  3/4 kvar I burken.
    * DHEA 25 mg puritans pride 250 kapslar per burk. 1 oöppnad, 1 påbörjad med 3/4 kvar.
    * Prasteron APL 25 mg 100 kapslar. 3/4 kvar I burken.  
    * Agnus castus 1000 mg ca 20 tabletter kvar.

  • mumskastrull

    minaimaginärabarn - Du skrev tidigare att dina värden gick upp i samband med återförandet och att Dr D trodde det berodde på en lyckad implantation. Om jag får fråga, hur blev värderna efter återförandet jämfört med innan? Anledningen till att jag undrar är att mina värden har gått upp lite, men enl Dr D så var det inte akut med något dropp... Blir orolig att det inte har fäst..

  • minaimaginärabarn
    mumskastrull skrev 2017-05-30 22:03:26 följande:

    minaimaginärabarn - Du skrev tidigare att dina värden gick upp i samband med återförandet och att Dr D trodde det berodde på en lyckad implantation. Om jag får fråga, hur blev värderna efter återförandet jämfört med innan? Anledningen till att jag undrar är att mina värden har gått upp lite, men enl Dr D så var det inte akut med något dropp... Blir orolig att det inte har fäst..


    Mina lymfocyter gick upp ganska markant men minns inte hur mycket. Följ Dr D och försök hålla dig lugn men vet att det är omöjligt.... Men han vet vad han gör, tänk på hur länge han har hållit på och hur många han har hjälpt.
  • supertjejen
    mom2012 skrev 2017-05-30 13:32:56 följande:

    Mediciner över om någon behöver. Skicka PM.

    * Lutinus 12 paket lutinus progesterone vagiatorier
    * Serrapeptase 80 000 IE burk med 100 st kapslar.  3/4 kvar I burken.
    * DHEA 25 mg puritans pride 250 kapslar per burk. 1 oöppnad, 1 påbörjad med 3/4 kvar.
    * Prasteron APL 25 mg 100 kapslar. 3/4 kvar I burken.  
    * Agnus castus 1000 mg ca 20 tabletter kvar.


    Hur gör man med PM? Måste man gå in på dator? Jag vill gärna ha serrapeptase!
  • mumskastrull
    minaimaginärabarn skrev 2017-05-30 22:22:23 följande:
    Mina lymfocyter gick upp ganska markant men minns inte hur mycket. Följ Dr D och försök hålla dig lugn men vet att det är omöjligt.... Men han vet vad han gör, tänk på hur länge han har hållit på och hur många han har hjälpt.
    Okej, mina har inte gått upp så mycket.. Dagen efter ägguttag var mitt värde 3,2 och idag 3,5 (ruvardag 3 med två tredagars)... Han tyckte jag skulle ta ett nytt dropp inom ett par dagar och nytt FBC om 2 v... Vet inte, men känns inte så hoppfullt..

    Tack för ditt svar!
  • jasmin79

    Hej,
    jag vänder mig till er i denna tråd då jag vet att ni har superkoll.
    Jag har tagit kontakt med dr D efter flera misslyckade ivf:er hemma i Sverige. Vi funderar på att åka ner i sommar och han föreslog att vi ska göra en hysteroskopi. Är det någon annan av er som gjort det och har det isåfall hjälpt er på er ivf-resa? Är så tacksam för svar.

  • Ariellan

    Hej igen,
    Jag kom och tänka på det nu när jag varit hos Marie på Fertilitetplus och tagit immunprover, ingår NK-celler i dessa prover?

    Och om det visar sig att jag har förhöjda prover så skulle jag få Trombyl, Fragmin, Intralipiddropp & Prednisolon. Vad är det de gör i Aten som inte kan göras här i Sverige, förlåt för dum fråga men har inte förstått det än? Jag gör ju ingen IVF utan vi försöker på egen hand än så länge...

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!