• Happymom

    Ser du yngre ut än vad du är?

    Jag är nyfiken på det här, därför att jag själv ofta blir tagen för att vara mycket yngre än vad jag är. Tycker själv att jag ser ut som en ganska normal 30-åring, men tror att rösten påverkar. Har hört mig själv och låter som en flicka 15-års åldern.

    Hör ganska många som ofta blir tagna för yngre än vad de är och undrar om det kanske är så att folk generellt inte åldras utseendemässigt på samma sätt idag, tack vare att de flesta tränar och tar hand om sig, pluss alla produkter och dylikt som finns att ta till.  

    Vad tror ni? 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ser du yngre ut än vad du är?
  • Happymom

    Min styvmamma fick visa leg på systemet häromdagen. Hon är 55!!!

    Själv tycker jag inte hon ser så väldigt ung ut, men tydligen...

    Tycker förresten alla här som skrivit in att de ofta bli tagna för yngre och har bild här ser unga ut. Kan förstå att många tar fel

  • kickan89
    Tessasen skrev 2012-04-01 00:00:15 följande:
    Jag är 21, fick visa leg på ICA en dag när jag skulle köpa redbull.. Gränsen var 15 eller 16.. HAHAHA
    Hahahaha! Samma sak hände mig för drygt ett år sedan då jag precis skulle fylla 22, blev NEKAD att köpa eftersom det var 15 års gräns och jag hade mitt leg i bilen haha. Det värsta var att killen i kassan var typ 16-17 år. Jag fattade ingenting när han frågade om leg, trodde typ att det var kortläsaren som krånglade och att han behövde leg för att slå manuellt :P Han måste ju ha gjort det för att jävlas, han måste ju sett att jag var typ 5 år äldre än honom själv!

    Jag har nog alltid sett yngre ut än jag är, när jag var 18-19 brukade personalen skratta när jag bad om cigaretter eftersom de inte trodde att det fanns en chans att jag skulle kunna uppvisa giltig legitimation. Fick höra flera gånger att jag såg ut som femton. Inte så kul när man precis blivit myndig :P Men då var jag lite underviktig också så jag antar att min lilla späda kropp utan former fick mig att se yngre ut. Nu när jag fått barn har jag istället några extra kilon som ligger och skräpar, plus att jag börjat använda glasögon. Så nu ser jag nog ut att vara så gammal som jag faktiskt är. Dock röker jag inte längre så vet inte om jag skulle behövt visa leg för det. På systemet få jag visa men policyn där är väl att kolla leg på alla som skulle kunna vara under 30 så det är väl inte för att jag ser yngre ut (är 23 nu) :P Skulle i alla fall gissa på att jag nu för tiden ser ut att vara i den åldern jag är.
  • Vinterankan

    Jag tycker själv att jag ser ut som dryga 30 vilket jag är. Andra som är i samma ålder som mig brukar tro att jag är dryga 30 också. Kollegor i 25-årsåldern brukar tro att jag är dryga 25 och personer som är äldre än mig brukar tro att jag är lite yngre än vad jag är. 

    Visade leg när jag köpte folköl tills jag var ca 28 och på systemet och har precis slutat visa på systemet.

    Generellt så tror jag att man utgår från sig själv och tycker att de flesta ser ut att vara ungefär lika gamla. När jag var 20 kände jag många som var runt 25 och då trodde de att jag också var 25, när jag sedan var 25 så hade jag många kompisar runt 20 och då trodde de att jag också var runt 20. Och det var ju inte så att jag såg äldre ut när jag var 20 än vad jag såg ut att vara när jag var 25. 

  • Parcae

    Jag vet faktiskt inte. Jag ser nog kanske ut att vara runt 30, vilket jag är. Själv är jag urusel på att se ålder på folk och jag skyller på alla filmer och tv-serier. 20-åringar spelar tonåringar, 30-åringar spelar 20-åringar och så vidare

  • vampyria2

    Ja jag ser yngre ut än vad jag är, får fortfarande visa legg på bolaget och jag är 40, har frågat och de säger att de måste fråga alla som de tror ligger mellan 25-30 så jag tar det som en komplimang.
    De flesta som gissar min ålder gissar runt 30 Drömmer

Svar på tråden Ser du yngre ut än vad du är?