• Anonym (uäk)

    Vad är det äckligaste din kropp drabbat dig med?

    För min del var det när jag hade magsjuka och jag spydde samtidigt som jag satt på toaletten.

    Det och när halsen liksom stöter upp sådanadär hemskt illaluktande små vita kulorna som kan komma emellanåt... UÄK!

    Så... vad har du drabbats av som du själv kan känna rejäl avsmak inför?

  • Svar på tråden Vad är det äckligaste din kropp drabbat dig med?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-17 22:17:09 följande:
    Hade springmask när jag var liten. Symtomen var att det kliade SATAN  på kvällen/natten. Man kunde nästan känna dem röra på sig. Helt fruktansvärt var det, framför allt eftersom jag barn antar jag.

    Man får helt enkelt undersöka sin avföring för att vara på den säkra sidan, man kan se maskarna i bajset. Svårt att bli av med, men när de väl är borta – hallelujah alltså.
    Vad bra att jag får lite mer tips! Men enligt information på nätet ska de försvinna med nån tablett man tar. Det låter som det är ganska lätt att bli av med dom, men det stämmer kanske inte?

    Hu det låter inte trevligt i alla fall. Vad skönt att du blev av med dom små rackarna! 
  • Chianti
    Anonym (usch!) skrev 2012-06-17 22:21:10 följande:
    Just nu har jag väldigt många vårtor på fötterna! Det är skitäckligt men får inte använda nån sorts vårtborttagningsmedel pga. att jag är gravid och det blir bara värre och värre! =S 
    Laser!
    Min egen variant av babystepsen: www.familjeliv.se/Bloggar-9-38/b128698.html
  • Anonym
    Anonym (usch!) skrev 2012-06-17 22:21:10 följande:
    Just nu har jag väldigt många vårtor på fötterna! Det är skitäckligt men får inte använda nån sorts vårtborttagningsmedel pga. att jag är gravid och det blir bara värre och värre! =S 
    Jag inblillar mig att min stora vårta försvann i samband med att jag åt mycket ingefära (till sushin) - det ska ju vara inflammationsdämpande eller nåt sånt. Så mitt tips är att pröva lite (mycket) inlagd ingefära!! Den bara trilla av när jag peta på den, och huden under var helt normal. Underbar känsla! (Och episoden finns faktiskt förevigad i ett publicerat verk - hihi )
  • Sommarlöv
    Anonym (usch!) skrev 2012-06-17 22:21:10 följande:
    Just nu har jag väldigt många vårtor på fötterna! Det är skitäckligt men får inte använda nån sorts vårtborttagningsmedel pga. att jag är gravid och det blir bara värre och värre! =S 
    Åh, minns väldigt starkt när jag hade haft en vårta väldigt länge som barn och den "lossnade" efter  jag fått använda vårtmedel. Min mamma drog bort den och det var rötter med....Jag tyckte det var så himla äckligt, fast det gjorde i alla fall inte ont!
  • Anonym

    Jag hade en böld på underarmen, tror jag gick i gymnasiet, satt och småpratade med två av mina klasskamrater. Jag tror det varpå på våren för jag hade t-tröja på. Hursomhelst under samtalets gång började jag rent undermedvetet eller tanklöst lätt peta på den där bölden, inte klämma eller så. Denna böld visade sig vara mycket nära bristningsgränsen eftersom mitt lätta petande orsakade en halvmeter lång stråle av gult var som sköt ut från den. Som tur var inte i samma riktning som mina klasskamrater. Dom sa ingenting, kanske dom bara var glada över att inte bli träffade =)

  • Anonym
    Anonym (Elora) skrev 2012-06-17 22:23:24 följande:
    Det är tarmarna som rör på sig. Det går kärl till tarmarna som pulserar. Man kan även känna aortan när man ligger på rygg. Det är kroppens största kärl.
    Men är det verkligen säkert? Det liksom lyfter sig o pulserar i en jämn takt, för att sedan avta en stund och åter "lyfta" sig och pulsera. Min sambo har tom sett när det "lyfter" sig med blotta ögat..
  • Anonym (Naveln)

    Jag hade en navelpiercing för flera år sedan som gång på gång blev infekterad. En dag upptäckte jag att det hade bildats en blåaktig bula på undersidan som jag lät vara tills jag insåg att den både växte och dessutom började göra riktigt ont.. Med hjälp av en nagelsax klippte jag hål i den, och fy fan vad äckligt det var. Har än idag svårt att greppa att allt det där varet fanns där, och kan må riktigt illa vid tanken.
    Märkligt nog läkte såret och därefter hade jag inga som helst problem med piercingen. :p

  • Dang it
    Anonym skrev 2012-06-17 22:11:28 följande:
    Men fy.. kan de röra på sig??

    Jag kan känna ibland när jag ligger på rygg och ska sova.. något som rör på sig precis mellan revebenens slut, liksom i hålrummet där emellan där revbenen slutar. Det liksom "pulserar" och rör sig, lite som när man är gravid och barnet rör sig.. fast det sitter högre upp då såklart.
    Har slagit ifrån mig o tänkt att det säkert bara är magsäcken som arbetar.. men tänk om inte..
    Fler som upplevt liknande???
    Nej alltså, dessa klumpar lever inte. De kan ha blodomlopp och allt sånt, men det har ju alla typer av cystor och tumörer. Men nej, sånt händer inte bara sådär.

    Det du känner är troligen kroppspulsådern som går i mitten av kroppen. När du ligger på rygg kan blodtrycket sjunka lite och då känner man helt plötsligt när aortan, som den heter, jobbar på lite extra. Eller tarmarna, tarmrörelser. Så det du påtalar låter inte det minsta som något onormalt, och något som vi alla troligtvis har upplevt någon gång.
  • Anonym (bläääää)

    - Jag har skitit på mig kopiösa mängder utomhus. Flera gånger. Som tur är har jag undvikit att bli upptäckt. :D

    - En enorm böld i armhålan. Tur jag slapp se det säkert 1 dl var som läkaren fick klämma ut. FY FAN vad jag skrek, den smärtan var inte av denna värld.

    - Och de jättestora blodklumparna som kom ut under och efter min förlossning var inte så mysiga heller. Eftersom jag fick snitt måste de kolla att jag kunde kissa efteråt, så när jag väl kissade fick jag lämna in skålen trots att det var en 10x7 cm stor blodklump i. Stackars uska. :D

  • Anonym (c)
    Anonym skrev 2012-06-17 22:34:25 följande:
    Men är det verkligen säkert? Det liksom lyfter sig o pulserar i en jämn takt, för att sedan avta en stund och åter "lyfta" sig och pulsera. Min sambo har tom sett när det "lyfter" sig med blotta ögat..
    Ja. De kan inte röra på sig, man behöver liksom en hjärna och ett nervsystem för att kunna göra det och tvillingcystor är just det - cystor. De dansar inte tango under huden på en...
Svar på tråden Vad är det äckligaste din kropp drabbat dig med?