• Webbredaktör

    Mitt barn sa en så kul sak!

    Alla har vi upplevelser att dela med oss av när det gäller vad dem små liven sagt eller gjort,  som gett oss många skratt.

    Nu gör vi en bok.

    Dela med av era upplevelser av vad era barn sagt eller gjort. Dela med er här i tråden! Vi kommer sedan samla utvalda bidrag och ge ut i bokform. Det här är en dröm vi på Familjeliv har haft länge och i samarbete med Toyota blir det nu möjligt.

    Så passa på att dela med dig och var med och skapa boken "Det roligaste mitt barn har sagt eller gjort". Vill du vara anonym i boken? I så fall skriv det i ditt inlägg!


  • Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!
  • jagvetefan

    Min son kom en dag springande till mig och berättade överlyckligt om lillebror;
    - Mamma, mamma, Zackarias kan prata!!
    -Vad sa han då?
    - Voff!

  • ZacksMamma01

    När jag hämtade sonen från dagis så frågade jag honom vad de hade fått till lunch.
    Han tittade underligt på mig och svarade: -Mat.

  • Pussesnufs

    ... tror jag skrivit den i annan tråd, men min systerson 4 år på överfull buss. Det kommer på en kille med långt hår och bockskägg, varpå systersonen skriker för full hals:
    -Meeen moster titta! Där är ju en sån där smutsig kille som du brukar gilla! 

    Flicka 5 år på jobbet (förskola) tittar på sin plats i hallen där ett papper är upphängt aningens slarvigt. Hon ser väldigt fundersam ut och frågar sedan:
    - Men du fröken... vem är det som knullat till det där pappret?

    Klassikern:
    I affären, flicka ca 2 år tittar på mig i kön och säger högt och tydligt:
    - Jag är en stor fitta jag!
    Hmm, jaa du är en stor flicka du!

    ^^          


    Scientia Potentia Nostra
  • LitenD

    Sitter och ritar tillsammans med sonen då 2,5 år. Han sneglar över min axel och utbrister:
    - Åhhh, dutti (duktig) kille, mamma! 

  • lillajagsommor

    Min ena bror då 4år var sur för han fick inte göra samma sak som vår äldre bror då 7år.

    Mamma säger då till min bror 4år
    " när du blir lika stor som Johan då får du också "

    Bror 4år satt länge i trappen och sura och tillslut muttrar han förtvivlat " när jag blir lika stor som Johan är han storare ändå "

    Smart kille ;)

  • LitenD

    Sitter i bilen på väg hem tillsammans med sonen fyra år. Vägen är vid ett ställe ganska ojämn så bilen skumpar.
    Sonen frågar:
    - Varför är vägen så skrynklig?
    - Den har väl blivit gammal och sliten, svarar jag.
    Sonen skiner upp som en sol och hojtar glatt:
    - JA, jag vet hur gammal den är. Den är 15 år, mamma. 15 ÅR. Det är superdupergammalt...
    Eeeh, då måste hans kära mor härstamma från antiken allra minst... 

  • LL2011

    Dottern, då 4 år:


    "Hundra miljoner år gammal kan ingen bli, för det finns inte så många tårtljus"

    och

    "Om inte döden fanns skulle inte allting räcka till alla"

  • MeraMia

    Det hade börjat en ny pojke på dagis, Zacharias.

    En mamma till en annan pojke frågade sin son: "Vad heter den nya pojken?"

    Pojken 3 år: "Han heter Stackars Elias."   

Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!