• Webbredaktör

    Mitt barn sa en så kul sak!

    Alla har vi upplevelser att dela med oss av när det gäller vad dem små liven sagt eller gjort,  som gett oss många skratt.

    Nu gör vi en bok.

    Dela med av era upplevelser av vad era barn sagt eller gjort. Dela med er här i tråden! Vi kommer sedan samla utvalda bidrag och ge ut i bokform. Det här är en dröm vi på Familjeliv har haft länge och i samarbete med Toyota blir det nu möjligt.

    Så passa på att dela med dig och var med och skapa boken "Det roligaste mitt barn har sagt eller gjort". Vill du vara anonym i boken? I så fall skriv det i ditt inlägg!


  • Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!
  • elismamma

    var hos frisören för första gången i helgen. min 2-åring var supetduktig och satt lugnt o tittade på vad som hände. efteråt i bilen sa jag att han var så duktig. då sa han: jag tänkte på att jag skulle ta frisörens grejer.. hört av en annan förälder som förklarat för sitt barn att ser någon lite annorlunda ut så behöver man inte prata lm det just då för då kan personen bli ledsen. Utan det kan man göra när man kommit hem. mamma o barn sitter senare på bussen och en mkt överviktig kvinna sitter längre fram. då säger barnet: mamma, henne ska vi prata om när vi kommer hem! pinsamt men vad gör man:)

  • Lindsey Egot the only one

    Jag sjöng på bjällerklang hemma och började på första versen
    Ute faller snön i spiltan Blacken står
    VADÅ BLATTEN? Säger min 17 åriga dotter.

  • elismamma

    vid middagsbordet satt jag i sambon o pratade om vår kommande flygresa och lite praktiska saker som kanske är lite svåra att förstå för en liten . Sonen , 2,5 frågar två gånger: Vad pratar ni om? Blir sedan arg för att han inte får något svar o säger högt o argt : vad pratar ni om på engelska?!

  • Pymsan

    Theo 3 år pratar i telefon med morfar:
    - vet du en sak? Om det kommer bajs i jorden så växer det upp sallad!

  • La Lola

    Hedda som blir 4 år i mars skulle gå till förskolan i går och när hon kommit ut säger hon:
    "Det är så kallt så snön har dött!"


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • pippilirum

    Sonen 3 år hoppar och klättrar i soffan samt på mig. Jag säger till honom att sluta och sätta sig innan han ramlar och slår sig, varpå han säger med allvarlig stämma: mamma, du måste lita på mig!

    Jag höll på att skratta ihjäl mig.

  • vampyria2
    Marie-anne skrev 2012-11-30 00:48:05 följande:
    vampyria smart unge;)
    Haha ja men jag vet inte om jag ska bli lite orolig, nu hittar jag lappar över allt där han har skrivit R.I.P Loke Förvånad
  • slamkrypare

    Vi skulle läsa en av böckerna som vi lånat på biblioteket tidigare på dagen. När jag började bläddra upptäckte vi att några sidor satt löst så jag tänkte högt:

    - Oj då, den här var visst lite trasig.

    Wilmer suckar och svarar:

    - Jaaa...det måste vara pappa som har gjort det!

  • Hugosmamma2010

    Min lillebror sa när han var 4 år till mig: "När jag blir tjej vill jag ha ett dockhus!!" Helt allvarligt och jag höll på att skratta ihjäl mig men fick hålla upp en fasad och förklara för honom att han inte kommer att förvandlas till tjej men han kan absolut få ett dockhus ändå :) 

    Min son 2,5 satt och kollade på tv.n och var verkligen inne i det då jag säger: "Åh vad mysigt att sitta här med dig Hugo och kolla på film tillsammans!" Varpå han tittar på mig, suckar och säger: "Ja mamma, mysigt!" ;)

Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!