• äntligen36

    Vi som plussade i juli-12!

    Hej, tänkte att här kan alla vi som plussat i juli samlas för att prata om allt som man vill prata om. Ja, självklart är även andra välkomna i tråden!

    För mig är det första barnet, men vore trevligt om alla oavsett hur många barn man har är med och delar med sig av sina funderingar, erfarenheter, tankar mm.

  • Svar på tråden Vi som plussade i juli-12!
  • LurvensFrö
    Vilvarin skrev 2012-07-18 09:52:41 följande:
    Jag följde bara eran "september-oktober"-tråd, skrev aldrig nåt. Var beräknad 28/10 så kände mig så långt efter och hängde i en oktobertråd istället.
    Jag började en ny anonym gravidblogg nu för att kunna skriva ner och minnas utan att bli avslöjad :) Förstår att du vill hålla det hemligt på bloggen ett tag. Själv har jag inte ens vågat berätta för min mamma som alltid fått veta direkt dom andra gångerna.
    Vad kul! :) Men nu kan vi ju följas åt! :) Skoj! :)
  • Norrlands08a
    Kul!

    Vilken vecka är du i?
    vecka 5 (4+2)

    Vilka symptom har du?
    Svagt illamående, lite magknip, väldigt hungrig hela tiden, metallsmak i munnen

    Vilket försök?
    Plussade den andra månaden vi försökte. Blev lite överrumplade att det gick så snabbt, så vi har inte riktigt kommit in i bebis-mindset ännu :)

    Tidigare MF i bagaget?
    Nej.

    Hur gammal är du?
    32 år.

    Har du barn sedan innan?
    Nej.

    Är du singel/sambo/särbo/gift?
    Gift, vi har varit tillsammans i 6 år.

    Husdjur: nej.

    Hur bor du?
    Bostadsrätt, 3a i Stockholm.

    Bil? Tänker ni köpa inför barnet?
    Vi har en BMW combi. Återstår att se om den duger även när barnet kommer. Vi har inte ens funderat på det ännu.

    Vilken vagn har ni spanat in(fast det är tidigt )?
    Har inte börjat fundera på det. Skulle gärna köpa begagnad.

    När tänkte du tidigast köpa baby-prylar?
    Har inte tänkt så mkt på det, väntar nog ett par månader iaf

    Har ni berättat om plusset för någon/Vem?
    Nej.

    Vad är ditt yrke/ pluggar du?
    IT-konsult sen 9 år tillbaka.

    När ska ni kontakta MVC/när gjorde ni det?
    Gjorde det idag, har tid för inskrivning 21/8

    När tänker ni gå på VUL/När, om ni redan varit på ett?
    Var tvungen att googla på vad VUL betyder :) Ingen aning.
  • LurvensFrö

    Kul lista! :D

    Vilken vecka är du i? vecka 5 (4+5)

    Vilka symptom har du? Blir fort mätt men blir hungrig ofta men inte mycket aptit, svagt illamående som avtagit. Ömma bröst och ibland brännande bröstvårtor, lite mensvärk då och då och det strålar, stick och killas i ljumskarna och drar ner mot benen. Svag i kroppen och blir fort trött när jag ex cyklar. TRÖTT är det värsta och somna lätt med sonen när jag nannar honom.

    Vilket försök? Första.

    Tidigare MF i bagaget?
    Ett MA innan jag fick sonen.

    Hur gammal är du?
    28 år.

    Har du barn sedan innan?
    Ja.

    Är du singel/sambo/särbo/gift?
    Sambo sedan 5 år tillbaka.

    Husdjur: Nej.

    Hur bor du? Bostadsrätt, 3 rok fördelat på 78 kvm.

    Bil? Tänker ni köpa inför barnet?
    Vi har en gammal Mazda. Vi har funderat på att skaffa ny bil men än så länge rullar vår och vi är nöjda. Men längre fram ska vi ju köpa en nyare bil men om det blir till bf vet jag inte.

    Vilken vagn har ni spanat in(fast det är tidigt )?
    Vi har en Acta Graco sport och en resevagn Chicco Liteway 2012 . Köper vi en ny vagn så blir det nog en syskonvagn. Några tycker vi inte ska köpa syskonvagn då sonen kommer vara 2,5 och dem åker vagn till ca 3 men jag tror ändå det kan underlätta ibland. Sen kanske en sån stå platta till den vanliga vagnen. Vill att barnen ska sitta bredvid varandra men inte vara för bred. Vilket märke vet jag inte.

    När tänkte du tidigast köpa baby-prylar?
    Ska nog försöka vänta till BF haha men det blir nog svårt. Har ju det mesta redan.

    Har ni berättat om plusset för någon/Vem?
    MVC, en kollega, svärfamiljen, min moster, min ena syster, några nära vänner till sambon och någon nära till mig. :)

    Vad är ditt yrke/ pluggar du?
    Kundtjänsmedarbetare.

    När ska ni kontakta MVC/när gjorde ni det? Gjorde det, har tid 23/8.

    När tänker ni gå på VUL/När, om ni redan varit på ett?
    Om jag får så skulle jag göra VUL annars får jag snällt vänta till RUL. Här måste man tyvärr vänta till RUL. Annars får man betala privat och dte vill inte mannen.


  • Thesss
    Vilken vecka är du i? vecka 6 (5+4)
    Vilka symptom har du?
    Trött
    Vilket försök? 8:e
    Tidigare MF i bagaget? Ja, i februari.
    Hur gammal är du? 25 år.
    Har du barn sedan innan? Ja, en dotter på 2 år
    Är du singel/sambo/särbo/gift? Sambo
    Husdjur: En hund, en katt
    Hur bor du? Villa
    Bil? Tänker ni köpa inför barnet? Kia Ceed och Kia Sorento
    Vilken vagn har ni spanat in(fast det är tidigt )? Babytravel syskonvagn. Har deras Liverpool sittvagn sedan innan och älskar verkligen detaljerna på deras vagnar som riktigt lång suflett, bra sitt och liggläge m.m.
    När tänkte du tidigast köpa baby-prylar? När jag sett bebis första gången. Inte för att jag behöver så mycket men det är alltid roligt att shoppa bebisprylar!
    Har ni berättat om plusset för någon/Vem? Nej
    Vad är ditt yrke/ pluggar du? Frisör, anställd!
    När ska ni kontakta MVC/när gjorde ni det? Efter jag sett hjärtat ticka, kanske i vecka 8
    När tänker ni gå på VUL/När, om ni redan varit på ett? I
    vecka 7 eller 8
  • sanna 90

    Hej alla nygravida!
    Jag tror jag hakar på här :)
    Jag är 21 och är gravid med första barnet (plussade 9 juli). Eftersom jag inte fått någon koll på hur lång tid jag gått blev jag via barnmorska på ungdomsmottagningen skickad att göra ett VUL 12 juli. däremot kunde gynläkaren inte se något. Hoppas bara på att det är VÄLDIGT tidigt!! Har en ny tid 1 augusti.
    Ska bli spännande att följa alla :)

  • sajo0106
    Vilken vecka är du i? 6+3 eventuellt (vecka 7)

    Vilka symptom har du? 
    Trött, ont i livmodern och lite lätt illamående just när jag vaknat

    Vilket försök? Första försöket

    Tidigare MF i bagaget? Nej

    Hur gammal är du? 25 år.

    Har du barn sedan innan? Nej men sambon har en dotter sedan tidigare på 4 år.

    Är du singel/sambo/särbo/gift? Sambo

    Husdjur: Tre hundar

    Hur bor du? Lägenhet

    Bil? Tänker ni köpa inför barnet? Volvo 850 och audi 80 men vi ska sälja dem och köpa en audi a6

    Vilken vagn har ni spanat in(fast det är tidigt )? Emmaljungas kombivagn eller en Brio

    När tänkte du tidigast köpa baby-prylar? Efter vecka 12 och när jag fått se mitt lilla barns hjärta slå

    Har ni berättat om plusset för någon/Vem? Sambon, chefen (pga mitt arbete) och två kompisar
     
    Vad är ditt yrke/ pluggar du? Jobbar på ett äldreboende och samtidigt pluggar jag till sjuksköterska, gått 1,5 år.

    När ska ni kontakta MVC/när gjorde ni det? Efter jag plussat med CB digitalt

    När tänker ni gå på VUL/När, om ni redan varit på ett? I
     Vecka 9 eller 10, för då ska jag ändå dit
  • satirnine

    Så kul det var att läsa och vet lite mer om er! Glad

    Erbjuder ert landsting (mvc) alltid VUL?
    Jag är inte säker på hur det är här men jag är nästan säker på att det endast är RUL.

    Nä nu ska jag ta tag i skurhinken och göra golven rena. :)
     


    ♥ Nygravid ♥
  • sajo0106
    satirnine skrev 2012-07-18 16:48:10 följande:
    Så kul det var att läsa och vet lite mer om er! Glad

    Erbjuder ert landsting (mvc) alltid VUL?
    Jag är inte säker på hur det är här men jag är nästan säker på att det endast är RUL.

    Nä nu ska jag ta tag i skurhinken och göra golven rena. :)
    Det betvivlar jag starkt, jag bor i Skellefteå som är litet landsting och där tror jag knappast att man erbjuder det, men det känns som nödvändigt för mig då jag inte riktigt vet 100 vilken vecka jag är utan bara utgått från vilket datum jag slutade med pillerna och det kanske är sjuhelsikefel! :P

     
  • satirnine
    sajo0106 skrev 2012-07-18 17:16:02 följande:
    Det betvivlar jag starkt, jag bor i Skellefteå som är litet landsting och där tror jag knappast att man erbjuder det, men det känns som nödvändigt för mig då jag inte riktigt vet 100 vilken vecka jag är utan bara utgått från vilket datum jag slutade med pillerna och det kanske är sjuhelsikefel! :P

     
    Ja jag har ju varit med om samma sak som du. Dock använt äl stickor men ändå. :) 
    ♥ Nygravid ♥
Svar på tråden Vi som plussade i juli-12!