• äntligen36

    Vi som plussade i juli-12!

    Hej, tänkte att här kan alla vi som plussat i juli samlas för att prata om allt som man vill prata om. Ja, självklart är även andra välkomna i tråden!

    För mig är det första barnet, men vore trevligt om alla oavsett hur många barn man har är med och delar med sig av sina funderingar, erfarenheter, tankar mm.

  • Svar på tråden Vi som plussade i juli-12!
  • FruRundberg

    Nu stiger hoppet!! Har inte blött något sen igår, hade sån gammal (brunt) blod som kom igår och trodde att nu va det verkligen kört! Men idag har det inte kommit någonting alls. Hoppas det bara var en ofarlig blödning.
    Ska boka tid för vul så fort det går! 


    vittsomsocker.blogspot.com - 4 barns mamman med 5 barn
  • Jennass

    Frurundberg: vad härligt!!! Du och jag verkar ha lika tur/otur! Jag hade bara yttepytte lite rester av det bruna blodet idag kvar. Idag har det inte kommit nåt nytt. Hoppet tänds och släcks mest hela tiden. Ska boka in tid för vul runt den 7-15 augusti (om det nu inte börjar blöda på riktigt innan dess)

  • FruRundberg
    Jennass skrev 2012-07-18 19:48:24 följande:
    Frurundberg: vad härligt!!! Du och jag verkar ha lika tur/otur! Jag hade bara yttepytte lite rester av det bruna blodet idag kvar. Idag har det inte kommit nåt nytt. Hoppet tänds och släcks mest hela tiden. Ska boka in tid för vul runt den 7-15 augusti (om det nu inte börjar blöda på riktigt innan dess)
    Åh va skönt! Ja hoppet går upp och ner! Ena stunden känns det som om detta kommer gå bra och sen så blir jag neggo igen och tror att det är kört!
    Ska ringa timm mvc imorgon om jag kommer ihåg telefontiden bara, och beställa tid till vul. Hoppas inget mer kommer nu och allt är bra!! För oss båda!! 
    vittsomsocker.blogspot.com - 4 barns mamman med 5 barn
  • satirnine
    FruRundberg skrev 2012-07-18 19:38:54 följande:
    Nu stiger hoppet!! Har inte blött något sen igår, hade sån gammal (brunt) blod som kom igår och trodde att nu va det verkligen kört! Men idag har det inte kommit någonting alls. Hoppas det bara var en ofarlig blödning.
    Ska boka tid för vul så fort det går! 
    Men så skönt för dig!!

    De har verkligen svåra telefontider.
    Nu hoppas jag att det kommer gå bra för dig! :) 
    ♥ Nygravid ♥
  • Jennass

    Och NU dog mitt hopp. Vilka jävla dagar det här varit, men nu kommer det ganska mycket färskt blod och molar i magen, som mens. Nu är det nog kört för min del, lycka till önskar jag er alla. Vi får försöka igen nästa månad.

  • FruRundberg

    Gör listan jag med trots att jag inte riktigt vet hur det står till..

    Vilken vecka är du i? 3+6 (4)

    Vilka symptom har du?  
    Lite tröttare än vanligt, ont i livmodern, mensvärk till och från, och lite lätt illamående just när jag vaknat

    Vilket försök? Tredje försöket

    Tidigare MF i bagaget? Ja MA år 1999

    Hur gammal är du? 34år

    Har du barn sedan innan? Ja en dotter född 1998, en son 2001, en flicka 2007 och en pojk 2009. + maken har en bonus född 1998

    Är du singel/sambo/särbo/gift? Gift

    Husdjur: En hund och 4 katter

    Hur bor du? Villa

    Bil? Tänker ni köpa inför barnet? Vi har två bilar, en Volvo v50 Classic och en Hyundai i40. Ska inte köpa nått annat just för tillfället.

    Vilken vagn har ni spanat in(fast det är tidigt )? Har tre vagnar jag kollat in, Emmaljunga, Bugaboo Donkey och Kronan

    När tänkte du tidigast köpa baby-prylar? Får se när vi får råd Har ni berättat om plusset för någon/Vem? Maken så klart och bästa vännen.
     
    Vad är ditt yrke/ pluggar du? Jobbar som Undersköterksa på Hemtjänsten.

    När ska ni kontakta MVC/när gjorde ni det? Tänkte göra det imorgon 19/7

    När tänker ni gå på VUL/När, om ni redan varit på ett?
    Så fort det går tidsmässigt.


    vittsomsocker.blogspot.com - 4 barns mamman med 5 barn
  • Thesss

    I Skåne tror jag inte att de erbjuder fria vul bara för att man vill, men om man ringer och säger att man haft riktigt ont och är orolig så brukar man få komma och kolla...
    Det tänkte jag göra i vecka 7 för att se om där är hjärtljud! Tror ni det är för tidigt? Alltså typ 6+3 eller nåt? 

  • Kattflickan

    Thesss: I vecka 8 ska man garanterat kunna se ett hjärta slå, så om jag var du skulle jag vänta lite med VUL.

    Jag kan tycka att det är onödigt att belasta den allmänna vården om man faktiskt inte har ont, blöder etc. Det gör att de som verkligen har problem får vänta längre med att få hjälp. I Skåne måste det väl finnas privata gynekologer som kan göra tidigt VUL?

  • Norrlands08a
    Kattflickan skrev 2012-07-18 22:18:00 följande:
    Thesss: I vecka 8 ska man garanterat kunna se ett hjärta slå, så om jag var du skulle jag vänta lite med VUL.

    Jag kan tycka att det är onödigt att belasta den allmänna vården om man faktiskt inte har ont, blöder etc. Det gör att de som verkligen har problem får vänta längre med att få hjälp. I Skåne måste det väl finnas privata gynekologer som kan göra tidigt VUL?
    Du har en trevlig inställning tycker jag. Det är ju bättre att vi lämnar platserna till de tjejer som verkligen behöver den typen av undersökningar.

    Nästa gång kanske det är nån av oss som behöver det (hoppas inte!) och då hoppas vi ju alla att det finns tider lediga.
  • satirnine
    Kattflickan skrev 2012-07-18 22:18:00 följande:
    Thesss: I vecka 8 ska man garanterat kunna se ett hjärta slå, så om jag var du skulle jag vänta lite med VUL.

    Jag kan tycka att det är onödigt att belasta den allmänna vården om man faktiskt inte har ont, blöder etc. Det gör att de som verkligen har problem får vänta längre med att få hjälp. I Skåne måste det väl finnas privata gynekologer som kan göra tidigt VUL?
    Det kan jag hålla med dig om!
     
    ♥ Nygravid ♥
Svar på tråden Vi som plussade i juli-12!