• äntligen36

    Vi som plussade i juli-12!

    Hej, tänkte att här kan alla vi som plussat i juli samlas för att prata om allt som man vill prata om. Ja, självklart är även andra välkomna i tråden!

    För mig är det första barnet, men vore trevligt om alla oavsett hur många barn man har är med och delar med sig av sina funderingar, erfarenheter, tankar mm.

  • Svar på tråden Vi som plussade i juli-12!
  • sajo0106
    FruRundberg skrev 2012-07-19 12:21:36 följande:
    Usch va jobbigt! Vilken v är du i? Ring till Gyn och prata med de?

    Jag har det så jobbigt med mig själv just nu. Gick in i v5 nu och fortfarande har jag bara ont i magen. Varje dag till och från. Blir så orolig. Fick ju en brun blödning i förrgår och inget mer efter det men ändå är jag orolig. Pratade lite med mannen idag om det och han blir nästan lite irriterad för att jag "gnäller" om hur orolig jag är. Han förstår mig men kan inte riktigt förstå att jag ska bara vänta ut och se vad som händer. Att inte gå runt och testa mig hela tiden och analysera vart enda grej som händer med kroppen.
    Men HUR LÄTT ÄR DET DÅ?????? Jag blir knäpp ju. Är det bara jag som analyserar minsta lilla sak och känsla. 
    Blir orolig för jag knappt har några andra symtom och orolig för jag har ont i magen, orolig för att det kom gammalt blod. Usch ja ni hör, jag har blivit knäpp
    Jag vill bara kunna slappna av och inte tänka och bara se hur det utvecklar sig allt men det är INTE LÄTT! 
    Är jag ensam...?

     
    Nä jag har jobbat natt så var ju som tvungen att sova medans dem hade telefontid, får ringa i morgon om det inte släpper innan kvällen!
  • Thesss
    Kattflickan skrev 2012-07-18 22:18:00 följande:
    Thesss: I vecka 8 ska man garanterat kunna se ett hjärta slå, så om jag var du skulle jag vänta lite med VUL.

    Jag kan tycka att det är onödigt att belasta den allmänna vården om man faktiskt inte har ont, blöder etc. Det gör att de som verkligen har problem får vänta längre med att få hjälp. I Skåne måste det väl finnas privata gynekologer som kan göra tidigt VUL?

    För några månader sedan var jag gravid och fick missfall i vecka 6. Jag var inne och fick gjort 4 vul för de misstänkte att det kanske var utomkvedshavandeskap... Det var det som tur var inte!

    Nu är jag gravid igen, och har lika lite symtom som förra gången och är väldigt orolig för att det kommer sluta i missfall denna gången också! Därför vill jag få bekräftat att där är ett litet hjärta som slår och självklart kan jag göra det privat, men kan lika gärna göra det i den allmänna vården med tanke på vad jag var med om i våras!
     
    En vännina till mig har precis fått barn och hon var nog på närmre 20-25 ultraljud i sin graviditet för att hon har haft många missfall tidigare, jag förstår inte riktigt varför hennes oro (som givetvis är enorm) är värd så många ul men jag som bara är lite normalt orolig bara ska få ett i vecka 18???

    Nä jag ska ändå göra ett kub-test i vecka 12 om det går så långt, och det får jag betala 2500:- för på en privat klinik, så detta första ul ser jag till att få gratis så behöver man inte lägga de pengarna om där inte är något litet hjärta som tickar!
    Hoppas där är någon som förstår hur jag tänket...

    Sen är inte jag en som springer på vårdcentralen och akuten så fort jag har en fis på tvären, så den lilla stunden det tar att göra ett vul tycker jag att jag är värd!      
  • Jennass

    Var inne på gynakuten idag pga att jag blödde lite mer igår. Gyn såg inget konstigt utan en förtjockad hinna som det ska vara vid graviditet. Så jag ska tillbax om två veckor om det nu inte börjar blöda på riktigt. Nu har det dock avtagit, igen. Man bli verkligen galen. Vad tråkigt att det är flera av oss som går runt och måste vara oroliga, det är så otroligt påfrestande

  • sajo0106

    Jag tror nog att jag pustar ut en stund iaf, läst överallt om utomkveds och jag har inte alls svåra smärtor, utan mer som en liten lätt molande värk som finns där om jag känner efter. Jag har inte heller fått nå blodiga flytningar eller någon blödning så jag tror nog att det är rätt lugnt. :)

  • Charin84


    Tog ett test förut o jag är GRAVID, har inte riktigt fattat det än. Tog sig på första försöket, är så glad
    Melvin 11-09-20 <3
  • satirnine
    Charin84 skrev 2012-07-19 19:07:16 följande:

     


    Tog ett test förut o jag är GRAVID, har inte riktigt fattat det än. Tog sig på första försöket, är så glad
    Åh så kul, grattis!!
    När hade du du ÄL?
    :) 
    ♥ Nygravid ♥
  • sajo0106
    Charin84 skrev 2012-07-19 19:07:16 följande:

     


    Tog ett test förut o jag är GRAVID, har inte riktigt fattat det än. Tog sig på första försöket, är så glad
    Stort grattis!! :D 3 veckor sedan jag plussade och jag kommer aldrig glömma den oförglömliga känsla när stickan visade ytterliggare ett streck :D!
  • Charin84
    satirnine skrev 2012-07-19 19:20:11 följande:
    Åh så kul, grattis!!
    När hade du du ÄL?
    :) 
    Tack. Hade äl den 6 juli, men min app sa den 3 juli. Hade äl känningar den 6 juli så jag går efter smärtan tror jag. BF blir den 28/3. Trodde verkligen inte att det skulle gå så fort, jag har ju testat med bästpåtests stickor i veckan o dom har varit neg, kan nog inte riktigt lita på dom. Men jag köpte ett cb förut o då kom det upp ett plus med en gång o så hade jag ett digitalt hemma som jag tog efter det andra. Shit min lille kille ska bli storebror, ska bli så kul. Hoppas bara att det ska gå bra nu, man är ju ändå lite nervös för allt.
    Melvin 11-09-20 <3
Svar på tråden Vi som plussade i juli-12!