• äntligen36

    Vi som plussade i juli-12!

    Hej, tänkte att här kan alla vi som plussat i juli samlas för att prata om allt som man vill prata om. Ja, självklart är även andra välkomna i tråden!

    För mig är det första barnet, men vore trevligt om alla oavsett hur många barn man har är med och delar med sig av sina funderingar, erfarenheter, tankar mm.

  • Svar på tråden Vi som plussade i juli-12!
  • FruRundberg
    linasld skrev 2012-07-20 21:52:21 följande:
    Hej på er!
    Plussade idag på bim och kan inte riktigt förstå det då jag har fått två ganska tydliga spökstreck tidigare i våras... men jag tror att jag vågar tro det den här gången så jag hoppar in här!! Tack sajo0106 för länken Glad

    Undrar hur jag ska räkna om jag har 28 dagars cykel och hade mens förra gången 22/6. Är jag i v. 4+0 eller vecka 5+0 eller hur blir det?
    Om 22/6 va din sista mens första dag så får du bf ungefär den 27/3 Eftersom jag själv hade mens den 22/6. Men sen så kan det skiljas lite med tanke på hur många dagar du hade mens, när du hade ägglossning och BIM. 
    Kolla här på FL. då kan du få ungefärlig BF. Det finns gravidverktyg som du kan skriva in dina uppgifter på
    vittsomsocker.blogspot.com - 4 barns mamman med 5 barn
  • satirnine
    linasld skrev 2012-07-20 21:52:21 följande:
    Hej på er!
    Plussade idag på bim och kan inte riktigt förstå det då jag har fått två ganska tydliga spökstreck tidigare i våras... men jag tror att jag vågar tro det den här gången så jag hoppar in här!! Tack sajo0106 för länken Glad

    Undrar hur jag ska räkna om jag har 28 dagars cykel och hade mens förra gången 22/6. Är jag i v. 4+0 eller vecka 5+0 eller hur blir det?
    Grattis till graviditeten och välkommen hit! Du kan kolla på FL´s egna BF räknare också.
    Men det Fru rundberg skriver stämmer. Då är du bara en dag efter mig (om jag nu räknat rätt)
    Du är i v 5 (4+2). 
    ♥ Nygravid ♥
  • Angeliic

    Hur mår ni alla?  

    Har idag lite svagt illamående samt värk bak i ryggen - men bara när jag sitter "rakt" upp. BIM om två dagar men testet var lite starkare nu på morgonen  Ska köpa ett digitalt test idag och ta det på BIM dagen - bara för att bekräfta allt svart på vitt  

  • FruRundberg
    satirnine skrev 2012-07-21 09:49:31 följande:
    Grattis till graviditeten och välkommen hit! Du kan kolla på FL´s egna BF räknare också.
    Men det Fru rundberg skriver stämmer. Då är du bara en dag efter mig (om jag nu räknat rätt)
    Du är i v 5 (4+2). 
    Jag är med på  4+2
    vittsomsocker.blogspot.com - 4 barns mamman med 5 barn
  • FruRundberg
    Angeliic skrev 2012-07-21 10:04:24 följande:
    Hur mår ni alla?  

    Har idag lite svagt illamående samt värk bak i ryggen - men bara när jag sitter "rakt" upp. BIM om två dagar men testet var lite starkare nu på morgonen  Ska köpa ett digitalt test idag och ta det på BIM dagen - bara för att bekräfta allt svart på vitt  
    Jag ska ta mitt digitalt om en vecka.. har vart lite orolig då jag fick brunblandad blödning dagen innan BIM. Har testat mig två gånger efter det och båda testerna hade blivit starkare för varje dag så jag vill hoppas att det ändå är bra i magen.. 
    Ska även ringa till BM på onsdag nästa vecka
    vittsomsocker.blogspot.com - 4 barns mamman med 5 barn
  • Angeliic

    Tog mitt digitala idag - BIM-2 - som visade Gravid! Nu fick jag svaret svart på vitt! Solig

  • Vilvarin

    Man vet att man är gravid när man nästan börjar gråta i kön på Ica för att man får syn på en bild på Victoria och Daniel som kramas va? :P

  • LiLoLaLa
    Vilvarin skrev 2012-07-21 18:11:36 följande:
    Man vet att man är gravid när man nästan börjar gråta i kön på Ica för att man får syn på en bild på Victoria och Daniel som kramas va? :P
    Hahaha! Eller hur? Flört

    Idag kom illamåendet för mig. Blä! Har knappt kunnat äta något och sonen (1,5 år) har varit på uruselt humör medan jag bara velat ligga på soffan och ha det tyst omkring mig. Det är inte lätt alltid...
  • LiLoLaLa
    Angeliic skrev 2012-07-21 18:05:22 följande:
    Tog mitt digitala idag - BIM-2 - som visade Gravid! Nu fick jag svaret svart på vitt! Solig
    Härligt! Förstår att det är en skön känsla. Jag har tänkt ta ett digitalt på måndag. Skulle fått hem ett på posten i fredags, men det kom aldrig så jag antar att det kommer på måndag istället. Segt att behöva vänta!
Svar på tråden Vi som plussade i juli-12!