• äntligen36

    Vi som plussade i juli-12!

    Hej, tänkte att här kan alla vi som plussat i juli samlas för att prata om allt som man vill prata om. Ja, självklart är även andra välkomna i tråden!

    För mig är det första barnet, men vore trevligt om alla oavsett hur många barn man har är med och delar med sig av sina funderingar, erfarenheter, tankar mm.

  • Svar på tråden Vi som plussade i juli-12!
  • Whoeix

    Lägg gärna in mig med.
    Första barnet, 26 år, BF 18 mars.

    Bara några dagar kvar tills jag går in i vecka sju. Känns helt galet. Har lite molvärk till ock från, brösten är lite ömma, mår lite illa ibland och blir lätt tröttare än vanligt. Annars mår jag som jag brukar. :) Kommer fira när jag förbi v7+5, det är min första milstolpe eftersom jag fick MA då vid min första graviditet. Sen är nästa milstolpe att se ett hjärta och en glad plutt på VUL den 31e.
    Hujj, nu får tiden gärna gå liiite fortare! :)

  • A0508
    äntligen36 skrev 2012-07-21 22:45:37 följande:
     Hjärta Baby BF-Lista Baby Hjärta

    8/3 - Sajo0106, 25 år, Första barnet. 
    14/3- Thesss, 25 år, Andra barnet.
    16/3- OpenYourEyes, 26 år, Första barnet.
    20/3- Vilvarin, 30 år, andra barnet.
    21/3 - LurvensFrö, 28 år, Andra barnet.
    23/3- Kevin Molly, 33 år, Femte barnet.
    23/3 - Norrlands08, 32 år, Första barnet.
    24/3- Äntligen36, 36 år, första barnet.
    26/3 - Satirnine, 24 år, Första barnet.
    27/3 - FruRundberg, 34 år, Femte barnet.
    28/3 - Charin84, 28 år, andra barnet. 
    28/3 - LiLoLaLa, 29 år, andra barnet
    30/3 - Jennass, 27 år, Tredje barnet.
    30/3 -  Angeliic, 24 år, andra barnet
     31/3 A0508, 27 år, 3 barnet

    har ni räknat ut från familjelivs sida?? för här får jag fram 31 mars, men på babycenter 1 april!?
  • Thesss
    A0508 skrev 2012-07-22 07:57:04 följande:
     31/3 A0508, 27 år, 3 barnet

    har ni räknat ut från familjelivs sida?? för här får jag fram 31 mars, men på babycenter 1 april!?
    Det beror på om de räknar 39+6 som bf eller 40+0.
    Jag räknar bf på 39+6 för få har man gått 40 veckor, annars är man ju inne i vecka 41 om man räknar 40+0 ;) 
  • A0508
    Thesss skrev 2012-07-22 09:06:26 följande:
    Det beror på om de räknar 39+6 som bf eller 40+0. Jag räknar bf på 39+6 för få har man gått 40 veckor, annars är man ju inne i vecka 41 om man räknar 40+0 ;) 

    Okey, men då säger vi 31/3 tills vidare ;)
  • Vilvarin
    lovelyangel82 skrev 2012-07-21 23:05:42 följande:
    Kan nån lägga in mig?

    Har dock lite problem och räkna ut rätt bf då jag har oregelbunden mens

    Och kort lutealfas.. Fyller jag i från första mensen så är

    De

    Bf: 30/3

    Går jag på

    Ägglossning så är de 2 april .. Andra barnet är

    De iaf..



    Åh en "tempare" till! :) Grattis! Du borde ha fått ett BF-datum av FF, när du fyllt i +, som är räknat på din ägglossning! Det är räknat på 40+0 så en dag före det hehe..
  • Vilvarin
    Whoeix skrev 2012-07-22 01:00:40 följande:
    Lägg gärna in mig med.

    Första barnet, 26 år, BF 18 mars.

    Bara några dagar kvar tills jag går in i vecka sju. Känns helt galet. Har lite molvärk till ock från, brösten är lite ömma, mår lite illa ibland och blir lätt tröttare än vanligt. Annars mår jag som jag brukar. :) Kommer fira när jag förbi v7+5, det är min första milstolpe eftersom jag fick MA då vid min första graviditet. Sen är nästa milstolpe att se ett hjärta och en glad plutt på VUL den 31e.

    Hujj, nu får tiden gärna gå liiite fortare! :)



    Känner igen mig! Fick missfall i 5+5 alldeles före den här graviditeten så det är mitt första mål (på tisdag!), och sen VUL 9/8.. 18 dagar kvar..
  • Angeliic

    Ja fy för missfall. Har haft min beskärda del utav dem   Haft 4 tidiga missfall - från vecka 6 till 10. Men denna gång håller jag tummarna stenhårt för ett litet syskon till dottern!

    Idag gick jag in i vecka 5 - 4+0 haha. Tiden sniglar sig fram. Tänkte vänta till vecka 7 någon gång och sen ringa BM för inskrivning. Ska byta MVC denna gång till en annan kommun där de erbjuder VUL vid inskrivning vilket skulle vara enormt skönt för mig som oroar mig till tusen för missfall. Även  fast man vet att trots om man ser ett pickade hjärta så kan det ju bli missfall ändå - men då vet man iallafall att den delen har gått bra som brukar vara kritisk.  

  • lovelyangel82

    Då fick jag 3/4-2013 så den
    2 april då

    Men jag var i v3+4. Blir de då v.3+3?

    Shit sjukt tidigt jag plussade denna gången..

    Hoppas de inte är
    Ett dåligt tecken!

    Vad har ni för symtomer?

  • Angeliic
    lovelyangel82 skrev 2012-07-22 10:51:27 följande:
    Då fick jag 3/4-2013 så den
    2 april då

    Men jag var i v3+4. Blir de då v.3+3?

    Shit sjukt tidigt jag plussade denna gången..

    Hoppas de inte är
    Ett dåligt tecken!

    Vad har ni för symtomer?
    När hade du senaste mens första dag?  

    Symptom - svagt illamående som kommer runt 10:00 och håller i sig till runt 15:00. Gjorde det igår iallafall och känner att det maler runt nu. Känner även lite i brösten. Sen till eftermiddagen/kvällen blir jag kanontrött! Själv? Har du några symptom?  
  • lovelyangel82

    23 juni.. Min äl kommer så sent och min lutealfas är bara 10-11 dagar..

    Lite lite Molvärk då och då.. Illamående som mer känns som sug i magen
    Så de lär väll komma igång om några veckor

    Humör som bara den och blir lätt gråtmild.. Ligament hugg .. De e väll de..

Svar på tråden Vi som plussade i juli-12!