• äntligen36

    Vi som plussade i juli-12!

    Hej, tänkte att här kan alla vi som plussat i juli samlas för att prata om allt som man vill prata om. Ja, självklart är även andra välkomna i tråden!

    För mig är det första barnet, men vore trevligt om alla oavsett hur många barn man har är med och delar med sig av sina funderingar, erfarenheter, tankar mm.

  • Svar på tråden Vi som plussade i juli-12!
  • sajo0106

    Jag har då en ständig molande värk och med tanke på allt som händer där inne skulle jag bli orolig om jag INTE kände något i magen! Tyvärr har illamåendet slagit till ordentligt hos mig, tre dagar där jag mått riktigt dåligt hela dagen! Men jag ser det som ett bra tecken, så länge jag mår illa så har jag något som växer! Går i morgon in i vecka 8, och veckan därefter ska jag till bm för inskrivning provtagning osv :)

  • satirnine
    sajo0106 skrev 2012-07-22 21:39:14 följande:
    Jag har då en ständig molande värk och med tanke på allt som händer där inne skulle jag bli orolig om jag INTE kände något i magen! Tyvärr har illamåendet slagit till ordentligt hos mig, tre dagar där jag mått riktigt dåligt hela dagen! Men jag ser det som ett bra tecken, så länge jag mår illa så har jag något som växer! Går i morgon in i vecka 8, och veckan därefter ska jag till bm för inskrivning provtagning osv :)
    Så spännande! Du måste uppdatera oss med första barnet på G hur inskrivningen var och sådär.
    Just nu vill jag bara att tiden ska gå, veckorna går ju så långsamt. Nästan lika långsamt som väntan på BIM. Flört 

    Jag mår mest illa på kvällarna, sen är brösten ömma i "ytterkanterna" samt bröstvårtorna.
    Jag ska resa till London nästa vecka så jag hoppas illamåendet väntar lite med att komma.

    Förresten, vet ni hur det funkar när man reser med Ryan air. Ska endast ha med handbagage, få man ta med gravid-tabletterna från aco då tror ni? Annars får jag vara utan dem i tre dagar. 
    ♥ Nygravid ♥
  • linasld

    Ja jag tolkade också värken som nåt positivt men blev såklart nojig när jag läste att det kan vara tecken på mf... Typiskt att man ska hänga upp sig på det dåliga! Men som frurundberg skrev är det nog ifall man får väldigt ont och blöder man bör oroa sig. Ska försöka tänka så!

    Tänkte ringa mvc imorgon, är ju bara i v 4+3 men tänkte att det kanske är långa väntetider iom att det är semester.

    Jobbigt med illamående sajo, men jag tror du har rätt i att det ändå är ett bra tecken! Hoppas du inte har det alltför jobbigt bara :(

    Sj börjar jag jobba när jag går in i V8 så jag hoppas att inte illamåendet blir hemskt om det kommer ;)

  • sajo0106
    linasld skrev 2012-07-22 21:57:12 följande:
    Ja jag tolkade också värken som nåt positivt men blev såklart nojig när jag läste att det kan vara tecken på mf... Typiskt att man ska hänga upp sig på det dåliga! Men som frurundberg skrev är det nog ifall man får väldigt ont och blöder man bör oroa sig. Ska försöka tänka så!

    Tänkte ringa mvc imorgon, är ju bara i v 4+3 men tänkte att det kanske är långa väntetider iom att det är semester.

    Jobbigt med illamående sajo, men jag tror du har rätt i att det ändå är ett bra tecken! Hoppas du inte har det alltför jobbigt bara :(

    Sj börjar jag jobba när jag går in i V8 så jag hoppas att inte illamåendet blir hemskt om det kommer ;)



    Idag har illamåendet varit en pest..har känt mig sådär pangbakis så att hela världen gungar och alla lukter får det att vända sig i magen...mina boobs spränger i bh:n och har nästan fördubblats i storlek, jag är hungrig heeela tiden och skiter som en häst och min ämnesomsättning ska ju gå upp med 25% så det är inte konstigt så än så länge följer jag regelboken med symtom och annat!

    Ja jag jobbar 3 nätter nu som jag hoppas få vara illamåendefria sen har jag faktiskt semester så får väl återhämta mig då ;)!
  • Thesss

    Nu är jag inne i vecka 7 men fortfarande inga symtom!! Det är skitjobbigt för ena stunden är jag heeeelt säker på att det kommer bli mf, och hoppas att det ska komma snart isåfall så det inte drar ut på det!
    Sen nästa stund så tänker jag att det är nog bara att njuta för illamåendet kan komma när som helst och då kommer jag ångra att jag inte njöt av att må bra....
    Hela tiden maler detta i mitt huvud och jag vill så gärna göra ett vul och se hjärta, men det är så tidigt så det är inte säkert det syns, och då kommer jag bli ännu oroligare!
    Detta är verkligen inte kul   

  • Whoeix

    Thess: jag förstår dig! Precis sån är jag också! Har ett VUL bokat den 31e, vill att tiden skall gå fort!

  • äntligen36
    Hjärta Baby BF-Lista Baby Hjärta

    8/3 - Sajo0106, 25 år, Första barnet. 
    9/3 - ElinNas, 18 år, första barnet
    11/3 - Hoomlan, 20år, Andra barnet
    14/3- Thesss, 25 år, Andra barnet.
    16/3- OpenYourEyes, 26 år, Första barnet.
    20/3- Vilvarin, 30 år, andra barnet.
    21/3 - LurvensFrö, 28 år, Andra barnet.
    23/3- Kevin Molly, 33 år, Femte barnet.
    23/3 - Norrlands08, 32 år, Första barnet.
    24/3- Äntligen36, 36 år, första barnet.
    26/3 - Satirnine, 24 år, Första barnet.
    27/3 - FruRundberg, 34 år, Femte barnet.
    28/3 - Charin84, 28 år, andra barnet. 
    28/3 - LiLoLaLa, 29 år, andra barnet
    28/3 - linasld, 28 år, första barnet
    29/3 - LillaFrun79, 33 år i augusti, 3 barnet
    30/3 - Jennass, 27 år, Tredje barnet.
    30/3 -  Angeliic, 24 år, andra barnet
    31/3 - A0508, 27 år, Tredje barnet

    April 

    2/4 - Lovelyangel82, 29, andra barnet

    Så, nu har jag skrivit in dig LillaFrun79. Glad
Svar på tråden Vi som plussade i juli-12!