• äntligen36

    Vi som plussade i juli-12!

    Hej, tänkte att här kan alla vi som plussat i juli samlas för att prata om allt som man vill prata om. Ja, självklart är även andra välkomna i tråden!

    För mig är det första barnet, men vore trevligt om alla oavsett hur många barn man har är med och delar med sig av sina funderingar, erfarenheter, tankar mm.

  • Svar på tråden Vi som plussade i juli-12!
  • Angeliic

    Kul att du kom hit Jonie!! Solig Nu håller vi tummarna för oss! Glad

  • linasld

    Ska träffa mina föräldrar idag och vette sjutton hur jag ska kunna hålla mig från att berätta!! Hur tänker ni om det? Jag vet ju att risken för mf är stor såhär tidigt och man vill ju inte göra dem besvikna om det går åt skogen?

    Berättar ni tidigt eller väntar ni några veckor till? (V4+4)

  • Angeliic
    linasld skrev 2012-07-24 10:17:10 följande:
    Ska träffa mina föräldrar idag och vette sjutton hur jag ska kunna hålla mig från att berätta!! Hur tänker ni om det? Jag vet ju att risken för mf är stor såhär tidigt och man vill ju inte göra dem besvikna om det går åt skogen?
    Berättar ni tidigt eller väntar ni några veckor till? (V4+4)
    Har berättat för min mamma - men det är främst för att jag har så många missfall i bagaget - behöver någon att älta all oro med Glad  För alla övriga väntar vi efter KUB i vecka 12 som vi gjorde med dottern. 
  • Angeliic

    På tal om att berätta -  har ni några roliga idéer att göra det på? 

    Vi hade tänkt köpa en t-shirt till dottern med texten "Jag ska bli storasyster" och lägga upp på facebook. Bara skriva typ - Fisungen i nya tishan - haha och se ifall någon hajjar till Flört 

  • satirnine
    linasld skrev 2012-07-24 10:17:10 följande:
    Ska träffa mina föräldrar idag och vette sjutton hur jag ska kunna hålla mig från att berätta!! Hur tänker ni om det? Jag vet ju att risken för mf är stor såhär tidigt och man vill ju inte göra dem besvikna om det går åt skogen?
    Berättar ni tidigt eller väntar ni några veckor till? (V4+4)
    Jag ska berätta för mina föräldrar och syskon nästa vecka när jag går in i v 7.
    Just för att jag ska åka till dem då och bara är hemma ca fyra gånger per år då vi bor på varsin sida av Sverige.

    Känns som det kommer vara mer på riktigt när man delat det med dem också.
    Då är det inte bara vi två som vet.
    Sen hoppas vi ju på att allt ska gå som det ska med bebisen.

    Vet inte hur jag ska göra med far- och morföräldrarna, jag kommer vara i v 20 typ nästa gång jag åker hem. Tror inte jag vill hålla det hemligt för dem så länge. Men å andra sidan är min farmor ganska skvallrig, likadant med mamma så det gör mig osäker. Jag vill att det stannar inom familjen till RUL helst.

    Ja kom med förlsag på roliga sätt att berätta! Glad 
    ♥ Nygravid ♥
  • linasld
    Angeliic skrev 2012-07-24 10:18:28 följande:
    Har berättat för min mamma - men det är främst för att jag har så många missfall i bagaget - behöver någon att älta all oro med   För alla övriga väntar vi efter KUB i vecka 12 som vi gjorde med dottern. 



    Vi ville vänta länge oxå men dagen innan jag testade positivt hade vi vänner hemma på middag, och när min kompis stack ett glas vin under näsan på mig fick jag springa ut därifrån... Så frågorna kom ju och jag kunde inte ljuga, försökte men fick så dåligt samvete så det gick inte :( så "tyvärr" vet redan alla mina tjejkompisar även om det inte var så jag tänkte mig.

    Så därför känns det extra dumt att inte berätta för min familj...

    Tyckte idén med tröjan lät riktigt kul!! :)
  • jonie
    linasld skrev 2012-07-24 10:17:10 följande:
    Ska träffa mina föräldrar idag och vette sjutton hur jag ska kunna hålla mig från att berätta!! Hur tänker ni om det? Jag vet ju att risken för mf är stor såhär tidigt och man vill ju inte göra dem besvikna om det går åt skogen?
    Berättar ni tidigt eller väntar ni några veckor till? (V4+4)
    Jag berättade för min familj tidigt förra gången (i vecka 5 nångång), dessvärre blev det ju missfall men jag ångrar inte att jag berättade det för det var skönt att kunna ringa mamma och gråta och så. Så nu ringde jag och berättade för henne på en gång igen :) 
    ♥ Gravid igen efter mf i juni ♥ BF april 2013 ♥
  • jonie

    Tack för alla grattis! Glad

    Förra gången vi berättade för mina föräldrar åkte vi över (vi bor bara 1 mil ifrån) och innan vi plingade på dörren skickade jag mess med bild på gravtestet och skrev Hej mormor och morfar! Sen gick vi in och det var rätt kul att se deras miner med telefonerna i händerna Glad
    Med svärföräldrarna blev det odramatiskt. De har en massa barnbarn sedan innan så sambon tog det över telefonen. De pratade om lite allt möjligt och sen slänger han ur sig, som om ingenting; Jaha, vad sägs om att bli farmor igen då förresten? Hörde jublet på lång väg Glad

    Jag hann ju aldrig berätta för "allmänheten" sist och det tänker jag vänta länge med nu men sen tänkte jag lägga ut det på bloggen och som status på fejsan, förhoppningsvis med en bild på UL och nåt i stil med "Nu måste vi spara ordentligt på orken, i april kommer storken". Såg nån annan som hade skrivit nåt sånt, kul


    ♥ Gravid igen efter mf i juni ♥ BF april 2013 ♥
  • Irmo82

    Vi har berättat för våra föräldrar och syskon samt att jag berättat för mina 2 närmsta vänninor. Är i vecka 5+1 och vet att det är tidigt ännu men skulle något hända känns det skönt att kunna vända sig till dessa personer för tröst. Förresten Stort grattis till er alla, nu håller vi tummarna att det går bra hela vägen Drömmer

Svar på tråden Vi som plussade i juli-12!