• äntligen36

    Vi som plussade i juli-12!

    Hej, tänkte att här kan alla vi som plussat i juli samlas för att prata om allt som man vill prata om. Ja, självklart är även andra välkomna i tråden!

    För mig är det första barnet, men vore trevligt om alla oavsett hur många barn man har är med och delar med sig av sina funderingar, erfarenheter, tankar mm.

  • Svar på tråden Vi som plussade i juli-12!
  • LiLoLaLa
    Irmo82 skrev 2012-07-24 10:48:30 följande:
    Vi har berättat för våra föräldrar och syskon samt att jag berättat för mina 2 närmsta vänninor. Är i vecka 5+1 och vet att det är tidigt ännu men skulle något hända känns det skönt att kunna vända sig till dessa personer för tröst.
    Precis så tänker vi också. Vi har berättat för de personerna som vi vet att vi behöver vara nära om det skulle hända något hemskt. Vi berättade igår. Då var jag i vecka 4 +3.

    Jag har förresten laddat ner babygruppens app "gravidkalender" till min iPhone. Kan rekommendera den. Sök på babygruppen på app store. Nu i vecka 5 tyckte appen bland annat att min partner ska göra frukost på sängen till mig. ;)
  • Angeliic
    LiLoLaLa skrev 2012-07-24 12:01:16 följande:
    Precis så tänker vi också. Vi har berättat för de personerna som vi vet att vi behöver vara nära om det skulle hända något hemskt. Vi berättade igår. Då var jag i vecka 4 +3.

    Jag har förresten laddat ner babygruppens app "gravidkalender" till min iPhone. Kan rekommendera den. Sök på babygruppen på app store. Nu i vecka 5 tyckte appen bland annat att min partner ska göra frukost på sängen till mig. ;)
    Åh, den appen måste jag kolla upp! Glad
  • Whoeix

    Vilvarin: guud så härligt!! Min första milstolpe är om exakt en vecka! Tiden kunde inte gå långsammare..

  • satirnine

    Jag har en app från Babycenter som är bra!

    Har androiod så vet inte om det finns till iphone dock.
    Gud så jag saknar iphone, ångra mig så att jag bytte till något annat... 


    ♥ Nygravid ♥
  • jonie

    Det finns så många bra appar Glad Det som är bra med babycenter är ju att man kan läsa något nytt varje dag, inte bara när man går in i en ny vecka! Bra med bilder, filmer och massa info. (Funkar på iphone) Men jag gillar babygruppens också. Sen har ju Libero en app också Glad


    ♥ Gravid igen efter mf i juni ♥ BF april 2013 ♥
  • Whoeix

    Babycenter hoppar en dag i förväg doc, så fick sätta BF en dag senare för att den skulle stämma ^_^

  • jonie

    Ja där är den lite konstig... Var tvungen och ändra några gånger innan det blev rätt för jag hade ÄL senare än vanligt.


    ♥ Gravid igen efter mf i juni ♥ BF april 2013 ♥
  • A0508

    Har ni ringt till er BM ännu?
    Min sambo tyckte det var tidigt att ringa nu, men med de andra 2 har jag ringt så fort jag fått ett +

    så man hinner få en tid för kub o så...?? 

  • Hoomlan
    A0508 skrev 2012-07-24 13:10:14 följande:
    Har ni ringt till er BM ännu?
    Min sambo tyckte det var tidigt att ringa nu, men med de andra 2 har jag ringt så fort jag fått ett +

    så man hinner få en tid för kub o så...?? 
    jag ringde min BM igår och fick tid samma dag hon tyckte inte det var för tidigt (iof vet vi inte riktigt när bebisen ska komma haha :) )
Svar på tråden Vi som plussade i juli-12!