• äntligen36

    Vi som plussade i juli-12!

    Hej, tänkte att här kan alla vi som plussat i juli samlas för att prata om allt som man vill prata om. Ja, självklart är även andra välkomna i tråden!

    För mig är det första barnet, men vore trevligt om alla oavsett hur många barn man har är med och delar med sig av sina funderingar, erfarenheter, tankar mm.

  • Svar på tråden Vi som plussade i juli-12!
  • jonie

    Sist ringde jag bm på en gång och fick komma på ett infosamtal redan på BIM-dagen. Fick ett datum för inskrivning (22/8) men sen sket det sig så den avbokade jag. Attans, hade ju kunnat ha kvar den tiden. Om allt går bra nu är jag ju i vecka 8 då ;)


    ♥ Gravid igen efter mf i juni ♥ BF april 2013 ♥
  • A0508

    Försökt ringa i 30 min nu men det är bara telefonsvaren igång.... och de har ju teletid idag 13-14:30..

    Åhhh!
    Vill ju höra vad de säger o om man kan få nån tid för inskrivning o kub test.......

  • LurvensFrö
    A0508 skrev 2012-07-24 13:10:14 följande:
    Har ni ringt till er BM ännu?
    Min sambo tyckte det var tidigt att ringa nu, men med de andra 2 har jag ringt så fort jag fått ett +

    så man hinner få en tid för kub o så...?? 
    Här är det inte för tidigt. Ett ställe jag ringde till hade inga tider alls och bad mig återkomma i september eller vända mig någon annanstans.

    Jag vände mig till ett ställe som var nytt men tyckte det var bra jag ringde nu. På första stället som jag avbokade hade tid sent i Augusti och nu lyckades jag få 1 augusti och då är det först ett hälsosamtal och sen får jag en ny tid för inskrivning. :)
  • A0508

    -"är du gravid, prata in ett meddelande så ringer vi upp"...

    Men det känns inte som det är så akut att jag ska behöva prata in... eller ska jag göra det ändå :p 

  • A0508

    Fick en tid 10 augusti med info om Hälsosamtal och info om KUB som är gratis här :))) 
    Ett steg närmare ;) 

  • Angeliic
    A0508 skrev 2012-07-24 13:51:45 följande:
    Fick en tid 10 augusti med info om Hälsosamtal och info om KUB som är gratis här :))) 
    Ett steg närmare ;) 
    Härligt!

    Tänkte vänta till nästa vecka att ringa. Försöka få en tid när jag är i vecka 7+ så man kan se ifall hjärtat slår på tidiga vul Glad  
  • LiLoLaLa
    A0508 skrev 2012-07-24 13:10:14 följande:
    Har ni ringt till er BM ännu?
    Min sambo tyckte det var tidigt att ringa nu, men med de andra 2 har jag ringt så fort jag fått ett +

    så man hinner få en tid för kub o så...?? 
    Jag ringde min BM igår. Fick tid nästa vecka på måndag. Jag har även bokat KUB, men det gjorde jag privat eftersom bara mammor över 35 erbjuds det hos BM här. Med sonen fick jag dock göra ett tidigt VUL så jag hoppas att jag ska få göra det igen.
  • Vilvarin
    jonie skrev 2012-07-24 13:32:55 följande:
    Sist ringde jag bm på en gång och fick komma på ett infosamtal redan på BIM-dagen. Fick ett datum för inskrivning (22/8) men sen sket det sig så den avbokade jag. Attans, hade ju kunnat ha kvar den tiden. Om allt går bra nu är jag ju i vecka 8 då ;)



    Vi har lite liknande historia. Jag plussade på ÄL +9 efter ett missfall i v 6 nu. Grattis!
  • sajo0106

    Ja här mås det då så illa att gårdagen resulterade i en kalasspya och sjukskrivning då jag knappt kunde röra mig! For på apoteket och köpte prostafen och visst blev jag av med illamåendet men då är jag så sjukt trött hela tiden i stället... men allt i världen är bättre än hur jag mådde igår, är fortfarande sjukskriven då jag är helt borta i skallen men det var ju bara i natt också sen har jag semester så får ta och vila upp mig ordentligt nu :) Nästa vecka ska jag iaf få åka till BM och förhoppningsvis göra ett VUL :)

Svar på tråden Vi som plussade i juli-12!