• äntligen36

    Vi som plussade i juli-12!

    Hej, tänkte att här kan alla vi som plussat i juli samlas för att prata om allt som man vill prata om. Ja, självklart är även andra välkomna i tråden!

    För mig är det första barnet, men vore trevligt om alla oavsett hur många barn man har är med och delar med sig av sina funderingar, erfarenheter, tankar mm.

  • Svar på tråden Vi som plussade i juli-12!
  • Charin84

    Usch vill inte tänka på missfall, vill bara va positiv o tänka att allt ska gå bra. Jag va livrädd för det när jag väntade sonen, googlade om allt då, försöker att inte tänka på det nu. Allt kommer gå bra, vi ska alla få bebisar.

    Verkar som många får göra VUL i sina kommuner, här får man inte göra det, så tråkigt. När jag va gravid förra gången så bodde jag i Norge och då gjorde jag ett VUL i v 7, ringde till en privat klinik, ville ju se att man verkligen hade en bebis i magen o att allt såg bra ut, fick höra ett litet hjärta slå, började gråta av lycka.


    Melvin 11-09-20 <3
  • LurvensFrö
    Charin84 skrev 2012-07-24 16:25:48 följande:
    Usch vill inte tänka på missfall, vill bara va positiv o tänka att allt ska gå bra. Jag va livrädd för det när jag väntade sonen, googlade om allt då, försöker att inte tänka på det nu. Allt kommer gå bra, vi ska alla få bebisar.

    Verkar som många får göra VUL i sina kommuner, här får man inte göra det, så tråkigt. När jag va gravid förra gången så bodde jag i Norge och då gjorde jag ett VUL i v 7, ringde till en privat klinik, ville ju se att man verkligen hade en bebis i magen o att allt såg bra ut, fick höra ett litet hjärta slå, började gråta av lycka.
    Här får man göra det mest på privata!
  • MS87

    Jag ringde idag - fick tid 6/8. Sen föreslog de kub - ska ni göra det?

  • A0508
    MS87 skrev 2012-07-24 17:17:23 följande:
    Jag ringde idag - fick tid 6/8. Sen föreslog de kub - ska ni göra det?
    KUB testet är ju helt ofarligt för både dig o bebisen.. Så jag hade gjort det, eller rättare sagt, Ska göra det ;)
     
  • Angeliic

    Idag har jag haft molvärk från och till under dagen. Åkt på en förkylning också så min hals håller på att ta död på mig. Men ska inte klaga - varit så härligt väder! Legat på trädgården hela dagen med dottern!

  • Angeliic

    Det här med missfall.

    Det händer tyvärr. Har själv som sagt gått igenom 4 missfall - alla innan vecka 10 - MEN så har jag också en helt perfekt liten dotter på nu 17 månader. Man får försöka tänka positivt - och tro mig det är skitsvårt. Jag kan grubbla ihjäl mig på detta. Men man får försöka tänka på att man kan inte göra någonting för att förhindra ett missfall och allra oftast får man ju missfall just för att det är något fel på fostret. Då är det kanske "bättre" att man får ett tidigt missfall än att behöva ta det längre fram i graviditeten.

    Vi väntar barn! Inte missfall! Solig 


  • satirnine
    Angeliic skrev 2012-07-24 17:48:44 följande:
    Det här med missfall.

    Det händer tyvärr. Har själv som sagt gått igenom 4 missfall - alla innan vecka 10 - MEN så har jag också en helt perfekt liten dotter på nu 17 månader. Man får försöka tänka positivt - och tro mig det är skitsvårt. Jag kan grubbla ihjäl mig på detta. Men man får försöka tänka på att man kan inte göra någonting för att förhindra ett missfall och allra oftast får man ju missfall just för att det är något fel på fostret. Då är det kanske "bättre" att man får ett tidigt missfall än att behöva ta det längre fram i graviditeten.

    Vi väntar barn! Inte missfall! Solig 
    Så sant!! Glad
    ♥ Nygravid ♥
Svar på tråden Vi som plussade i juli-12!