• äntligen36

    Vi som plussade i juli-12!

    Hej, tänkte att här kan alla vi som plussat i juli samlas för att prata om allt som man vill prata om. Ja, självklart är även andra välkomna i tråden!

    För mig är det första barnet, men vore trevligt om alla oavsett hur många barn man har är med och delar med sig av sina funderingar, erfarenheter, tankar mm.

  • Svar på tråden Vi som plussade i juli-12!
  • jonie

    Tack för alla grattis! Är superglad även om jag är nervös förstås. Men nu tänker jag njuta av några dagar på västkusten! Kram på er!

  • Grodden

    Jag plussade i måndags och hänger gärna lite i den här tråden om det går bra! :) Har ägnat några dagar åt att bara greppa vad som är på gång... Känns fantastiskt och överväldigande på samma gång. Har haft MF och MA tidigare så jag dras med lite oro från och till men försöker fokusera på att just nu är ALLT bara fint. :) Ja, har en grabb på sju år så nu är det dags för nummer två! Fru Rundberg jag kommer dra med mig mannen på allt har jag tänkt, UL/VUL och vad som kan tänkas komma. :D

  • MS87

    Ja min man följer med på allt, han är minst lika nyfiken som jag.. :)

  • Angeliic

    Mer än jag som gått och blivit förstoppad?? Hade ingen aning om varför magen är stor som en ballong osv - nämnde för maken att jag är förstoppad - säkert därför jag ser ut som om jag är gravid i vecka 20 och då sa han bara sådär i förbifarten "det har inget att göra med graviditeten då?" Haha den tanken hade inte ens slagit mig. Googlade (vad annars?) och jovisst - förstoppning var ju vanligt med alla hormoner. Så nu ska det inhandlas microlax så att magen går tillbaka till sitt ursprungliga jag Flört


  • sajo0106
    Angeliic skrev 2012-07-25 20:23:04 följande:
    Mer än jag som gått och blivit förstoppad?? Hade ingen aning om varför magen är stor som en ballong osv - nämnde för maken att jag är förstoppad - säkert därför jag ser ut som om jag är gravid i vecka 20 och då sa han bara sådär i förbifarten "det har inget att göra med graviditeten då?" Haha den tanken hade inte ens slagit mig. Googlade (vad annars?) och jovisst - förstoppning var ju vanligt med alla hormoner. Så nu ska det inhandlas microlax så att magen går tillbaka till sitt ursprungliga jag Flört
    Japp min mage är ömsom stenhård ömsom som en gasboll och uppsvälld! Jag tror mycket på att äta naturliga fibrer, brukar lägga lite linfrön i ett glas med vatten och låta det stå över natten sen svälja alltihop dagen efter, bättre än det mesta när det gäller förstoppning!
  • MS87

    Min mage är så uppblåst på kvällarna! Får höra från folk att jag är tjock om magen, herregud i vecka 5+2!!!

  • Vilvarin
    Angeliic skrev 2012-07-25 20:23:04 följande:
    Mer än jag som gått och blivit förstoppad?? Hade ingen aning om varför magen är stor som en ballong osv - nämnde för maken att jag är förstoppad - säkert därför jag ser ut som om jag är gravid i vecka 20 och då sa han bara sådär i förbifarten "det har inget att göra med graviditeten då?" Haha den tanken hade inte ens slagit mig. Googlade (vad annars?) och jovisst - förstoppning var ju vanligt med alla hormoner. Så nu ska det inhandlas microlax så att magen går tillbaka till sitt ursprungliga jag 



    Inte förstoppad, men stor som en ballong ändå! Ett annat "snällare" tips är katrinplommonburkarna som finns som smakportion! :)
  • Angeliic

    Hur mycket katrinplommonpure ska man äta ungefär då? Låter ju onekligen smidigare än att springa på apoteket

  • sajo0106
    Angeliic skrev 2012-07-25 21:48:22 följande:
    Hur mycket katrinplommonpure ska man äta ungefär då? Låter ju onekligen smidigare än att springa på apoteket
    Fiberhavregrynsgröt på morgonen med katrinplommonpure i och lite linfrön... där har du en fiberbomb ;) 
  • Jennass

    Ät en kur kåvepenin så har ni inga problem med förstoppning;) är inne på dag 1 här för min tandinfektion och min mage är "flytande". Kan man säga. Annars är ju katrinplommon lite snällare;) haha

Svar på tråden Vi som plussade i juli-12!