• äntligen36

    Vi som plussade i juli-12!

    Hej, tänkte att här kan alla vi som plussat i juli samlas för att prata om allt som man vill prata om. Ja, självklart är även andra välkomna i tråden!

    För mig är det första barnet, men vore trevligt om alla oavsett hur många barn man har är med och delar med sig av sina funderingar, erfarenheter, tankar mm.

  • Svar på tråden Vi som plussade i juli-12!
  • MS87

    Var på UL nu - fostret lever!!! Vuxit till 2,1 cm och allt såg jättebra ut - snacka om glad!! 8+5!!

  • Kevin Molly

    Vad härligt att få se den lille. Jag ska på ul på torsdag för att fastställa graviditetens längd. Längtar

  • Noliee
    Thesss skrev 2012-08-20 10:39:37 följande:
    Jag är också frisör och mår som tur är väldigt bra hittills. För bra enligt mig, så är superorolig för missfall fortfarande! Men just det här med frisöryrket gör inte saken sämre... Jag har så dåligt samvete för att stå och andas in alla dessa kemikalier dagarna i ända! Hur känner du? Idag fick jag till sist tummen loss och ringde bm för inskrivning... Är i vecka 11 nu!    

    Jag känner som du. Jag har faktiskt avböjt permanentbehandlingat. Sen är jag extra noga med handskar, har slarvat med det tidigare. Det jag är mest bekymmrad över är hur länge man kommer kunna jobba. Magen blir ju stor och då kan det vara knepigt att komma åt kunderna. På salongen där jag jobbade innan så slutade mina kollegor mellan 2-4 mån innan. Har så dåligt samvet att lämna kunderna också! Är du anställd?
    ♥ Gravid med första barnet ♥
  • Thesss

    Skönt att se hjärtslag :D

    Jag var och kollade det för 3 veckor sedan... Nu är man ju lika orolig igen!

    Men om 18 dagar så ska jag göra kub test så då får vi se hur det ser ut igen...

    Känns så hemskt att inte kunna njuta av graviditeten utan bara känna oro hela tiden :/     

  • Thesss
    Noliee skrev 2012-08-20 18:36:33 följande:

    Jag känner som du. Jag har faktiskt avböjt permanentbehandlingat. Sen är jag extra noga med handskar, har slarvat med det tidigare. Det jag är mest bekymmrad över är hur länge man kommer kunna jobba. Magen blir ju stor och då kan det vara knepigt att komma åt kunderna. På salongen där jag jobbade innan så slutade mina kollegor mellan 2-4 mån innan. Har så dåligt samvet att lämna kunderna också! Är du anställd?

    Ja jag är anställd! Såå skönt!

    Sist när jag väntade min dotter så gick jag hem 6 veckor innan beräknad.

    På slutet så stötte man ju i kunderna med magen hela tiden ;)

    Det jag är mest oroad över är när jag blandar färg och andas in ångorna.. Speciellt blekning!     
  • Angeliic

    Åh sitter och drömmer om pizza heeeela tiden. Jordens jobbigaste och mest onyttiga craving?? Skulle tro det. Kan må jätteilla och äcklas över allt men pizza minsann - det ska jag ha! Blir inte bättre av Calzone reklamen på tv. Visserligen inte "riktig" pizza men nog så gott ändå! Ja harrejisses. Denna graviditet blir inte nådig!

  • Noliee
    Angeliic skrev 2012-08-21 20:18:24 följande:
    Åh sitter och drömmer om pizza heeeela tiden. Jordens jobbigaste och mest onyttiga craving?? Skulle tro det. Kan må jätteilla och äcklas över allt men pizza minsann - det ska jag ha! Blir inte bättre av Calzone reklamen på tv. Visserligen inte "riktig" pizza men nog så gott ändå! Ja harrejisses. Denna graviditet blir inte nådig!

    Åh vi ska äta pizza på jobbet i morgon, så gott! Jag har varit sugen på hemmagjort potatismos länge nu, avskyr det vanligtvist.
    ♥ Gravid med första barnet ♥
  • linasld

    Har inga direkta cravings, får ju knappt i mig något alls, men har senaste dagarna fått för mig att jag måste ha citronpaj! Vet precis hur den ser ut och hur sen smakar men kan inte för mitt liv komma på vart jag har ätit sån?! Vanlig pajdeg med ett krämigt, syrligt citronlager... Mm....

  • Thesss

    Jag har blivit beroende av lakrits!
    Jag var det även förra graviditeten och fattade det inte förrän häromdagen när jag smakade en lakritsstång och tyckte den var såååå god!
    Sen dess har jag köpt turkisk peppar, djungelvrål och snusklubbor! Haha  

Svar på tråden Vi som plussade i juli-12!