• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • satirnine
    Ladythewinter skrev 2012-07-22 21:03:21 följande:
    hej alla..
    var ett tag sen jag var här inne och tänkte upd för de som är intresserade, ni andra kan ju bläddra förbi.. =0)

    illamåendet blir värre här. är rädd för att de ska hålla i sig lägre nu när det satte igång senare,  me de andra två mådde jag illa tidigare.. 

    men det är bara att stå ut.. =0)

    vi har det inte så roligt här hemma nu, just nu bor och sover vi i vardagsrummt, hade ju en unken doft i sovrummet, trodde de var fukt och mögel på g, men icke. idag tog vi bort klickgolvet som ligger på ett trägolv (visste dock inget om trägolvet)  där ser vi en ganska stor fläck. fan fukt tänkte jag, när vi drog på träplankorna så kryllar d ut myror, vad hade i där under.. jo ett jävla myrbo.. uuusch.... 

    jaja.. hur är det med er andra då?? 
    Nämen fy så otrevligt! 
    Men måste vara skönt att det upptäcktes. Hoppas ni får ordning på det!! 
    ♥ Nygravid ♥
  • Ladythewinter
    tilj75 skrev 2012-07-22 21:12:50 följande:
    ladythewinther, men fy vad äckligt med myrorna. Fixar anticimex det eller?
    ja det hoppas jag, är ju inte öppet idag får ringa imon.. =0) 
    satirnine skrev 2012-07-22 21:22:40 följande:
    Nämen fy så otrevligt! 
    Men måste vara skönt att det upptäcktes. Hoppas ni får ordning på det!! 
    ja riktigt äckligt, lukten är outhärdlig nu när vi har öppnat upp boet. men fönstrena är öppna så det vädras och dörren stängd, bara hoppas vi slipper regnet,, ja skönt att veta vad lukten kommer ifrån.. 
  • Ladythewinter
    FruRundberg skrev 2012-07-22 19:42:52 följande:
    Jag har fått höra lite kommentarer om min sons kläder för han älskar rosa! Han vill gärna klä sig i storasysterns prinsessklänningar och skor. Måla naglar.
    Och han får göra det med har fått höra lite gliringar om hur jag kan "tillåta" det. Men hallo! Han är tre år! Vad kan hända liksom!!??

    Delfinis: jag har med jätteont i ryggen idag. Mest på höger sida av ländryggen/höften.
    Vaknade så.. :-/ hoppas det går över för nu kommer jag få jobba en hel del framöver.
    min treåring är likdan, han älskar rosa, och passar i det också. låt dom hållas.. =0) prinsessklänningar kan pojkar också ha.. inget fel med de.. 
  • LurvensFrö
    Ladythewinter skrev 2012-07-22 21:03:21 följande:
    hej alla..

    var ett tag sen jag var här inne och tänkte upd för de som är intresserade, ni andra kan ju bläddra förbi.. =0)

    illamåendet blir värre här. är rädd för att de ska hålla i sig lägre nu när det satte igång senare,  me de andra två mådde jag illa tidigare.. 

    men det är bara att stå ut.. =0)

    vi har det inte så roligt här hemma nu, just nu bor och sover vi i vardagsrummt, hade ju en unken doft i sovrummet, trodde de var fukt och mögel på g, men icke. idag tog vi bort klickgolvet som ligger på ett trägolv (visste dock inget om trägolvet)  där ser vi en ganska stor fläck. fan fukt tänkte jag, när vi drog på träplankorna så kryllar d ut myror, vad hade i där under.. jo ett jävla myrbo.. uuusch.... 

    jaja.. hur är det med er andra då?? 



    Men fyller vad räligt! :( Bra att ni får det fixat nu!
  • LurvensFrö
    Ladythewinter skrev 2012-07-22 21:25:44 följande:
    ja det hoppas jag, är ju inte öppet idag får ringa imon.. =0) ja riktigt äckligt, lukten är outhärdlig nu när vi har öppnat upp boet. men fönstrena är öppna så det vädras och dörren stängd, bara hoppas vi slipper regnet,, ja skönt att veta vad lukten kommer ifrån.. 



    Oj så ni har nyss upptäckt det. :( fyller stackars er!
  • HejAlice

    Klart pojkar ska få klä sig så också om de tycker om det. Att folk ska hetsa upp sig så frurundberg, lita på dig själv ;)

    Här börjar det bli det bli rutin på sakerna nu verkar det som. Mår jävligt illa varannan dag, och varannan dag känner jag knappt nånting. Lustigt :) varje kväll mår jag hur som helst alltid bra, med molvärk. Så lusigt att det är ett så tydligt mönster :) så idag har jag legat hela dagen, med undantag för en promenad som var skit jobbig :) men nu har jag kunnat käka och mår plötsligt riktigt bra :)

    Nån mer som ser mönster i hur man mår? :)

  • LurvensFrö
    HejAlice skrev 2012-07-22 22:00:37 följande:
    Klart pojkar ska få klä sig så också om de tycker om det. Att folk ska hetsa upp sig så frurundberg, lita på dig själv ;)

    Här börjar det bli det bli rutin på sakerna nu verkar det som. Mår jävligt illa varannan dag, och varannan dag känner jag knappt nånting. Lustigt :) varje kväll mår jag hur som helst alltid bra, med molvärk. Så lusigt att det är ett så tydligt mönster :) så idag har jag legat hela dagen, med undantag för en promenad som var skit jobbig :) men nu har jag kunnat käka och mår plötsligt riktigt bra :)

    Nån mer som ser mönster i hur man mår? :)



    Nä ingen speciell rutin här. Börjat måste illa idag och har varit och spytt en gång sen jag skrev förra inlägget om det. Kan det verkligen komma så plötsligt?
  • HejAlice

    Mitt illamående kom smygandes och har blivit värre och hållt i längre för varje gång, och börjar kräkas. Men det kan säkert komma plötsligt också.

  • EnStoltMamma

    Imorgon blir det läkaren för min del..:/ inte alls mått bra idag.. Låg i sängen/soffan hela dagen förutom när jag va på toa och åt.. När jag reste mig upp ur soffan nu på kvällen kände jag mig lite yr och när jag kom upp till sovrummet vek sig benen och jag svimmade!:( slog i huvudet lite men annars gick det bra.. Men känner mig verkligen inte pigg.. Vad kan va fel? Finns det någon risk att jag blir sjukskriven? Vi har riktigt dåligt med folk på jobbet så är massor att göra så att jag skulle bli sjukskriven vet jag inte hur det skulle funka:/ samtidigt som det är riktigt tufft att jobba i affär när man har dåligt personal.. Hade mycket väl behövt 3-4 dagars vila men vet inte om detta är skäl nog till en sjukskrivning?

  • Mixxa

    Delfinis: Idag fick jag också en huggande smärta i ryggen, jag tror jag har ansträngt mig mer idag än vad jag har gjort dessa två veckor. Vet att jag hade ont i förra graviditeten också rätt tidigt. Hoppas ryggontet är snälla med oss

Svar på tråden Marsbebis 2013