• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • HejAlice

    Är det nån mer som börjar få tro ha byxor? Jag är i vecka 9 :O
    Jag gick ner 10 kilo i våras och fick så må ha komplimanger för det och behövde nya kläder. Nu kan jag ha mina gamla byxor igen :( fast jag har bara gått upp 1-2 kilo.

    Usch. Känns som att folk kommer tänka, "jaha, hon har gått upp alla kilona igen som hon gick ner." innan de vet att jag är gravid :/

  • Cantaton
    HejAlice skrev 2012-07-23 00:42:23 följande:
    Är det nån mer som börjar få tro ha byxor? Jag är i vecka 9 :O
    Jag gick ner 10 kilo i våras och fick så må ha komplimanger för det och behövde nya kläder. Nu kan jag ha mina gamla byxor igen :( fast jag har bara gått upp 1-2 kilo.

    Usch. Känns som att folk kommer tänka, "jaha, hon har gått upp alla kilona igen som hon gick ner." innan de vet att jag är gravid :/
    Det fick jag rätt tidigt. I vecka 5 gick knappen i byxorna och sedan har jag förblivit toksvullen
  • Mixxa

    Sparriss: va kul att vi är lika långt gången.
    Åh du, vi har samma problem jag var oxå gravid för 7 månader sedan, men graviditeten slutade i v. 20 tyvärr. OCH min mage är så svullen att jag lika gärna skulle kunna vara i v. 14 typ. Hur ska detta sluta?

    Måste ju vara för att vi nyligen varit gravida som magen töjer ut sig...??
    Jag kommer börja jobba nästa vecka då vi går in i v. 8 och vet inte hur jag ska dölja min svullna mage. Skönt att du kan vara hemma

  • Sparriss

    Mixxa: Ja, exakt på dagen! :) Men åh så tråkigt att höra om din förra grav! :( Vet man vad det var som gick fel? Men gjorde du då UL i v18-19 o allt var okej o sen MA i 20? (svara bara om du vill). 
    Ja, herregud! jag undrar också vart det ska sluta! hur ser vi då ut i 8e mån, haha. Tänke också att det måste vara för den inte har hunnit återhämta sej riktigt.. Men när du börjar jobba så kan du ju se hur många det är som kollar och hur många av dem som faktiskt vågar fråga! detdär är ju så känsligt om personen man frågar inte är gravid! :)

  • MammaTillEnStjärna

    Jag kollade uträknaren om barnet blir en flicka eller en pojke Den förra graviditeten stämde, det blev en flicka. Nu (för denna grav.) när jag räknade ut så stod det Pojke, förutsatt att äl var den 19/6. Mitt äl test visade stegring den 18/6 så det stämmer nog. Jag hoppas faktiskt på en kille Men blir självklart glad osvsett vad det blir! Bara ett friskt barn tack

  • Laliii
    HejAlice skrev 2012-07-22 22:00:37 följande:
    Klart pojkar ska få klä sig så också om de tycker om det. Att folk ska hetsa upp sig så frurundberg, lita på dig själv ;)

    Här börjar det bli det bli rutin på sakerna nu verkar det som. Mår jävligt illa varannan dag, och varannan dag känner jag knappt nånting. Lustigt :) varje kväll mår jag hur som helst alltid bra, med molvärk. Så lusigt att det är ett så tydligt mönster :) så idag har jag legat hela dagen, med undantag för en promenad som var skit jobbig :) men nu har jag kunnat käka och mår plötsligt riktigt bra :)

    Nån mer som ser mönster i hur man mår? :)
    Ja mitt mönster är rätt så satt! Trött, kissnödig & hungrig :D haha
    25 år, Gift, Stockholm, 1:a barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)
  • Laliii
    EnStoltMamma skrev 2012-07-22 22:51:16 följande:
    Imorgon blir det läkaren för min del..:/ inte alls mått bra idag.. Låg i sängen/soffan hela dagen förutom när jag va på toa och åt.. När jag reste mig upp ur soffan nu på kvällen kände jag mig lite yr och när jag kom upp till sovrummet vek sig benen och jag svimmade!:( slog i huvudet lite men annars gick det bra.. Men känner mig verkligen inte pigg.. Vad kan va fel? Finns det någon risk att jag blir sjukskriven? Vi har riktigt dåligt med folk på jobbet så är massor att göra så att jag skulle bli sjukskriven vet jag inte hur det skulle funka:/ samtidigt som det är riktigt tufft att jobba i affär när man har dåligt personal.. Hade mycket väl behövt 3-4 dagars vila men vet inte om detta är skäl nog till en sjukskrivning?
    Men usch! Stackare, låter inge bra alls. Bra att du kollar upp det. Vissa mår tyvärr så dåligt under graviditeten & svimmar, en kollega till mig var sjukskriven från 2-3:dje månaden för att hon just svimmade hela tiden! Hon kunde inte ens vara ensam hemma för att det hände så ofta! Så kolla upp det och ta hand om dig!
    25 år, Gift, Stockholm, 1:a barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)
  • Laliii
    Sparriss skrev 2012-07-22 23:23:10 följande:
    Hej alla! :) Jag följer också med från förra tråden. Har inte skrivit aktivt med följt er en del, men tänkte bli lite mer delaktig. Det är ju så roligt att hitta så många i samma sits som en själv på ett och samma ställe :)

    Här kommer en liten rapport från mig till er som orkar läsa ;)

    Idag gick jag in i vecka 7 dvs 6+0. Har bf den 16e. Jag mår konstant illa, så dethär med "morgonillamående" som det ska heta när man är gravid vet inte jag vad det är. Utan det håller i sej från morgon till kväll. Det hjälper dock lite när jag går och smuttar på avslagen cola :) Jag är trött och grinig så jag tycker lite synd om min sjövilda 7 månaders som jag har lite dåligt tålamod med emellanåt....:( Det är dock sååå skönt att slippa gå till jobbet när man mår som man mår eftersom jag fortfarande är mammaledig! Inte alls fel faktiskt :)

    Än så länge vet bara mina föräldrar, min sambos mamma och min bästa vän.. men det kommer inte vara så lätt att hålla hemligt då magen redan börjar synas! Jag har en del mage kvar från min förra grav så det syns antagligen fortare denna gången, men ibland undrar jag vilken vecka jag är i! :)

    Ja, det var lite från mig! Hoppas ni kan sova gott inatt,även ni som mår "nattilla", har vilda drömma etc Glad
    Välkommen & grattis :) Skönt att kunna vara hemma när man mår så pyton! :) Jag är rätt så befriad från illamående som tur är. Mest trötthet som drabbar mig! Är i vecka 8, 7+1 :)

    Angående testet, japp, testade och det sa en pojke :) Har inte barn sedan tidigare men testade på min mamma & mina syskon & där stämde det dock inte alls förutom på när hon fick mig! 
    25 år, Gift, Stockholm, 1:a barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)
Svar på tråden Marsbebis 2013