• Anonym (Ts)

    Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

    Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. Min pojkvän, som är en äkta mansgris som bara motarbetar mig, protesterade först verbalt men jag vek mig inte så nu har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor! Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig? Jag lämnar honom om han går dit i klänning!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 07:25
    Skriver här med eftersom folk verkar haka upp sig. Min pojkvän hade gärna fått gå i klänning om det vore ett seriöst val från hans sida, hade stöttat honom fullt ut, men inte när det bara är för att jävlas med mig och håna min åsikt.

  • Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!
  • 110
    maaammaaa skrev 2012-08-30 11:11:19 följande:
    Män ska gå i kondom, det är manligt det. Så har vi nåt att skratta åt. Skämt  och sido men hela ruljansen om att kvinnor är kvinnligare om de visar hud är skrattretande. De ska vara magra, undernärda, sminkade, använda hårfärg, tillgjorda helst opererade, rakade annars är de manhaftiga. Nåde dem om de är muskulösa och starkare och mer tränade än män, axelmuskler är tabu. Män ska vara muskulösa, välnärda, hålla någon sorts hygien, icke opererade och de minsann behöver inte raka benen eller under armarna.

    Kort sagt män ska vara hälsan själv och kvinnor ska vara sjuka. Vem vinner på det. Inte dumma kossor iallafall.
    Vad gafflar du om?Kräks
  • PolyPond
    Trekk skrev 2012-08-30 18:34:37 följande:
    Se där ja, ett alldeles vettigt inlägg från PolyPond =D Bra skrivet där

    Jag föddes till den där promillen, hade inget val, har alltid levat hela mitt liv som en sådan, inget jag hade något att säga till om. Har aldrig varit rädd för att säga något jag tycker för övrigt, men du verkar ha tillgång till information om mig som förnekats mig

     
    Det är ett rimligt antagande utifrån dina ståndpunkter att konstatera att vi inte är lika.
  • Pompeia01
    PolyPond skrev 2012-08-29 18:35:54 följande:
    Nej, faktiskt sa inte barnmorskan det. Vad det nu har med något att göra.

    Ärligt talat: om man lever med flera transsexuella omkring sig och/eller flera intergenders eller intersexuella, då är det ganska ignorant att vara hundra procents säker på könet på den man fått, även om man sett det yttre könsorganet. Tycker inte du det också?

    Fast det där måste vara människor som du har sökt upp mycket medvetet. Det kan ju inte vara en slump som du försöker få det till nu. Jag skulle vilja påstå, att sådana problem är så ytterst sällsynta i populationen, att man lugnt kan utgå ifrån att ens barn är en pojke om barnmorskan säger det..!
    I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • PolyPond
    Pompeia01 skrev 2012-08-31 15:56:58 följande:

    Fast det där måste vara människor som du har sökt upp mycket medvetet. Det kan ju inte vara en slump som du försöker få det till nu. Jag skulle vilja påstå, att sådana problem är så ytterst sällsynta i populationen, att man lugnt kan utgå ifrån att ens barn är en pojke om barnmorskan säger det..!
    Det är ingen slump, eftersom vi träffats i föreningslivet. Det vore likväl ignorant av mig att låtsas att könsorganet med fullständig säkerhet skulle avgöra könsidentiteten, när jag vet att det inte är så. I och med detta tänker jag heller  inte förutsätta att det är så, även om sannolikheten i normalfallet är så. Vill du stoppa huvudet i sanden är det din ensak. Jag gör det inte.
    Det händer också att barn bedöms som friska utan att vara det.
  • Anonym (dubbelmoral)
    PolyPond skrev 2012-08-29 18:35:54 följande:
    Nej, faktiskt sa inte barnmorskan det. Vad det nu har med något att göra.

    Ärligt talat: om man lever med flera transsexuella omkring sig och/eller flera intergenders eller intersexuella, då är det ganska ignorant att vara hundra procents säker på könet på den man fått, även om man sett det yttre könsorganet. Tycker inte du det också?

    Nej eftersom en snopp klassas som pojkkropp! och snippa klassas som tjejkropp! Sen kan man kanske känna sig annorlundare och "vill vara" transexuell eller klä sig i klänning strumpbyxor eller annat. Men så länge man har en snopp så är man just en pojke till kroppsutseendet och tvärtom.  Jag är inte ett får för att jag känner mig som ett får. hade jag haft ull över hela kroppen och bräkt  ja... då hade jag kanske "klassats" som ett får. Men det är jag ju inte nu eftersom jag är en människa och dessutom till utseendet en kvinna. =P
  • PolyPond
    Anonym (dubbelmoral) skrev 2012-08-31 21:54:12 följande:

    Nej eftersom en snopp klassas som pojkkropp! och snippa klassas som tjejkropp! Sen kan man kanske känna sig annorlundare och "vill vara" transexuell eller klä sig i klänning strumpbyxor eller annat. Men så länge man har en snopp så är man just en pojke till kroppsutseendet och tvärtom.  Jag är inte ett får för att jag känner mig som ett får. hade jag haft ull över hela kroppen och bräkt  ja... då hade jag kanske "klassats" som ett får. Men det är jag ju inte nu eftersom jag är en människa och dessutom till utseendet en kvinna. =P
    Vad nu detta har med saken att göra överhuvudtaget...?
  • Anonym (hur gick det?)

    TS: Den stora frågan är ju ändå HUR GICK DET PÅ BRÖLLOPET??? Hade din man klänning på sig????

  • Anonym
    PolyPond skrev 2012-08-31 23:24:48 följande:
    Vad nu detta har med saken att göra överhuvudtaget...?

    Har du frågat din kille om var han köper sina lila kalasbyxor ännu?
    Använder han kalasbyxor även nu när det är hyffsat varmt?
  • PolyPond
    Anonym skrev 2012-09-03 09:10:28 följande:

    Har du frågat din kille om var han köper sina lila kalasbyxor ännu?
    Använder han kalasbyxor även nu när det är hyffsat varmt?
    Nej, det har inte blivit av. Jag gissar på Lindex eller liknande.
  • Anonym (hOn)
    Anonym (hur gick det?) skrev 2012-09-01 21:30:36 följande:
    TS: Den stora frågan är ju ändå HUR GICK DET PÅ BRÖLLOPET??? Hade din man klänning på sig????

    TS???????
Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!