• Anonym (Elöverkänslig)

    Jag är svårt elöverkänslig, fråga vad du vill!

    Jag är elöverkänslig. Vad vill du veta?

  • Svar på tråden Jag är svårt elöverkänslig, fråga vad du vill!
  • Jisse
    Anonym (Elöverkänslig) skrev 2012-10-21 21:16:33 följande:
    Det skulle ju inte bli vetenskapligt och skulle jag göra ett sådant test skulle jag vilja göra det med någon som vet vilka reaktioner elöverkänsliga har. Lägger man exponeringstillfällena för tätt fungerar det inte eftersom reaktionerna kan vara fördröjda.

    Sen finns det redan sådana tester.

     www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21793784

    www.magdahavas.com/dect-phones-affect-the-hea.../

    www.aehf.com/articles/em_sensitive.html

    Men nu förstår jag inte. Tyckte precis du sa att du kunde känna när någon glömt stänga av mobiltelefonen i ett rum...då är det väl inte särskilt fördröjt?

    Sedan undrar jag varför det inte kan bli vetenskapligt och varför det måste vara någon som vet vilka reaktioner elöverkänsliga har? Reaktionerna behöver ju inte studeras, det räcker att du i ett antal blindfall berättar om en telefon/dator/valfri elektrisk apparat är på eller av.
  • Anonym (Elöverkänslig)
    Anonym skrev 2012-10-21 21:22:12 följande:
    Har du barn?
    Ja, på halvtid
  • Anonym
    Anonym (Elöverkänslig) skrev 2012-10-21 21:27:43 följande:
    Ja, på halvtid
    Barn brukar innebära diverse teknikprylar, åka på aktiviteter, hämta hos kompisar osvosv. Hur klarar du det med all el överallt?
  • Anonym (Elöverkänslig)
    Anonym skrev 2012-10-21 21:29:04 följande:
    Barn brukar innebära diverse teknikprylar, åka på aktiviteter, hämta hos kompisar osvosv. Hur klarar du det med all el överallt?
    Det är tufft med alla aktiviteter. Mamman tar barnens bortamatcher och dottern kan ibland åka med någon i laget som bor nära. Men jag blir trött när de är hos mig.

    Barnen har nintendo ds och det går bra om vi är i varsin ända av huset.  De har mobiltelefoner som jämt är avstängda, de används ytterst sällan. Sonen som går på högstadiet är fullständigt ointresserad av att prata i telefon eller smsa så det är inget problem.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Elöverkänslig) skrev 2012-10-21 21:36:28 följande:
    Det är tufft med alla aktiviteter. Mamman tar barnens bortamatcher och dottern kan ibland åka med någon i laget som bor nära. Men jag blir trött när de är hos mig.

    Barnen har nintendo ds och det går bra om vi är i varsin ända av huset.  De har mobiltelefoner som jämt är avstängda, de används ytterst sällan. Sonen som går på högstadiet är fullständigt ointresserad av att prata i telefon eller smsa så det är inget problem.

    Tror mamman och barnen på ditt prat om el-överkänslighet?
  • Anonym (Elöverkänslig)
    Jisse skrev 2012-10-21 21:27:41 följande:

    Men nu förstår jag inte. Tyckte precis du sa att du kunde känna när någon glömt stänga av mobiltelefonen i ett rum...då är det väl inte särskilt fördröjt?

    Sedan undrar jag varför det inte kan bli vetenskapligt och varför det måste vara någon som vet vilka reaktioner elöverkänsliga har? Reaktionerna behöver ju inte studeras, det räcker att du i ett antal blindfall berättar om en telefon/dator/valfri elektrisk apparat är på eller av.
    Ja, men det tar upp till 10 minuter och det anser jag inte vara en direkt reaktion. För att  myndigheterna ska "godkänna" studien räcker det inte, utan då krävs stora krav på vetenskap och det är nog inte detta.
  • Anonym (Elöverkänslig)
    Anonym (Hanna) skrev 2012-10-21 21:39:08 följande:

    Tror mamman och barnen på ditt prat om el-överkänslighet?
    Mamman vet jag inte.

    Barnen ja. Sonen fick problem när han pratade i en iPhone, andra mobiler har gått bra. Sonen tycker att han är mer avslappnad i en nästan strålningsfri miljö. Hans vidriga morgonhumör försvann direkt. Dottern säger att storebror är mycket snällare hos mig än hos mamman och att hon sover bättre hos mig. När jag elsanerat minskade bråken rejält mellan barnen. De ser ju även på mig hur jag mår när vi har varit iväg. Jag har fått gladare och mer harmoniska barn efter saneringen.
  • Anonym
    Anonym (Elöverkänslig) skrev 2012-10-21 21:49:55 följande:
    Mamman vet jag inte.

    Barnen ja. Sonen fick problem när han pratade i en iPhone, andra mobiler har gått bra. Sonen tycker att han är mer avslappnad i en nästan strålningsfri miljö. Hans vidriga morgonhumör försvann direkt. Dottern säger att storebror är mycket snällare hos mig än hos mamman och att hon sover bättre hos mig. När jag elsanerat minskade bråken rejält mellan barnen. De ser ju även på mig hur jag mår när vi har varit iväg. Jag har fått gladare och mer harmoniska barn efter saneringen.
    Var din elöverkänslighet en bidragande orsak till er separation?
  • Anonym

    Tror du att merparten/alla elallergiska är "äkta" överkänsliga eller tror du att många egentligen har psykiska besvär?

Svar på tråden Jag är svårt elöverkänslig, fråga vad du vill!