• Anonym (Elöverkänslig)

    Jag är svårt elöverkänslig, fråga vad du vill!

    Jag är elöverkänslig. Vad vill du veta?

  • Svar på tråden Jag är svårt elöverkänslig, fråga vad du vill!
  • Anonym (Elöverkänslig)
    Anonym skrev 2012-10-21 21:56:05 följande:
    Var din elöverkänslighet en bidragande orsak till er separation?
    Jag blev elöverkänslig efter separationen.
  • Anonym (Elöverkänslig)
    Anonym skrev 2012-10-21 21:57:26 följande:
    Tror du att merparten/alla elallergiska är "äkta" överkänsliga eller tror du att många egentligen har psykiska besvär?
    De allra flesta är riktigt elöverkänsliga. Sen är jag övertygad om att det finns många som har en massa besvär men som inte förstår att det är strålning som orsakar besvären. Denna grupp är nog betydligt större en de som egentligen har psykiska besvär.
  • Anonym (K)
    MissSandra skrev 2012-10-21 07:51:27 följande:
    Elöverkänslig finns inte, vara ett påhitt för att du inte orkar jobba! Kan du titta på tv, dator mm så är du inte så känslig. Vaddå speciell dator? Viss strålning? Skönt att komma på en sjukdom som gör att du kan vara hemma och så betalar jag med mina skattepengar.. Ne börja jobba gör rätt annars är du lägre än mig.. Så
    Påhitt säger du och det säger du som tydlingen bara tror sig veta. Så synd för dig att du har så fel.
    Så okunninga sådana som du är som tror sig veta något som de i själva verket inte vet ett dyft om.
    SUCK !!  
       

       
  • Anonym (hej)

    Brukar du köra/åka bil? Känner du i såna fall av elen i den?

  • MissSandra

    Anonym k: okunnig? Inte det minsta! Påhitt? Ja. Finns det vetenskapliga bevis? Nej! Så du menar att man kan hitta på vad som? Ge mig några riktiga bevis för detta. Hmm just ha finns ju inte och jag har fel? Stackars dig son är så okunnig att du inte ens kan skilja på falskt och sant.

  • Anonym (Elöverkänslig)
    Anonym (hej) skrev 2012-10-21 23:41:44 följande:
    Brukar du köra/åka bil? Känner du i såna fall av elen i den?
    Jag kör bil och blir dålig. Jag åker ytterst sällan mer än 15 km hemifrån. Sen jag blev elöverkänslig har åkt 4 mil hemifrån som längst.
  • Anonym (Elöverkänslig)
    MissSandra skrev 2012-10-22 06:21:03 följande:
    Anonym k: okunnig? Inte det minsta! Påhitt? Ja. Finns det vetenskapliga bevis? Nej! Så du menar att man kan hitta på vad som? Ge mig några riktiga bevis för detta. Hmm just ha finns ju inte och jag har fel? Stackars dig son är så okunnig att du inte ens kan skilja på falskt och sant.
    Titta här

      www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21793784

    www.magdahavas.com/dect-phones-affect-the-hea.../

    www.aehf.com/articles/em_sensitive.html

    http://www.powerwatch.org.uk/science/studies.asp

    Nog finns det studier som visar att strålning kan skada kroppen.
  • Anonym (Hanna)

    Men fatta att de där inte betyder något. Den första är en studie av EN PERSON, det kan aldrig kallas vetenskap, utan kan lika gärna vara slump. Den anra är bara en artikel, högst ovetenskapligt skriven och den terdje är en studie gjord för mer än 20 år sedan. På den tiden fanns det teorier om att el skulle kunna vara farligt, men det har idag motbevisats ca 2500 gånger i upprepade studier.

    Ska du vara vetenskaplig och hänvisa till källor kan du väl göra det ordentligt? 
  • gerd123

    Det har aldrig under blindtester lyckats för en "elöverkänslig" att känna av när tex en mobil är påslagen i närheten. Finns inga som helst vetenskapliga belägg att åkomman existerar. Det betyder ju inte att lidandet inte kan vara stort för den "drabbade" liksom det är för alla hypokondriker som har allt från A-Ö i läkarboken. Inbillad sjukdom är för många lika svår som en diagnostiserad.

  • 2211

    Inser du inte att du är inbillningssjuk? Att allt bara finns i ditt huvud? När började det gå såhär snett? Varför får du inte behandling så att du blir frisk från din inbillning?

Svar på tråden Jag är svårt elöverkänslig, fråga vad du vill!