• Anonym (Elöverkänslig)

    Jag är svårt elöverkänslig, fråga vad du vill!

    Jag är elöverkänslig. Vad vill du veta?

  • Svar på tråden Jag är svårt elöverkänslig, fråga vad du vill!
  • Anonym (Elöverkänslig)
    Dr Mupp skrev 2012-10-24 12:16:15 följande:
    Får man yrsel, illamående mm som en biverkning av medicin så är det just en medicinbiverkning. Ångest kan ge alla möjliga kroppsliga reaktioner. 

    Vad har Kalle Hellberg för utbildning? Är han läkare, biomedicinare, neurolog? På vilket sätt är han expert på hur kroppen reagerar på strålning. Att apparater utsänder strålnig är ingen nyhet. Däremot är den enade forskningskåren överens om att den strålningen inte är hälsofarlig. 

    Klart elsanering lindrar ångest om det är rädsla för elen som leder till ångesten. Och i dubbelblinda tester kan inte elallergiker säga om en apparat är av eller på. Att de sen ibland träffar rätt är inte så konstigt. Nästan alla har mobiltelefon, klart det är lätt att säga att man känner den, chansen för att det ska finnas en är nästan 100%.

    Nej det är ingen placeboeffekt. Elsanerning fungerar, men inte pga de orsaker ni tor utan just för att det lindrar ångest.  
    Har du läst kommentaren av Roger Carlström? Om inte gör det och förklara för mig hur hans reaktion kan vara ångest.

    Att forskningskåren skulle vara enade är en myt.
    aaemonline.org/AAEMEMFmedicalconditions.pdf
    http://www.scribd.com/doc/18363669/CHILDREN-AND-MOBILE-PHONES-THE-HEALTH-OF-THE-FOLLOWING-GENERATIONS-IS-IN-DANGER

    Då har vi en placeboeffekt på minst 80%. Tycker du att det verkar troligt?
  • Dr Mupp
    Anonym (Elöverkänslig) skrev 2012-10-24 12:36:18 följande:
    Har du läst kommentaren av Roger Carlström? Om inte gör det och förklara för mig hur hans reaktion kan vara ångest.

    Att forskningskåren skulle vara enade är en myt.
    aaemonline.org/AAEMEMFmedicalconditions.pdf
    www.scribd.com/doc/18363669/CHILDREN-AND-MOBI...

    Då har vi en placeboeffekt på minst 80%. Tycker du att det verkar troligt?
    Ja den är trolig, och Roger Carlström är en vanlig människa, det är hans personliga åsikter. Jag vill ha hardcore bevis i form av publicerade medicinska artiklar, publicerade i seriösa tidningar. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (påhittat)
    Anonym (Elöverkänslig) skrev 2012-10-19 23:06:57 följande:
    Det finns en dator från dell som jag tål. Det trådlösa är bortplockat och telelinan in är jordad. El tål jag bara den inte innehåller några trancienter (spikar). Hemmet är elsanerat och det finns inga spikar i elnätet hos mig. 

    Som elöverkänslig har man fördröjda effekter. Har jag varit iväg hemifrån för många timmar kan det ta upp til fyra dagar att komma igen. Har du då åkt till testlokalen kanske du redan är dålig. Ofta har testlokalerna inte varit elsanerade. När en elöverkänslig kommer till en miljö som är mycket bättre än han är van vid kan han få liknande symtom som elöverkänsliga får i dålig miljö. Jag hade en hantverkare som varje gång han ar hos mig fick en fruktansvärd huvudvärk, vilket han aldrig fick någon annanstans. Han jobbade deltid och jag ansåg att han hade flera symtom på elöverkänslighet. Ibland har man inte använt sig av elöverkänsliga personer, utan av personer som får huvudvärk av mobilen. 

    Denna län förklarar en del varför det är så svårt.
    www.ladberg.se/eloverkanslighet-finns-trots-p.../


    Eller så är det helt enkelt så att du inte är elöverkänsligt för att det är et hitte-på-tillstånd som deprimerade tar till för att det är lättare att ha en annan orsak än sig själv och sitt psyke att skylla på.
  • Anonym (Elöverkänslig)
    Anonym (påhittat) skrev 2012-10-24 13:53:55 följande:
    Eller så är det helt enkelt så att du inte är elöverkänsligt för att det är et hitte-på-tillstånd som deprimerade tar till för att det är lättare att ha en annan orsak än sig själv och sitt psyke att skylla på.
    Vilken kompetens har du att bedöma andra personers psykiska status utan att ha träffat personen?
  • slamkrypare
    slamkrypare skrev 2012-10-24 11:07:42 följande:
    TS:
    Jag har ögnat igenom tråden men inte hittat någon fråga om vilka undersökningar du fick göra när du första gången sökte hjälp för dina symptom. Vilka andra möjliga (fysiska) orsaker till dina problem har uteslutits och på vilket sätt?
    Puffar för min fråga...
  • oOOo  oOOo

    Har du någon form av autoallergisk reaktion? Jag menar när du tänker mycket hjärnaktiviteten ökar?

  • Anonym (påhittat)
    Anonym (Elöverkänslig) skrev 2012-10-24 14:23:36 följande:
    Vilken kompetens har du att bedöma andra personers psykiska status utan att ha träffat personen?

    Jag har erfarenhet av andra "elöverkänsliga" som har drabbat hela familjen med sin "sjukdom". ALLA får minsann anpassa sig, släcka lampor, lägga mobiler i plåtlådor m.m. sen många år. Inte har det haft nån effekt annat än att den "elöverkänslige" domderar med hela familjen och alla spelar med.
  • Anonym (Elöverkänslig)
    slamkrypare skrev 2012-10-24 14:29:57 följande:
    Puffar för min fråga...
    Celiaki, reumatism, sköldkörtel, b12 brist och säkert ett antal andra blodprov som jag inte kommer ihåg.
  • Anonym

    Jag lider med dig, TS, för jag har också en sjukdom som "inte finns" ännu här i det landet där jag bor, nämlingen ME/CFS eller Kroniskt trötthetssyndrom. I Sverige och flera andra länder "finns" den men inte här.

    Allt går inte att bevisa, och det finns inte förklaringar på allt.

    Jag lever med min sjukdom varje dag, och är ibland sängliggande, men jag får ingen ersättning eftersom jag inte har någon diagnos. Läkaren vill ge mig diagnosen ME/CFS, men den finns inte i vår motsvarighet till FK, så jag kan inte få någon sjukdagpenning eller sjukpension.

    Just nu har jag gått till en psykolog i ett par månader och fejkat en svår depression, för jag har inte råd att leva utan inkomst. Det var min läkare som rekommenderade mig att göra så.

    Varför skulle inte elektromagnetisk strålning kunna vara skadligt för kroppen? Jag är övertygad om att vi om X antal år kommer att ha klara och tydliga vetenskapliga bevis på att elöverkänslighet existerar.

    Tidigare i tråden skrev någon om att h*n haft mobilen på under en fest och att elallergikern inte blev sämre. Jag tar då för givet att den personen ringde och kollade upp en vecka senare, om elallergikern fått en reaktion sen? För många gånger kommer reaktionen först senare, inte direkt.

    Så är det med min ME/CFS också, om jag överanstränger mig idag så blir jag sjuk imorgon och är sjuk i några dagar.

    TS, jag hoppas du har skinn på näsan och inte blir knäckt av att få höra att du är inbillningssjuk, psykotisk och lat. För det är ju inte det som allt handlar om, de flesta långtidssjukskrivna skulle göra vad som helst för att få bli friska och kunna leva ett normalt liv igen!

  • Anonym (Elöverkänslig)
    oOOo oOOo skrev 2012-10-24 14:33:02 följande:
    Har du någon form av autoallergisk reaktion? Jag menar när du tänker mycket hjärnaktiviteten ökar?
    Nej
Svar på tråden Jag är svårt elöverkänslig, fråga vad du vill!