• telgebo

    Familjen Annorlunda

    Prattråd för oss som följer programmet Familjen Annorlunda på måndagar kl 20 i TV 4.

    Såg att det inte fanns nån tråd för oss så jag startar en nu.


    Min lycka dotter född okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Svar på tråden Familjen Annorlunda
  • jimbo82

    Nä tiden finns inte direkt att göra det jag vill , inte med tre barn aktiviteter o allt annat + lite jobb på det !

  • helene 355
    jimbo82 skrev 2013-01-30 10:04:49 följande:
    Nä tiden finns inte direkt att göra det jag vill , inte med tre barn aktiviteter o allt annat + lite jobb på det !

    nej men lever du helt bara för dina barn, du träffar inte folk du vill träffa bara för din skull om så 10 min att surra utanför ica, pratar i telefon med någon och de rör inte rör barnen, myser i soffan med man/kvinna/vem man nu har utan att diskuter barn eller planera för dagen imorn. sådana saker som behåller en själv som en egen person, de va de jag menade, inte att man ska ha 3 timmar varje dag och göra saker, utan kunna var en egen person utanför barnens värld och LEVA för barnen men även leva för mig, min kille och mian vänner, än om vännerna inte får lika mycket tid som innan, men nog far jag och hälsar på dem med sonen så kan jag vara mamma och kompis :)
  • jimbo82

    Åker sällan utan barnen o handlar mm då jag är mycket ensam med dom , vänner träffar jag med barnen o visst kan nån komma en kväll när barnen sover på en fula eller ett glas vin men annars är ju barnen med alltid utom på jobbet

  • helene 355

    jo men då kan du ju göra saker för din egen skull med? inte bara allt för barnen. vanligt ex är väl just när man ska handla någon kommer och man börjar surra och barnen klagar på att man ska gå hem och man ber dem vänta att vi är snart klar, men dem får vänta för att man tar tid för sig själv att prata en stund. för att man behöver få göra de. precis osm jag tycker inte man ska leva för sitt jobb, känner en som öppnat eget och har ej tid med något annat, ställer in träffar med kompisar, kommer ej på fester eller tillställningar, knappt födelsedagar eller då där med telfon eller ipad i högsta hugg. Förstå mig rätt, jag förstår att de säkert tar jättemycket tid och energi att öppna eget företag och jag tror han kommer ha mer tid sen, men de känns ju inte helt hälsosamt att ha de så, om de jämt skulle vara så.

  • jimbo82

    Fast han är hemma kvällar o helger o ibland en dag i veckan men då gör vi nå kul med barnen , även om man träffar nån utanför affären o barnen inte har lust att vänta så skyndar jag på det samtalet så slipper barnen ha tråkigt o vänta !

  • helene 355

    jo visst vill vi oxå göra något kul tillsammans när vi är lediga allihop, nu är våran pojk väldigt liten än, men jag tror de kan va viktigt att få göra lite saker själv med, nu har jag bara en men min kille har ju sett till och tycker de är viktigt att jag fortfarande får göra saker så man får ju prioritera, skulle vi ha tre skulle han ändå sagt i lördags att åker jag iväg och träffar mina tjejkompisar och dricker ett glas vin och pratar för att få göra något själv. nog föstår jag att de är svårare med 3 men en kan ju fortfarande ta hand om dem själv så den andra får lite tid. och de behövs inte ofta, har haft en kväll med tjejerna själv senaste 10-11 månaderna och de gör ju att jag blir gladare :)

  • jimbo82

    Ja det händer att jag träffar vänner själv oxå men väldigt sällan ! Jag trivs bäst med familjen o barnen o vill lägga min tid på dom medan dom är barn

  • helene 355

    jo precis, jag känner samma sak :)  hittills,`(peppar peppar ta iträ "knack knack knack") är min pojk fruktansvärt lätt att ha att göra med så kan sen han varit bebis dra med till kompisar, familj och släkt egna utflykter och han är nöjd hela tiden, är vi hos en kompis som bor i en etta har jag jag bara vikt täcke till en madrass och lagt på badrumsgolvet och han sovit tupplurer där medans vi skrattat och pratat och suttit kissnödiga och väntat på att han sak vakna :)

  • Jättekul

    Hade de inga lakan? Kollade på play sent igår kväll men jag såg ingen familj som inte hade lakan och örngott.

    Jag tycker man får ge den "blyga" mamman en chans innan man uttalar sig. Upplevde henne precis som många beskriver här men hon var inte med många minuter och det är TV-show. 

  • helene 355

    jag har fortfrande svårt att få fram vem familjen älvdal var, var de dem som hade fått ett missfall och väntade barn igen i sista säsonge som dem var med i?

Svar på tråden Familjen Annorlunda