• Mimmis rum

    Fler som är lite äldre som är gravida?

    Vi fick ett plus idag!
    Vi är så glada!!
    Finns det fler kanske? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-07 10:29
    Någon idag kanske

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-02 13:51
    På den här adressen kan nvi registrera oss www.familjeliv.se/Forum-2-367/m70782406.html

  • Svar på tråden Fler som är lite äldre som är gravida?
  • Pärlan75
    Modesty Blaise skrev 2013-08-17 15:44:51 följande:
    Tack för hejarop och styrkekramar, det värmer :)

    Har rätt ont i magen och blödningarna har kommit igång men jag tror inte det satt igång på allvar ännu. Är verkligen aptrött  och tar det lugnt i soffan med maken. Vi stöttar varandra i den här galna skaffa barn karusellen, skönt att vara ett team.

    Ska nog lämna gravidtrådarna men hoppas jag får skäl att gå med igen snart! Kanske kan ni rekommendera en bra tråd för 35+ are som planerar att skaffa barn istället?

    Lycka till ni andra :) 



    Skönt att ni stöttar varandra! Det finns en tråd som heter Vi som är över 35 och försöker bli gravida. Kan tyvärr inte länka på mobilen.
  • MammaMu74

    Oj inser att det var ett tag sen jag var inne...
    En stor varm kram till er som får starta om på nytt och ett stort grattis till er som fått ert efterlängtade lilla frö att börja gro.

    Jag har legat inne pga att dom trodde att tappen nästan var utplånad och att jag har haft mycket sammandragningar och molvärk så jag fick åka blåljus från ett sjukhus till ett annat och kollas upp under ett par dagar.
    Efter ett par dgr konstaterades det att tappen inte var påverkad vilket känns toppen men hur kan det fela på drygt 3 cm...

    Har fortsatt mycket sammandragningar och molvärk (32+0 idag) v 33 och det blir en ny koll av tappen om en vecka.

    Skulle vilja ha hjälp med att lägga in mitt datum på BF listan :) (Skriver på mobilen)

    BF den 13 oktober

  • Fröken OK

    Hörrni tjejer, nu är jag orolig. Alldeles nyss kände jag nåt jag inte vill känna, sprang in på toa och mycket riktigt; blod på morgonrocken :( Inte jättemycket, men mer än en liten skvätt. Inte klarrött, utan mer bruntrött, typ rostfärgat. HUR vanligt är det med blödningar i början? Eller är detta ett, eller början till, ett missfall? :(

  • Fröken OK

    Blingbling - Njae, inte direkt. Jag har ända sen jag skulle fått mens känt ett tryck över naveln. Fast jo, lite öm har jag nog varit ibland där jag brukar ha mensvärk... 

  • Kaa76
    Fröken OK skrev 2013-08-18 11:24:36 följande:
    Hörrni tjejer, nu är jag orolig. Alldeles nyss kände jag nåt jag inte vill känna, sprang in på toa och mycket riktigt; blod på morgonrocken :( Inte jättemycket, men mer än en liten skvätt. Inte klarrött, utan mer bruntrött, typ rostfärgat. HUR vanligt är det med blödningar i början? Eller är detta ett, eller början till, ett missfall? :(
    Det är vanligt med blödningar i början, har ingen exakt siffra på hur vanligt, men absolut inte ovanligt. Är nog tyvärr omöjligt att veta vad det blir av det, tror det ända man kan göra är att vänta och se :(  
    Håller alla tummar jag har för dig! 
  • Blingbling

    Ok, men du har inte rejält med smärta nu? Det har jag haft i samband med mina missfall, men känner du inget "mer än vanligt" så behöver det inte vara något farligt, finns många som har blödningar den första tiden. Är det färskt blod (klarrött) eller verkar det vara åt det gamla hållet (brunaktigt)?

  • Fröken OK

    Kaa76 - Tack! Jag har googlat som en tok (siffran är för övrigt 20-40 % på kvinnor som blöder under graviditet, utan att det är missfall) och känner mig väl något lugnare. Tyvärr har du ju rätt, det är bara att vänta och se hur det fortlöper eftersom det ju faktiskt KAN vara ett missfall.

  • Fröken OK

    Blingbling - Nej, ingen smärta alls, faktiskt. Bara lite ömt ibland (senast igår på dagen). Det var inte klarrött, utan brunt, eller rostfärgat.

Svar på tråden Fler som är lite äldre som är gravida?