• debbie85

    Första barnet - BF januari 2014

    Hej och välkommen!

    Detta är en tråd för oss som är gravida med första barnet och som vill dela med sig om tankar och känslor.

    Själv fick jag nyss plus (torsdags 130425) på grav-testet och har räknat ut BF 140104. Spännande!


    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som planerar sitt första barn tillsammans med fästman.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 11:22
    Det här är en tråd för våra bilder (magar, ultraljud, inhandlade prylar eller vad vi vill) "Första barnet - BF Januari 2014 BILDTRÅD": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m69869696.html

    Här är en egen tråd för BF-listan "Första barnet - BF januari 2014 - BF-lista": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70004356.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-18 22:12
    P g a att det blivit något fel på vår bildtråd i dagarna så har det nu skapats en ny: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70243614.html
  • Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014
  • Flikkan

    Ja usch, nu blir det ingen mera orgasm fören vecka 12 iaf, kan ju hoppas att det släppt och inte skall göra så ont. 
    Alla som pratar om att det är som vanligt att ha sex, och speciellt nu i vecka 5 tycker man det inte skall vara sådan stor skillnad? 

  • mariafii
    Flikkan skrev 2013-05-14 20:33:16 följande:
    Jag är så orolig, jag tycker att jag inte känner några symptom?
    Testerna blir starkare iaf dom kan nästan inte bli starkare!

    Kan känna något molande på kvällen en stund eller när jag ska sova.

    har inga ömmabröst inte ens vårtorna.

    tröttare och ja lite illamående men jag trodde först det är som vanligt då jag mår illa jämt annars på morgoinen när jag är hungrig.

    Hur är det för er?

    Jo igår, jag trodde jag skulle dö, jag fick orgasm och AJJJJJJ vad ont det gjorde :'(
    nu vågar jag aldrig mera få det under graviditeten 15 minuter höll det i sig, det var som sendrag fast x10..
    någon annan som vet vad jag menar? är detta normalt? 
    Jag känner ungefär som dig och jag är i v.6. Bränner i brösten och känns som tränings värk men dom gör inte ont. Och känner enbart lite molvärk mellan varven. Tror inte det ska vara någon fara när det är så tidigt.

    Även hört vissa innan dom plussat som känt annorlunda vid sex så kan nog också förekomma 
  • Flikkan
    mariafii skrev 2013-05-14 22:37:55 följande:
    Jag känner ungefär som dig och jag är i v.6. Bränner i brösten och känns som tränings värk men dom gör inte ont. Och känner enbart lite molvärk mellan varven. Tror inte det ska vara någon fara när det är så tidigt.

    Även hört vissa innan dom plussat som känt annorlunda vid sex så kan nog också förekomma 
    är bara orolig att det kanske är för lite symptom, vill ju inte mista denna nu när jag äntligen fått mitt plus och vet att jag kan bli gravid och vet vad felet var att jag inte blev gravid tidigare.
  • Martini92

    Fyfaan! Sitter å kollar på tv , så börjar de hugga i vänstra tutten som f**n ! Nån mer som haft så? 

    Min molvärk var jättestark igår med och mår lätt illa i  perioder..

    Mina symtom börjar bli starkare för varje dag, går in i vecka sju i morgon.  

  • mariafii
    Flikkan skrev 2013-05-14 22:42:30 följande:
    är bara orolig att det kanske är för lite symptom, vill ju inte mista denna nu när jag äntligen fått mitt plus och vet att jag kan bli gravid och vet vad felet var att jag inte blev gravid tidigare.

    Visst kan jag ibland också känna mig lite orolig för att jag också känner lite men samtidigt måste vi lita på kroppen att den gör sitt jobb. Vissa känner mer och vissa känner mindre och ändå fått sina barn. Så försök njuta av att du mår bra nu för det kan slå till när du minst anar det.

    Vad var det för fel tidigare då du inte blev gravid? 
  • Lunda

    Hejsan!
    Hoppar in här jag oxå. Har precis registrerat mig här så jag har inte riktigt fått kläm på hur det funkar än.
    Väntar första barnet 4/1- 14. Är nu i v 7 (6+3). Ska på inskrivningssamtal på fredag. Hur många av er har planerat VUL? Jag har nog tänkt vänta till RUL men ska försöka få det så tidigt som möjligt.

  • mariafii
    Lunda skrev 2013-05-15 08:45:18 följande:
    Hejsan!
    Hoppar in här jag oxå. Har precis registrerat mig här så jag har inte riktigt fått kläm på hur det funkar än.
    Väntar första barnet 4/1- 14. Är nu i v 7 (6+3). Ska på inskrivningssamtal på fredag. Hur många av er har planerat VUL? Jag har nog tänkt vänta till RUL men ska försöka få det så tidigt som möjligt.

    Välkommen :)

    Bara hälsosamtal inbokat om en vecka 
  • hundenhubbe

    Gick in i v. 6 idag molvärken är kvar men fick sova inatt utan hemsk molvärk. Men då gjorde tuttarna fruktansvärt obt istället! Haha! Men idag är jag glad

  • Flikkan

    Jag fick aldrig den typiska äl flytningen!
    Hade bara tjocka vita och jag förstod ju att det var det som ställde till det men läkare har sagt nej nej de är inte det som är fel.

    Och nu fick jag lite äl flytning och vart jätte glad men trodde ej det skulle funka men jodå ;)

    Så alla läkare kiss My a**
    Vem hade rätt?
    Tycker att dom också borde fatta att spermierna inte kan överleva i en tjock flytning och inte simma.
    Så härligt att jag slapp utredningen.
    Men vet att fler som ätit cerazette är torr eller har vita flytningar vid äl så det är både för och nackdelar med de pillren.

  • mariafii
    hundenhubbe skrev 2013-05-15 12:15:28 följande:
    Gick in i v. 6 idag molvärken är kvar men fick sova inatt utan hemsk molvärk. Men då gjorde tuttarna fruktansvärt obt istället! Haha! Men idag är jag glad

    Är du redan i v 6 ? plussade inte du nyss?
    Flikkan skrev 2013-05-15 12:28:13 följande:
    Jag fick aldrig den typiska äl flytningen!
    Hade bara tjocka vita och jag förstod ju att det var det som ställde till det men läkare har sagt nej nej de är inte det som är fel.

    Och nu fick jag lite äl flytning och vart jätte glad men trodde ej det skulle funka men jodå ;)

    Så alla läkare kiss My a**
    Vem hade rätt?
    Tycker att dom också borde fatta att spermierna inte kan överleva i en tjock flytning och inte simma.
    Så härligt att jag slapp utredningen.
    Men vet att fler som ätit cerazette är torr eller har vita flytningar vid äl så det är både för och nackdelar med de pillren.
    Ahh ok, härligt att du slapp utredning :)
    Men idag känner jag mig också lite orolig för att jag typ inte har symptom alls. Brösten känns som träningsvärk men inte så mycket mer, suck
     
Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014