• debbie85

    Första barnet - BF januari 2014

    Hej och välkommen!

    Detta är en tråd för oss som är gravida med första barnet och som vill dela med sig om tankar och känslor.

    Själv fick jag nyss plus (torsdags 130425) på grav-testet och har räknat ut BF 140104. Spännande!


    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som planerar sitt första barn tillsammans med fästman.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 11:22
    Det här är en tråd för våra bilder (magar, ultraljud, inhandlade prylar eller vad vi vill) "Första barnet - BF Januari 2014 BILDTRÅD": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m69869696.html

    Här är en egen tråd för BF-listan "Första barnet - BF januari 2014 - BF-lista": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70004356.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-18 22:12
    P g a att det blivit något fel på vår bildtråd i dagarna så har det nu skapats en ny: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70243614.html
  • Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014
  • Realista
    Smulan 82 skrev 2013-07-30 16:43:37 följande:
    klart du får =) Välkommen. hur mår du och vilken vecka är du i?

    Tack så mycket, jag är i v 20 och mår just nu inte så där bra, jag flyttar imorgon och har sagt ett tårfyllt farväl till min bm och vänner ikväll blir det avskedsmiddag med syskonen och deras familjer och imorgon avskedsfrulle med föräldrarna så det är lite upp och ner vilket gör kroppen trött.Hur långt fram är du och mår du bra
  • Realista
    johanna3 skrev 2013-07-30 18:59:21 följande:
    Nån mer som har "växtvärk" i benen? (V 17+5)

    Ja hade det men nu känner jag inte det eller ja på kvällarna
  • LitenKnodd

    Jag var på akuten idag för varit väldigt orolig då jag haft huvudvärk från helvetet och ruskigt ont i höger sida. Är i v.16 och eftersom jag tidigare fått missfall så är man ju extra nojig.
    Men ingen fara med den lille, full fart där inne och rörde sig som en tok. Ena stunden var där en fot, sen en rygg och sen huvud. Så han gjorde ett vanligt ul istället och då fick jag med mig en fin bild! Började nästan gråta, blev så glad!
    Passade på att köpa gravidolja, så jag kan smörja in magen varje dag. Men jag har antagligen en livmoder som ligger mer bakåt, så det syns väldigt lite än så länge. :S

  • Realista
    LitenKnodd skrev 2013-07-30 19:38:10 följande:
    Jag var på akuten idag för varit väldigt orolig då jag haft huvudvärk från helvetet och ruskigt ont i höger sida. Är i v.16 och eftersom jag tidigare fått missfall så är man ju extra nojig. Men ingen fara med den lille, full fart där inne och rörde sig som en tok. Ena stunden var där en fot, sen en rygg och sen huvud. Så han gjorde ett vanligt ul istället och då fick jag med mig en fin bild! Började nästan gråta, blev så glad! Passade på att köpa gravidolja, så jag kan smörja in magen varje dag. Men jag har antagligen en livmoder som ligger mer bakåt, så det syns väldigt lite än så länge. :S

    Å vad härligt :) jag är oxå väldigt liten och det var min mamma och syster med men är ett tag kvar tänker jag, vad är den oljan bra för?
  • LitenKnodd

    Mot bristningar, håller huden mer elastisk. :)
    Glömde skriva att jag idag för första gången kände barnet sparka. Kände det fyra ggr, tror den lille tog spjärn mot ryggen och sparkade ut mot magen. Höll handen mot magen och kände det väldigt tydligt. Helt fantastiskt! Har hört att om man har en livmoder som ligger mer bakåt så har man mindre "stötdämpning" mot magen.

  • Realista
    LitenKnodd skrev 2013-07-30 20:00:02 följande:
    Mot bristningar, håller huden mer elastisk. :) Glömde skriva att jag idag för första gången kände barnet sparka. Kände det fyra ggr, tror den lille tog spjärn mot ryggen och sparkade ut mot magen. Höll handen mot magen och kände det väldigt tydligt. Helt fantastiskt! Har hört att om man har en livmoder som ligger mer bakåt så har man mindre "stötdämpning" mot magen.

    Oj vad kunniga ni alla är, jag tar det som det kommer men har alltid varit noga att smörja mig med olivolja sen barnsben och det gör jag fortfarande, vad heter din olja? Härligt med sparkar eller hur
  • Realista

    Jag har inte läst hela tråden för ni har varit duktiga skribenter så det känns lite mycket att ta igen, har ni börjat kolla vagn och sånt och vet ni vad er lilla ärta har för kön? Först ville jag ta reda på det men nu tvekar jag

  • youandme

    Jag och min sambo fick idag en Emmaljunga barnvagn (vet inte exakt modell) av en bekants bekant... Det är både en sitt- och liggvagn, så vi är superglada! Så förhoppningsvis behöver vi inte köpa nån annan vagn (vi måste inspektera den vi har fått först innan vi vet).

    Vi kommer att ta reda på könet, men det dröjer tills 26/8 innan vi har RUL. 

Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014