• debbie85

    Första barnet - BF januari 2014

    Hej och välkommen!

    Detta är en tråd för oss som är gravida med första barnet och som vill dela med sig om tankar och känslor.

    Själv fick jag nyss plus (torsdags 130425) på grav-testet och har räknat ut BF 140104. Spännande!


    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som planerar sitt första barn tillsammans med fästman.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 11:22
    Det här är en tråd för våra bilder (magar, ultraljud, inhandlade prylar eller vad vi vill) "Första barnet - BF Januari 2014 BILDTRÅD": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m69869696.html

    Här är en egen tråd för BF-listan "Första barnet - BF januari 2014 - BF-lista": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70004356.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-18 22:12
    P g a att det blivit något fel på vår bildtråd i dagarna så har det nu skapats en ny: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70243614.html
  • Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014
  • tinis
    lalala emma skrev 2013-09-29 20:19:16 följande:
    Är det någon som känt stickningar i underlivet till å från? Vad kan det vara?
    Jag har känt en mer dov "smärta". Det känns som att det blir en liten kramp i mynningen, men det går över fort och det kommer inte ofta
  • Natalie87
    Lillisen skrev 2013-09-26 12:06:24 följande:
    Min mamma har haft lika som dig och hon har fem lyckade graviditeter bakom sig med friska barn Glad
    5 stycken!! Härligt! Nu blev jag mycket mer positiv :D
  • tinis
    Natalie87 skrev 2013-09-30 12:02:31 följande:
    99 dagar idag! Tvåsiffrigt!! Nedräkningen börjar på riktigt nu.
    Wohoo!! Jag också Cool Gudars, vem trodde att vi skulle komma ända hit?! Från Plus  --> Gravid Grattis till oss alla {#emotions_dlg.flower}
  • Natalie87
    tinis skrev 2013-09-30 14:00:41 följande:
    Wohoo!! Jag också Cool Gudars, vem trodde att vi skulle komma ända hit?! Från Plus  --> Gravid Grattis till oss alla {#emotions_dlg.flower}
    Haha eller hur! Jag som varit så himla orolig, först att få missfall innan vecka 12, sen att något ska vara fel och att det upptäcks vid ultraljud.. sen risken att föda för tidigt och barnet inte överlever. Nu kan man liksom pusta ut lite och bara börja räkna ner. Känns tryggt att de flesta som föds i vecka 26 numera överlever Glad
  • Sante

    Någon mer här som måste gå och kissa typ hela tiden.? Värst på natten bara jag vänder på mig så måste jag gå på toa. Visste att de skulle bli mycket spring på toa men de här. Haha. Känns som jag knappt hinner lägga mig fören de är dags igen. ;)

  • Midsommarflickan
    Sante skrev 2013-10-01 07:54:21 följande:
    Någon mer här som måste gå och kissa typ hela tiden.? Värst på natten bara jag vänder på mig så måste jag gå på toa. Visste att de skulle bli mycket spring på toa men de här. Haha. Känns som jag knappt hinner lägga mig fören de är dags igen. ;)

    Går märkligt nog inte oftare alls på toa, kanske något tidigare på morgonen än förr men jag undrar nästan vart min vätska tar vägen för jag är typ jättetörstig och bär med mig en vattenflaska typ överallt?!
  • FrökenBlå

    I början av graviditeten fick jag springa mkt på toa, men det har varit lugnare med det en period nu. Men sedan nån vecka sen har jag fått börja springa lite mer igen..dock inte lika mkt som du Sante..!

    Jag har börjat få kramp i vaderna om nätterna, jättejobbigt! Är det nån mer än jag som fått detta? 

  • johanna3

    Sante - när jag borstar tänderna kissar jag, sen ligger jag och surfar i sängen 30-60 min, sen kissar jag och på natten oftast bara en gång. Men kvällarna... Om jag jobbar kväll kan jag kissa typ 4 gånger på en timme! Pga stående jobb och foglossningsbälte som hjälper bäbis att trycka är eftermiddagarna och kvällarna helt galna!

Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014