• snobben00

    IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

    Tänkte starta den här tråden för oss som kämpat på ett tag med ivf men inte lyckats få det där plusset än men nu ska vi lyckas! Själv har jag 8 embryoåterföranden bakom mig varav ett missfall men vägrar ge upp kampen än. Jag och min man klassas som oförklarligt barnlösa och dom hittar ingen anledning till att vi inte får barn. Nu i januari ska vi påbörja vårt tredje försök och jag hoppas vi blir några som kan följas åt nu under våren.

  • Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
  • Längtar1985

    Hej!

    Vet nån hur man räknar veckor vid FET? ÄP är ju 2+0 men hur tänker jag nu? Blacstocysten är ju 5 dagar oxå..

    Jag gjorde FET igår med en fem dagars, är jag i praktiken på ruvardag 6 idag då? Eller 1?

  • snobben00
    Längtar1985 skrev 2014-05-08 17:34:26 följande:
    Hej!
    Vet nån hur man räknar veckor vid FET? ÄP är ju 2+0 men hur tänker jag nu? Blacstocysten är ju 5 dagar oxå..

    Jag gjorde FET igår med en fem dagars, är jag i praktiken på ruvardag 6 idag då? Eller 1?
    Du är på ruvdag 1 dagen efter återförandet oavsett hur gammalt embryot är.

    Blir man gravid så räknar man mycket riktigt äggplocksdagen som v.2+0 också oavsett embryots ålder.
    VId graviditet efter FET då man inte gjort något äggplock så räknar man från befuktningsdagen, dvs 5 dagar tillbaka är v.2+0 vid 5 dagars frysembryo.

    Hoppas det var till hjälp och lycka till!
  • Längtar1985
    snobben00 skrev 2014-05-08 19:04:18 följande:
    Du är på ruvdag 1 dagen efter återförandet oavsett hur gammalt embryot är.

    Blir man gravid så räknar man mycket riktigt äggplocksdagen som v.2+0 också oavsett embryots ålder.
    VId graviditet efter FET då man inte gjort något äggplock så räknar man från befuktningsdagen, dvs 5 dagar tillbaka är v.2+0 vid 5 dagars frysembryo.

    Hoppas det var till hjälp och lycka till!
    Tack så jättemycket för svaret
  • mocha8676

    Hej! Jag ska göra FET imorn.. Jag hade väldigt sen ÄL, dag 26.. Har alltid sen men detta var senast hittills. Börjat ana lite ljust rosa på toapappret... Det är kört va? Vmad tror ni dom kommer säga? Jag måste ringa dom tidigt imorn och fråga. Jag menar så man inte slänger ett försök "i sjön".. :(

  • snobben00
    mocha8676 skrev 2014-06-01 09:39:59 följande:
    Hej! Jag ska göra FET imorn.. Jag hade väldigt sen ÄL, dag 26.. Har alltid sen men detta var senast hittills. Börjat ana lite ljust rosa på toapappret... Det är kört va? Vmad tror ni dom kommer säga? Jag måste ringa dom tidigt imorn och fråga. Jag menar så man inte slänger ett försök "i sjön".. :(
    Svårt att säga men jag vet att vid ett FET så fick jag ÄL på dag 20 och då fick jag komma in på förmiddagen för att kolla livmoderslemhinnan och se att den fortfarande var tjock och fin för ett återförande och det var den så jag kunde göra mitt FET som planerat den eftermiddagen.
    Jag håller tummarna för dig!
  • Åsa 1982

    Mitt första plus kom idag efter vårt första FET med 5 dagars blastocyst i ostimulerad cykel. IVF är nog den jobbigaste resa jag någonsin gjort, man slits ständigt mellan hopp och förtvivlan och känslan av att misslyckas går inte att beskriva. Samtidigt ska man försöka hålla god min bland familj, vänner och kollegor vilket inte alltid är det enklaste. Önskar er alla lycka till och att ert efterlängtade plus kommer snart.


    Fick mitt mkt efterlängtade plus idag 1/6-2014!
  • snobben00
    Åsa 1982 skrev 2014-06-01 10:23:36 följande:
    Mitt första plus kom idag efter vårt första FET med 5 dagars blastocyst i ostimulerad cykel. IVF är nog den jobbigaste resa jag någonsin gjort, man slits ständigt mellan hopp och förtvivlan och känslan av att misslyckas går inte att beskriva. Samtidigt ska man försöka hålla god min bland familj, vänner och kollegor vilket inte alltid är det enklaste. Önskar er alla lycka till och att ert efterlängtade plus kommer snart.
    Stort grattis Solig
  • Åsa 1982
    snobben00 skrev 2014-06-01 10:59:53 följande:
    Stort grattis

    Tack, önskar dig lycka till!
    Fick mitt mkt efterlängtade plus idag 1/6-2014!
  • lillatrollet85
    Åsa 1982 skrev 2014-06-01 10:23:36 följande:
    Mitt första plus kom idag efter vårt första FET med 5 dagars blastocyst i ostimulerad cykel. IVF är nog den jobbigaste resa jag någonsin gjort, man slits ständigt mellan hopp och förtvivlan och känslan av att misslyckas går inte att beskriva. Samtidigt ska man försöka hålla god min bland familj, vänner och kollegor vilket inte alltid är det enklaste. Önskar er alla lycka till och att ert efterlängtade plus kommer snart.



    Grattis!!

    Ja de är en resa man inte kan förklara för nån som inte gjort den. Lycka till!
  • woodridgeemprium

    Hur går det för er andra där ute med era ivf:er? Vi har gjort vårt andra försök nu, ICSI, och är nu på ruvardag 10. Det känns spännande och hoppfullt men samtidigt är man rädd för att det kanske inte lyckas.

Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare