• johannessssss

    Ensam oskuld kille dödade 6 människor

    En oskuld kille skjöt vilt igår, skadade många och dödade 6 personer. Varför? För att han inte var snygg. Oskuld. Ingen Brad Pitt. Han postade en video där han pratar om hur han nedvärderats hela livet av tjejer, hur han hatar alla kvinnor och män och varför de är så ytliga. Precis egentligen som så många svenska killar också känner idag, bara det att de inte har modet att gå ut och döda. Ännu?

    Vad tycker vi om det? Varför är kvinnor så ytliga? Varför ger de inte en chans till män som inte ser ut som Brad Pitt?

    Har kvinnor ingen logik? En dålig tjej vill inte ha en dålig kille, vilket vore det bästa, de skulle ju passat, hon vill ha en bra kille och får det.

    JAG DÅ? vem fan ska jag leva med.

    http://www.independent.com/news/2014...ng-isla-vista/






    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-25 01:07


  • Svar på tråden Ensam oskuld kille dödade 6 människor
  • CarinaL26

    Vilken gräslig attityd TS! Är du förvånad att du är ensam? Det finns fler oskulder på FL som är äldre än du men som inte alls anklagar tjejerna för att de inte lyckats. Lär dig av dem då ökar dina chanser betydligt. Inga garantier för att chanserna blir stora men betydligt större än med nuvarande attityd. Förbättringar på alla fronter krävs.

  • Anonym (Brad Pitt)

    Man måste vara en Brad Pitt annars får man inga snygga tjejer tyvärr. Utseende är lika viktigt som personlighet fastän tjejer gärna vill dölja med genom att säga allt handlar om personlighet för att försvara att dom själva är feta. Ni får gärna förtränga det faktumet men jag väljer iaf att se verkligheten över vad den är och inte vad jag vill den ska vara.

  • Anonym (:()

    Wow..förväntade mig något helt annan innan jag såg honom, men han var ju så söt! Såklart är det helt oacceptabelt att gå runt och skjuta folk, men den här killen hade ju problem! Han har troligen inte haft det lättaste livet och han har nog stött på en jävla massa skit i sitt liv.

    Är kvinna själv och kan till och med jag känna ett visst kvinnohat ibland när jag ser vad vissa prioriterar (exempel gubbe med massa pengar). Förstår hans frustration och jag önskar detta aldrig hänt..

  • Anonym (Gah)
    Anonym (Brad Pitt) skrev 2014-05-26 00:07:07 följande:
    Man måste vara en Brad Pitt annars får man inga snygga tjejer tyvärr. Utseende är lika viktigt som personlighet fastän tjejer gärna vill dölja med genom att säga allt handlar om personlighet för att försvara att dom själva är feta. Ni får gärna förtränga det faktumet men jag väljer iaf att se verkligheten över vad den är och inte vad jag vill den ska vara.

    Gå ut på stan och se dig omkring. Kolla in par. Hur många par ser du där mannen ser ut som Brad Pitt? Ingen, välkommen till verkligheten. De allra flesta par ser helt vanliga ut, varken skitsnygga eller skitfula, kvinnor som män. De allra allra flesta väljer inte partner på utseende och de allra flesta människor är inte skitsnygga.
  • Anonym (Brad Pitt)
    Anonym (M) skrev 2014-05-25 17:36:53 följande:
    Problemet är också att tjejer lyssnar på andra tjejer. 
    Om en tjej fått en dålig bild av en kille så snackar hon med sina tjejkompisar som istället för att bilda sig en egen uppfattning också tycker samma sak då. Ett rykte inom tjejerna väger tungt i valet, ingen tjej väljer en kille om ryktet om honom är dåligt. 

    Ett sådant rykte kan sprida sig fort och tillslut finns det ingen tjej som vill ha killen oavsett hur bra eller förändrad han kan vara. Det blir en skaplig uppförsbacke att gå. 

    Så det räcker att man får ett sådant rykte så räcker det inte sen att bete sig bra och attraktivt utan då blir ingen tjej intresserad på grund av ryktet, även om ryktet från början var falskt eller något som en tjej tyckte bara.

    Sen det mest skrämmande är rykten som skapas av tjejer som vill göra det bara för att hämnas på någon eller för att visa sin makt. Huga. 
    Jag skriver mig in på detta............. Tragiskt................
  • Anonym (ojoj)

    En tjej eller kille kan se hur bra ut som helst men har man ett avvikande beteende så drar sig andra undan. Sunt förnuft. Killen såg bra ut men han hade ett udda beteende som kan ha vaknat när han nådde puberteten.

  • Anonym (Brad Pitt)
    Anonym (Gah) skrev 2014-05-26 00:15:08 följande:

    Gå ut på stan och se dig omkring. Kolla in par. Hur många par ser du där mannen ser ut som Brad Pitt? Ingen, välkommen till verkligheten. De allra flesta par ser helt vanliga ut, varken skitsnygga eller skitfula, kvinnor som män. De allra allra flesta väljer inte partner på utseende och de allra flesta människor är inte skitsnygga.
    Helt vanliga ut? Aaaaa eller huuur, minst en 8a på en 1-10 skala vid sidan av en snygg tjej MINST... Alla tjejer väljer kille efter utseende sedan efter personlighet, har han inte en bra personlighet så skiter det sig om han är snygg eller ful... Man kan inte ha bara en sak av dom två, det går inte vara ful och bra personlighet, inte heller snygg och dålig personlighet, det ska vara båda två... Tjejer ÄR ytliga, helst ska han ha ett jobb som läkare så hon kan gå runt och skryta hos sina väninnor och familj för att sedan stolt visa upp pojkvännen, glömde jag att nämna han ska vara snygg + bra personlighet + status för att få en snygg tjej?

    Vakna upp!!! Tjejer ÄR ytliga
  • Anonym (Brad Pitt)
    Anonym (Brad Pitt) skrev 2014-05-26 00:07:07 följande:
    Man måste vara en Brad Pitt annars får man inga snygga tjejer tyvärr. Utseende är lika viktigt som personlighet fastän tjejer gärna vill dölja med genom att säga allt handlar om personlighet för att försvara att dom själva är feta. Ni får gärna förtränga det faktumet men jag väljer iaf att se verkligheten över vad den är och inte vad jag vill den ska vara.
  • Anonym (blää)
    Anonym (Brad Pitt) skrev 2014-05-26 02:15:04 följande:
    Helt vanliga ut? Aaaaa eller huuur, minst en 8a på en 1-10 skala vid sidan av en snygg tjej MINST... Alla tjejer väljer kille efter utseende sedan efter personlighet, har han inte en bra personlighet så skiter det sig om han är snygg eller ful... Man kan inte ha bara en sak av dom två, det går inte vara ful och bra personlighet, inte heller snygg och dålig personlighet, det ska vara båda två... Tjejer ÄR ytliga, helst ska han ha ett jobb som läkare så hon kan gå runt och skryta hos sina väninnor och familj för att sedan stolt visa upp pojkvännen, glömde jag att nämna han ska vara snygg + bra personlighet + status för att få en snygg tjej?

    Vakna upp!!! Tjejer ÄR ytliga
    Jösses, min karl är allt annat än bildskön tro mig. Hade jag gått på utseendet först så hade det aldrig blivit vi. Jag gav karln en chans och det ångrar jag aldrig. Han jobbade på bana när vi träffades, tjänade inga större summor men va fan gör det! Och jag är ingen direkt fotomodell heller så där föll din sk teori!

    Du däremot verkar jävligt ytlig och fördomsfull! Du borde vakna upp och inse att tjejer är inte så ytliga som du påstår!
  • Anonym (Natt-tankar)
    Anonym (Gah) skrev 2014-05-26 00:15:08 följande:

    Gå ut på stan och se dig omkring. Kolla in par. Hur många par ser du där mannen ser ut som Brad Pitt? Ingen, välkommen till verkligheten. De allra flesta par ser helt vanliga ut, varken skitsnygga eller skitfula, kvinnor som män. De allra allra flesta väljer inte partner på utseende och de allra flesta människor är inte skitsnygga.
    Fast det där med utseendet är komplicerat. Visst hittar de flesta någon, oavsett utseende. Men visst drömde man om snygga och sexiga män när man var ung... skådespelare, sångare... Och än idag: skulle man sätta en kvinna vid ett ritprogram och säga: "nu får du designa din drömman, så ska vi göra honom levande och göra så att han älskar bara dig!" Så nog sjutton skulle det hon ritar påminna mer om Mr Universum än om den man som hon har hemma i sängkammaren... eller _har_ haft.

    Och så är det ju för män också, naturligtvis. Skulle de ha ett helt fritt val när de är unga, så skulle de välja "drömtjejerna" - de söta, trevliga, okomplicerade och populära tjejerna.

    Folk kompromissar, och ibland kan äkta kärlek växa fram med tiden... Men nog sjutton _tittar_ folk fortfarande på andra - på de som är snygga - och reagerar på dem. Även om de inte försöker ta kontakt, och fortfarande inte skulle våga försöka om de skulle vara fria heller...

    ...men sedan finns också dessa "uppfostringskonstens mästerverk" med gedigen självkänsla, som _genuint_ inte verkar varken bry sig om utseendet hos det motsatta könet, _eller_ ha några grubblerier över sitt eget utseende. Som aldrig tänker i termer som "hierarkier" eller "fempoängare, tiopoängare". Utan som bara blir genuint kär i någon helt oavsett utseende, och utan några tråkiga tankar av typen "jag får väl nöja mig med honom/henne då, eftersom jag inte är så snygg jag heller". Eller omvänt, om de blir tillsammans med någon som ser väldigt bra ut, att de inte plågas av några tankar av typen "han kommer snart att inse att han är mycket snyggare än jag på en skala, och då kommer han att lämna mig för någon sötare tjej".

    Jag tror att skolan ställer till mycket! Det händer mycket tråkigt på skolgården och -korridorerna, under alla de mest formbara åren som man måste gå där...


Svar på tråden Ensam oskuld kille dödade 6 människor