• mullemeck

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • Emms1984

    Mår rätt så dåligt just nu, illamåendet är tillbaka, trött och yr. Vet ju att det kan komma igen men trodde inte det skulle komma tillbaka redan. Gick in i vecka 19 idag (18+0). Känner inte av bebisen så mycket som jag gjorde med de andra två vid denna tid men alla graviditeter är ju olika :) På måndag är det äntligen dags för rul och som vi längtar efter att få se plutten igen eller :) Hur mår ni andra?

  • Numberthree
    Emms1984 skrev 2014-08-09 22:02:47 följande:

    Mår rätt så dåligt just nu, illamåendet är tillbaka, trött och yr. Vet ju att det kan komma igen men trodde inte det skulle komma tillbaka redan. Gick in i vecka 19 idag (18+0). Känner inte av bebisen så mycket som jag gjorde med de andra två vid denna tid men alla graviditeter är ju olika :) På måndag är det äntligen dags för rul och som vi längtar efter att få se plutten igen eller :) Hur mår ni andra?


    Så härligt rul! Jag går in v 16 imorn så jag har en bit kvar tills dess men har fullt upp så tiden lär gå fort. Jag kan också känna av illamående, framförallt på nätter eller annars när jag inte ätit på länge. Ska bli spännande att se när jag börjar känna bebi, kände runt v 19 med första och 22 med andra. Men den första var vild i magen och den andra var super lugn, de är helt tvärtom idag.
  • pingeming
    Numberthree skrev 2014-08-09 17:00:16 följande:

    Vi har fått nån form av städpanik här och hyrt container för att slänga och rensa innan.


    Samma för mig, speciellt kläder. Rensade barnens garderober och blev inte mycket kvar men största rensningen gjorde jag i min, en stor blå mega sopsäck slängde jag ut. Helt otroligt va mycket kläder man kan ha :s

    Även rensat lite smått i källaren :p
  • MariaW01

    Mitt illamående går att leva med just nu, jag har slutat med lergigan men vissa dagar är fortfarande så illa att jag bara vill stoppa huvudet i sanden! Nu längtar jag till RUL om 2,5 v så man kan börja njuta på riktigt, känns som en milstolpe. Efter det kommer jag berätta för jobbet och även för ungarna och behöver inte dölja det längre. Har känt mig mera orolig denna gång och kan inte riktigt glädjas fullt än. Men är fortfarande osäker på om vi ska kolla kön, ibland vill jag veta, ibland inte? Och snart måste jag bestämma mig

  • Ellen Dellen

    Jag mår oftast hur bra som helst. Har berättat för alla i princip, nu är det bara jobbet kvar men jag lär knappast behöva säga något.... Alla som ser mig ser direkt att jag är gravid. Är i v 14+2 nu. Var hos bm på inskrivning i måndags och hon var jättetrevlig så det känns skönt. Ska dit i v 25 men innan dess är det rul i v19. Börjar jobba på måndag efter 7 veckors semester - kommer att kännas misstänker jag. Då kommer tiden att rusa fram. Barnens och egna aktiviteter sätter igång och vips är det jul!

  • Edvina

    Vi har aldrig kollat kön med de tre innan men denna gången när det blev så här oplanerat och märkligt kanske vi gör det?! Kanske är det lika bra och det blir lättare att ta till dig graviditeten?! Jag vet inte.. vi har inte bestämt oss ännu. Jag har tid 4sep tror jag.

  • pingeming

    Jag kollade könet med första barnet som jag misstänkte var pojke och det var det också, andra barnet höll jag mig men helt hundra på en flicka och ut kom en flicka. Nu känns det som en pojke så helt 100 på en pojke så känns lite som jag måste få bekräftelse fast om det skulle vara jättekul att vänta :s Men så nyfiken och bara känns som om jag måste veta så jag kan planera och förbereda så allt är färdigt, vet inte varför jag känner denna stressen?

  • Waimea

    Jag kommer inte kolla kön. Var lite sugen på det ett tag, men nu ser jag mer fram emot att få veta när bebisen kommer ut. Jag har en tjej och en kille sedan tidigare så det spelar egentligen ingen roll. 

  • Ellen Dellen

    Vi kommer inte heller kolla könet. Har inte gjort det med de tidigare två och tycker att det är så kul när man äntligen får veta efter förlossningen så det nöjet vill jag ha kvar!????

    Jag är så sugen på att handla lite bebiskläder... Finns så mycket fint. Som är neutralt. Har inte sparat mycket heller eftersom vi inte tänkt oss en trea. Nån som har handlat än?!

Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!