• soffipropp1987

    Junibebisar 2014

    Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

  • Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Kela1981
    nica skrev 2014-07-18 19:14:12 följande:

    Någon som har tips om någon bra sida man kan köpa sommar kläder till bebisar? Var på ett köpcentrum idag...var inte mycket att välja på+ att brandlarmet gick:-P


    Vi använder mycket från Åhléns. Omlottbodys av ekologisk bomull är det som används mest här hemma :) Fast är vi bara hemma och det är varmt så ligger hon i bara blöja :(
  • Axo
    Amalian83 skrev 2014-07-18 20:14:01 följande:

    Ja kappahls newbie-märke har mycket fint. Lindex newborn är också bra. Sköna omlottbodies t ex.


    Kolla bara knapparna innan du köper från kappahl. Vet att de har vanliga knappar, alltså de man stoppar i hål, på vissa av sina newbie kläder.
  • smalljey

    Vi börjar misstänka att vår lilla tjej har nån form av kolik varje kväll vid 21 börjar vår kamp med att trösta henne. Hon verkar ha så jäkla ont i magen nån mer med samma problem?

  • Axo
    smalljey skrev 2014-07-18 21:58:01 följande:

    Vi börjar misstänka att vår lilla tjej har nån form av kolik varje kväll vid 21 börjar vår kamp med att trösta henne. Hon verkar ha så jäkla ont i magen nån mer med samma problem?


    Här har det börjat släppa på kvällarna, men innan hade vi också problem med mycket gnäll och skrik just på kvällarna.
  • soffipropp1987
    smalljey skrev 2014-07-18 21:58:01 följande:

    Vi börjar misstänka att vår lilla tjej har nån form av kolik smile4.gif varje kväll vid 21 börjar vår kamp med att trösta henne. Hon verkar ha så jäkla ont i magen smile4.gif nån mer med samma problem?


    Vad jobbigt! Min pojke har också lite ont i magen tror vi. Men det är mest dagtid. Jag har börjat ge honom minifom och magmassage. Trycker man knäna lätt mot magen kan man hjälpa dom små att klämma ut både luft och bajs. Man riktigt ser hur skönt han tycker det är efteråt. Har dock ingen erfarenhet av kolik på barn, bara på hästar...
  • nica

    Sempers Magdroppar är kanon till min lilla bebis, hon var väldigt gnällig innan på eftermiddagar/kvällar. En skön sak är att de dropparna bara behövs ges 1 gång om dagen.

    Ang. Kläder Tack för tipsen klänning är super sött men aningen jobbig tycker jag:-P

  • bonden
    smalljey skrev 2014-07-18 21:58:01 följande:

    Vi börjar misstänka att vår lilla tjej har nån form av kolik varje kväll vid 21 börjar vår kamp med att trösta henne. Hon verkar ha så jäkla ont i magen nån mer med samma problem?


    Skaffa windi pysventiler så kan ni kanske hjälpa bebisen med att få ut gaserna. Sen kan man "grodhålla" lver handfatet när de verkar pruttiga. Googla på ec och grodhålla så får du nog upp bild. Vår bebis bajsar så flera gånger om dan och utan den hjälpen blir han jättegnällig.
  • rosii

    Jag måste fråga, hur länge ammar ni per gång? I början var det vanligt för mig att sitta 30-45 minuter, nu 3 veckor gammal är det vanligast med 15-20. Tror att hon "lärt sig" suga effektivt nu :)

  • ellami
    smalljey skrev 2014-07-18 21:58:01 följande:

    Vi börjar misstänka att vår lilla tjej har nån form av kolik smile4.gif varje kväll vid 21 börjar vår kamp med att trösta henne. Hon verkar ha så jäkla ont i magen smile4.gif nån mer med samma problem?


    Samma problem här men alltid kl 4 på morgonen. Inte gallskrik direkt men han vaknar av magknip, gråter och spänner sig i flera timmar. Efteråt är han helt utmattad och trött hela dagen. Har sen några dagar börjat med mjölkfri kost men vet sjutton om det hjälper eller om hans tarmar bara är outvecklade ännu. Det är ganska jobbigt att utesluta mjölkprotein dock, finns i allt.. Semper magdroppar har inte hjälpt oss alls. Windi pysventil är räddaren i nöden men jag vågar inte använda den alltför ofta riktigt. Börjar bli desperat, därav mjölkfri kost, som jag som sagt inte har en aning om det hjälper för han har inga andra symptom på mjölkproteinallergi, men de små magarna är väldigt ofta känsliga för komjölk ändå.
  • ellami

    Mitt avslag var väldigt sparsamt sista veckorna och avtog helt för en vecka sedan. 3-4 dagar senare började jag blöda igen, inte mycket men mer än avslaget. Blöder fortfarande, fjärde dagen idag. Jag fattar inte, är det avslaget som kommit tillbaka och varför har den isåfall blivit rikligare efter att ha avtagit helt? Eller är det möjligt att jag redan fått min mens tillbaka TROTS att det bara gått 6-7 veckor sen förlossningen, trots att jag inte har mensvärk och blöder inte alls rikligt och trots att jag helammar? Någon som har liknande erfarenhet, kanske nån av er som fött barn tidigare?

Svar på tråden Junibebisar 2014