• soffipropp1987

    Junibebisar 2014

    Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

  • Svar på tråden Junibebisar 2014
  • BlippBlopp

    Vaccineringen förra veckan gick bra. Han grät bara ca 3-4minuter. Hade säkert varit kortare om inte jag också hade börjat gråta..

    Stackarn hade jätteont resten av dagen och det tog en evighet att få honom somna för natten..

    Gnället har inte gått över heller för nu är det två små tänder på väg ut. Det gör så ont i hjärtat att plutten är så ledsen hela dagarna. Även fast vi ger alvedon och bitsaker åt honom :(

  • Juronjaure

    Aaaah, min putt ska stickas på fredag, VILL INTE ALLS och önskar att jag kunde skicka dit någon annan istället. Stackars lilla bebis.

  • Nathalie1992

    Fick vaccinet idag, gick faktiskt jättebra! Efter att de två BVC sköterskorna hade stuckit i ett varsitt lår så grät min skrutta i ca 30 sekunder och sen var hon som vanligt igen. Men hon åkte på feber på kvällen och var gnällig så vi gav henne alvedon och efter det så somnade hon :) vägde och mätte också, 6210g och 62cm lång. Men nog gjorde det ont i mammahjärtat att se de sticka henne :(

  • BaconAttityd

    Hej alla!!!!!

    Dagarna går framåt..

    Vaccinationen gick bra.

    Ammar ingenting längre pga blodiga/såriga/variga bröstvårtor trots användning av amningskupor... Galet.. Och att han inte blev nöjd.. Somnade aldrig och ammade hela dagarna.

    Han är nöjd och glad, vilket gör mig glad.

  • soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2014-09-15 20:28:23 följande:
    Ja jag hatar själv nålar men jag höll henne så att varken hon eller jag såg vad som hände så det gick ganska bra. Men självklart skrek hon jättemycket och blev superledsen. BVC sa att dom kan få lite influensa-ont i kroppen och det tror jag vår flicka fick ikväll så jag gav henne alvedon och då kunde hon slappna av och somna. Febern är tydligen vanligast att dom får dagen efter så det ger sig i morgon om vi kommer undan eller ej.

    Lycka till på måndag :)
    Tack! Det ska nog gå bra, men man är ju lite orolig som mamma <3

    Vad för alvedon använder du? Flytande eller sup?
  • okajsa

    Hej!

    Här är en förälder till med en dotter som fick sin vaccination förra veckan. Sticket gick bra hon skrek bara en kort stund. Hon fick dock feber på eftermiddagen som höll i sig ca ett dygn, ville mest bara mysa hos mig och sova. Gav henne en sup med alvedon. Jag valde att använda sup för personalen på apoteket påpekade att då vet jag att hon får i sig så mycket som hon ska ha.

    Det kommer säkert gå bra!

  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-09-16 08:34:50 följande:
    Tack! Det ska nog gå bra, men man är ju lite orolig som mamma <3

    Vad för alvedon använder du? Flytande eller sup?
    Jag använder suppar. Så vet jag att hon får i sig vad hon ska plus att de verkar fortare :)
  • soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2014-09-16 12:37:19 följande:
    Jag använder suppar. Så vet jag att hon får i sig vad hon ska plus att de verkar fortare :)
    Toppen! Då ska jag köpa såna. Min pojk kräks en del.
  • soffipropp1987
    ellami skrev 2014-09-16 12:05:59 följande:

    Hur ofta badar ni era små??


    En gång i veckan. Haha, han är lite skeptisk varje gång, han vet nog inte riktigt om han gillar det eller inte :)
Svar på tråden Junibebisar 2014