• Anonym (Dagis)

    Hälsa på dagisfröken

    Min dotter är ledig från sitt dagis i 5 veckor och hon saknar sina fröknar, pratar om dom varje dag. Vi bor ganska nära en av dom, tror ni att det skulle se konstigt ut om vi gick dit och hälsade på? Hon är jättegullig så jag tror inte hon skulle säga nåt, och jag har bara hennes förnamn så jag kan inte ringa före. Det blir ju lite hjälp för att inte tappa kontakten med dagis under sommaren också. Dagis är stängt nu så dit kan vi inte gå.

  • Svar på tråden Hälsa på dagisfröken
  • smulpaj01
    K med lilla E skrev 2014-07-30 16:14:54 följande:

    Men vad är det med dig? Behövs det ingen utbildning nu heller för att jobba som förskolelärare, barnskötare eller sjuksköterska?


    Nej, det behövs ingen utbildning för att jobba med barn! Bara ett intresse av att passa barn!
  • E M A
    smulpaj01 skrev 2014-07-30 23:45:40 följande:
    Nej, det behövs ingen utbildning för att jobba med barn! Bara ett intresse av att passa barn!
    Återigen en väldigt ignorant person. Suck. Skaffa dig lite bildning innan du uttalar dig, tack.
  • Anonym (Suckar!!)
    smulpaj01 skrev 2014-07-30 23:45:40 följande:
    Nej, det behövs ingen utbildning för att jobba med barn! Bara ett intresse av att passa barn!
    Utbildning behövs naturligtvis! MEN man kan ha outbildad personal på förskolor men de tar inte samma ansvar som barnskötare och förskollärare.

    Jag utbildade mig inte för att passa barn! Utan för att jobba med vår framtid som behöver utvecklas och stimuleras i en förskolemiljö där andra barn och vuxna finns...

    Som outbildad KAN du ha dålig lön, jag hade tex 16000:- (år 2009)
  • Anonym (P)
    Anonym (Suckar!!) skrev 2014-07-31 01:58:07 följande:
    Utbildning behövs naturligtvis! MEN man kan ha outbildad personal på förskolor men de tar inte samma ansvar som barnskötare och förskollärare.

    Jag utbildade mig inte för att passa barn! Utan för att jobba med vår framtid som behöver utvecklas och stimuleras i en förskolemiljö där andra barn och vuxna finns...

    Som outbildad KAN du ha dålig lön, jag hade tex 16000:- (år 2009)
    Ha tålamod. Du svarar med sannolikhet en person utan utbildning som fick växa upp med outbildad personal på "dagis"!
  • Anonym (vykort)

    Oj vad du har fått starka reaktioner! Jag tycker inte att det borde vara en så jättestor grej, fast hembesök kanske är på gränsen. Ni kanske kunde skriva ett brev eller ett kort och lämna av i brevlådan eller skicka till förskolan? Så att ditt barn kan få bearbeta sina känslor utan att inskränka på frökens privatliv?

    I min egen värld så springer jag ofta på barnens lärare och tandläkare, bibliotikarier och coacher, mattanter och sköterskor, gamla fröknar och tränare etc. De verkar sociala och snacksaliga som folk är mest och bara glada över att träffa på mig eller oss. Jag är åt det tystlåtnare hållet så det är inte jag som är den drivande. Men det är klart - vi pratar ju rätt sällan om barnen utan om allt annat småprat.

  • Anonym (Yngve)

    Bara läst TS. Låt henne ha semester från sitt jobb!

    Är det ok för kunder i en butik arr söka upp expediter hemma på deras fritid?

  • Anonym (''''''')

    Ingen kan väl vara så retard att denne tror att man kan hälsa på fröken?

  • smulpaj01
    E M A skrev 2014-07-31 01:25:15 följande:

    Återigen en väldigt ignorant person. Suck. Skaffa dig lite bildning innan du uttalar dig, tack.


    Barnskötare möjligen. Men att studera 3 år på högskola är inte nödvändigt för att arbeta på förskola!

    Är själv högskole utbildad!
  • K med lilla E
    smulpaj01 skrev 2014-07-30 23:45:40 följande:
    Nej, det behövs ingen utbildning för att jobba med barn! Bara ett intresse av att passa barn!
    Sjuksköterska då? Bara ett stort intresse av att ta tempen på folk och gilla att sätta på plåster?
  • smulpaj01
    K med lilla E skrev 2014-07-31 08:18:02 följande:

    Sjuksköterska då? Bara ett stort intresse av att ta tempen på folk och gilla att sätta på plåster?


    En så urbota korkad jämförelse förtjänar egentligen inget svar alls.

    Jämför med lagerarbetare eller nåt. Där gäller det att klara tunga lyft.
Svar på tråden Hälsa på dagisfröken