• Anonym (Dagis)

    Hälsa på dagisfröken

    Min dotter är ledig från sitt dagis i 5 veckor och hon saknar sina fröknar, pratar om dom varje dag. Vi bor ganska nära en av dom, tror ni att det skulle se konstigt ut om vi gick dit och hälsade på? Hon är jättegullig så jag tror inte hon skulle säga nåt, och jag har bara hennes förnamn så jag kan inte ringa före. Det blir ju lite hjälp för att inte tappa kontakten med dagis under sommaren också. Dagis är stängt nu så dit kan vi inte gå.

  • Svar på tråden Hälsa på dagisfröken
  • Tiniwini

    Jag personligen ARBETAR som förskollärare på ARBETSTID och älskar mitt jobb. Men på min fritid är jag inte förskollärare, då är jag en privatperson!

  • Anonym (suck)
    smulpaj01 skrev 2014-07-30 23:45:40 följande:
    Nej, det behövs ingen utbildning för att jobba med barn! Bara ett intresse av att passa barn!
    Ähm, klart det behövs utbildning för att arbeta inom förskolan. En barnvakt behöver ingen utbildning nej, men en förskollärare har en 3,5 årig högskoleutbildning eftersom förskolan idag är en pedagogisk verksamhet och ingen barnpassning som det var förr.
    Kommunen där jag bor har tex som mål att bara anställa förskollärare.
    I brist på dem kan det hända att outbildade få tillfälliga vikariat, men inte annars.
  • Anonym (Fskl)
    Anonym (suck) skrev 2014-07-31 09:26:34 följande:

    . Och hur skulle det se ut om alla semesterlediga barn dök upp en vecka för tidigt (med föräldrar) för att leka på förskolan varje dag?! Kan inte riktigt begripa att personalen går med på det, såvida inte barnet har speciella behov.

    Att barnet saknar förskolan tycker jag inte räknas dit för det gör säkert majoriteten av barnen när de är lediga.

    Det stör ju personalen och troligtvis den pedagogiska verksamheten, man får verkligen hoppas att övriga föräldrar inte också får för sig att göra som TS för då skulle det bli kaos.