• Koppkaka

    Vilken var den senaste filmen du såg?

    Vilken film såg du senast? Var den bra, dålig? Skulle du rekommendera den till en vän eller fiende?

    Här snackar vi film, nya som gamla!


    Leo
  • Svar på tråden Vilken var den senaste filmen du såg?
  • Aniiee
    Ronga skrev 2014-10-29 01:20:56 följande:

    Sagan om ringen för 16e gången..eller nåt. Kunglig.


    Bara sextonde? DrömmerTungan ute
    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Ronga
    Aniiee skrev 2014-10-29 01:59:15 följande:
    Bara sextonde? DrömmerTungan ute
    Haha där nånstans, kan vara mer. O tänk då att det gäller alla tre filmer. Börjar man på ena så kollar man klart hela trilogin :D
    Ronga är en trevlig och äventyrlig sköldpadda
  • Aniiee
    Ronga skrev 2014-10-29 02:42:07 följande:
    Haha där nånstans, kan vara mer. O tänk då att det gäller alla tre filmer. Börjar man på ena så kollar man klart hela trilogin :D
    Självklart. Minst en gång i månaden sen 2001 Flört Jag har sett (och läst) den där förbenade trilogin minst 100 gånger. Fanatisk? Ja, kanske..... Oskyldig
    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Ronga
    Aniiee skrev 2014-10-29 03:07:53 följande:
    Självklart. Minst en gång i månaden sen 2001 Flört Jag har sett (och läst) den där förbenade trilogin minst 100 gånger. Fanatisk? Ja, kanske..... Oskyldig
    Har faktiskt inte läst böckerna, men ser på filmerna ganska regelbundet. Christopher Lee som spelar Saruman har enligt honom själv läst böckerna varje år från 50 talet tills idag. Så vilken ära för honom att få spela Saruman ;)
    Ronga är en trevlig och äventyrlig sköldpadda
  • Aniiee
    Ronga skrev 2014-10-29 13:03:04 följande:
    Har faktiskt inte läst böckerna, men ser på filmerna ganska regelbundet. Christopher Lee som spelar Saruman har enligt honom själv läst böckerna varje år från 50 talet tills idag. Så vilken ära för honom att få spela Saruman ;)
    Inte bara det, han har till och med träffat JRR Tolkien vid ett flertal tillfällen och diskuterat boken (böckerna) (enligt honom själv, tror att den intervjun där han nämner det finns i extramaterialet). Han har även läst in Chrildren of Hurin (en annan av Tolkiens böcker) som ljudbok =P

    Läs böckerna om du vill, men om du INTE vill så läs en av de andra böckerna. Tolkien skrev många. Letters to Santa kanske kan vara något nu snart. Annars tycker jag att alla ska läsa Tales from a Perilous Realm.

    Men men, Mer film! Inatt såg jag resten av 3:10 to Yuma. JAg är en sucker för bra västern.
    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • ulfsas

    FURY med Brad Pitt.

    Tankcommander under slutet av 2:a världskriget. Helt OK tyckte den 17-årige sonen.


    De säger att Chuck Norris är tuff. Jag vet inte ens vem hon är?!
  • Centurione

    "The Trap" från 1966. Utspelas i Kanada på 1800-talet. En pälsjägare rövar bort en ung, stum kvinna att ha som hustru i vildmarken. Naturligtvis är hon motvillig först, men kärleken växer vartefter... Fina och intressanta vildmarksscener. LITE sevärd om man inte har något bättre för sig. Ger den 5 stjärnor av 10.

  • lövet2

    Crazy stupid love. Mycket bra film med några skådespelare som gör ett jättejobb. Vanvettigt kul mot slutet men kanske mer drama i första delen av filmen. Rekommenderas!

Svar på tråden Vilken var den senaste filmen du såg?