• Honungsblomman

    Ni tänker ju HELT JÄVLA FEL!

    Nu är SD Sveriges tredje största parti. Det är MÅNGA som har röstat på SD; en bra bit över en halv miljon människor (i skrivande stund hela 730 646 st). Trots detta så fortsätter andra partiers politiker att propsa på att man ska göra allt för att utesluta SD. Förstår ni ingenting? Har ni inte fattat någonting alls!? - Ju mer man stänger SD ute, och i och med uteslutandet agerar icke demokratiskt, desto fler anhängare får SD.

    Vi ska ha DEMOKRATI i Sverige. Cirka 13% av alla som röstat i detta val, har lagt sin röst på SD. Hur kan man ignorera och stänga ute hela 13% av Sveriges röstberättigade!? Jag frågar; HUR!? Hur tänker man då? Tänker man alls?

    Ge er nu! Lyssna på SD; lyssna på TRETTON PROCENT AV SVERIGES ALLA RÖSTBERÄTTIGADE!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:51


  • Svar på tråden Ni tänker ju HELT JÄVLA FEL!
  • Anonym (Helt från vettet)

    Jag tänkte på exakt samma sak när det togs upp av de övriga partierna. Man kan inte ignorera 13% av Sveriges befolknings röster. Det kallar jag inte demokrati.

  • Gert

    Det sovande folket kommer fortsätta sova i 4 år till. Men några kommer vakna under tiden och dessa kommer rösta på SD. SD kommer bara växa växa och växa. 


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (Tror)

    Jag håller med dig TS. Jag tror att all ansträngning att utesluta SD har gjort dem dels spännande och dels irriterat väljarna.

    Korkat gjort.

  • Prime
    SatanLendMeADollar skrev 2014-09-14 22:57:39 följande:

    Men 87% har ju inte röstat på SD!


    Puckat sagt. Inget parti har mer än ~30% vilket innebär att 70% eller mer har inte röstat på x parti heller.
  • Anonym (...)
    SatanLendMeADollar skrev 2014-09-14 22:57:39 följande:

    Men 87% har ju inte röstat på SD!


    Så rätt så. Därför är det en plikt att hålla rasisterna borta från makten.
  • Anonym (tb)

    Så för att 13% röstat på SD måste resterande 87% se till så att de 13 procenten får sin vilja fram?

    Ni sverigedemokrater har en lustig syn på demokrat.

  • SatanLendMeADollar
    Prime skrev 2014-09-14 23:01:43 följande:
    Puckat sagt. Inget parti har mer än ~30% vilket innebär att 70% eller mer har inte röstat på x parti heller.
    Det är ju ironi, ser du inte på valvakorna? Alla säger så.
  • Anonym
    SatanLendMeADollar skrev 2014-09-14 22:57:39 följande:

    Men 87% har ju inte röstat på SD!


    Nej. Och 93% röstar inte på Migrationspartiet.
  • Anonym
    Gert skrev 2014-09-14 23:00:03 följande:

    Det sovande folket kommer fortsätta sova i 4 år till. Men några kommer vakna under tiden och dessa kommer rösta på SD. SD kommer bara växa växa och växa. 


    Med 13% nu kan vi nog säga säkert 18-20% 2018. Sen är det kört för de andra.
Svar på tråden Ni tänker ju HELT JÄVLA FEL!