• Anonym (suck)

    Min mamma blir vräkt och vill bo hos mig

    Min mamma har misskött hyran under en lång tid och nu kommer hon vräkas. Hon tjatar om att flytta in hos mig men jag bor bara i en pytteliten etta och jag skulle inte orka umgås med henne dygnet runt. Får ångest bara av att tänka på det. Men samtidigt kan jag ju inte låta henne bli hemlös.
    Hon har verkligen ingen annanstans att bo, inga vänner eller släktingar. Önskade att jag kunde betala hyran åt henne men det är tyvärr inget alternativ.

    Jag älskar henne så himla mycket men jag orkar inte ha henne hos mig hela tiden. Vad tusan gör man?

  • Svar på tråden Min mamma blir vräkt och vill bo hos mig
  • asta66
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-10-13 18:05:33 följande:
    Varför hon ej betalat hyran e ju inget vi har med o göra tycker jag, nu e läget som det e o ts mamma måste få hjälp av soc för att hon ska lära sig ta ansvar för sin ekonomi.
    Exakt. Jag misstänker att om Ts låter henne flyta in hos henne kommer soc inte göra nåt. För då är det enbart Ts problem.
  • Anonym (C)
    asta66 skrev 2014-10-15 12:11:09 följande:

    Exakt. Jag misstänker att om Ts låter henne flyta in hos henne kommer soc inte göra nåt. För då är det enbart Ts problem.


    Det gör dom inte i vilket fall som helst .
  • asta66
    Anonym (C) skrev 2014-10-15 12:40:27 följande:
    Det gör dom inte i vilket fall som helst .
    Det är deras och enbart deras ansvar.
  • Anonym (C)
    asta66 skrev 2014-10-15 12:40:57 följande:

    Det är deras och enbart deras ansvar.


    Man kan ju inte tvinga folk till ansvar vore det inte dumt att chansa på att de tar ansvar ? Det är människa tror jag och inget djur .
  • Anonym (Pojgc)
    Anonym (!!) skrev 2014-10-14 04:36:05 följande:

    Man blir bara allmänt illamående på hur FL medlemmar jämt råder om att man ska överge sina nära, jämt trådar om pappor/mammor/syskon/svärföräldrar så är människor snabba med att säga "bryt kontakten" I min familj har vi i alla fall alltid ställt upp vad det än har handlat om, jag har fått hjälp och stöd då jag verkligen inte förtjänat så för mig är det alltid familjen först som sagt så sa jag att de kanske bara var mina värderingar försöker inte tvinga på ts men de så jag ser på saken att inte kunna hjälpa sin egen mamma efter att hon haft det svårt med ekonomin trots att man påstår att man vill så gärna hjälpa henne känns bara iskallt och känslolöst.


    Det är väl ingen som överger sina "nära".

    Men man vet själv vilka är ens familj och nära , ingen utomstående kan skriva en lista endast baserad på biologisk släktskap.
  • Anonym (C)

    Ett sätt att se vem som kan räknas som riktiga vän i alla fall ....inte de som vänder ryggen så fort de blir svårt i alla fall ...Värt att fundera över .

  • ica
    Anonym (C) skrev 2014-10-15 13:02:01 följande:
    Man kan ju inte tvinga folk till ansvar vore det inte dumt att chansa på att de tar ansvar ? Det är människa tror jag och inget djur .
    Man kan stödja sig på socialtjänstlagen.
  • Chrysabelle
    Anonym (C) skrev 2014-10-15 18:23:29 följande:

    Ett sätt att se vem som kan räknas som riktiga vän i alla fall ....inte de som vänder ryggen så fort de blir svårt i alla fall ...Värt att fundera över .


    Det finns troligen anledningar till att man inte vill att ens mor ska flytta in. Jag hade vägrat om min mor fått för sig det.
  • Anonym (!!!)
    Anonym (Pojgc) skrev 2014-10-15 13:20:43 följande:
    Det är väl ingen som överger sina "nära".

    Men man vet själv vilka är ens familj och nära , ingen utomstående kan skriva en lista endast baserad på biologisk släktskap.
    Jag förstår inte va du menar, vadå ingen kan säga vem som är ens nära, ja menar ju så klart biologisk släkt, ju närmare släktband desto mer värnar man om de anser jag, folk här i fl håller dock inte med, speciellt vi svenskar det sista vi gör är att värna om släkten, så fort man bråkar, blir osams så är lösningen bryt kontakten med hen, det är nått ja tycker utlänningar är så bra på, att värna om familjen att aldrig överge familjemedlemmar oavsett hur dåliga de är och vad de än gjort så är det alltid deras mamma/syster/bror/svärmor etc men vi svenskar vi bryter kontakten direkt tills de blir äldre sätter de på hem hälsar aldrig på de, sedan väntar man på att ärva,det är därför äldreboenden är fulla av svenskar o aldrig utlänningar, ja önskar vi en dag kan få sympatin tillbaka, speciellt för de som uppfostrat oss. (Nu kommer säkert någon skriva, det är långt ifrån alla föräldrar som är bra,fortfarande så tittar utlänningarna ner när deras föräldrar ibland misshandlat de, varför ? Det är deras föräldrar man höjer inte handen, eller käftar emot i deras kultur)
Svar på tråden Min mamma blir vräkt och vill bo hos mig