• Vår och sommar

    Triss i pojkar

    Hej!

    Vi har precis fått reda på att vi väntar son nummer 3 Vi är så glada och förväntansfulla, samtidigt som man får många kommentarer från omgivningen som verkar tro att vi är jättebesvikna över att vårt barn inte är en tjej. Jag är i vecka 21 och våra pojkar är 3,5 resp 6 år gamla.

    Hade varit kul att få kontakt med fler som är i samma situation! Någon?

  • Svar på tråden Triss i pojkar
  • Minza83
    yellow88 skrev 2014-12-18 18:43:31 följande:

    Jag har också 3 pojkar, de är 4,3 och 1 år :) Vi har tagit reda på könet med alla och fått rätt tråkiga kommentarer om deras kön.. Första var det ju ingen som sa något, med andra tyckte folk det var tråkigt och att vi skulle "försöka" igen.. Sen med tredje så var det någon som sa "hoppas de såg fel på ultraljudet". Får fortfarande höra lite om att vi borde försöka igen, men för oss räcker det med tre barn och faktiskt så önskade jag lite i smyg att det skulle bli en tredje pojke för att de två jag redan hade verkligen är världens finaste (enligt mig då, den partiska mamman) . Är väldigt smidigt att kunna ärva kläder osv..

    Har en syster som fick sin andra pojke för 3 månader sen och hon pratar redan om att bli gravid och att det bara måste vara en flicka den gången. Har försökt förklara för henne och även andra att det inte är så stor skillnad på könen utifrån mina erfarenheter. Mina barn älskar att leka med allt, de pärlar, leker med bilar, syr på sykort, målar, pysslar.. de gör allt helt enkelt.  

    Blev väldigt långt, men det jag ville säga var att jag tycker det är jätteroligt med mina tre killar och jag är inte något ledsen över att jag inte fått någon flicka :)


    ? Adrian 10-04-17 ? Alfred 11-08-08 ? Silas 13-07-16 ?
    Men hur många vill ha en flicka för att de antas vara mer "pyssliga"? :)

    Jag har själv två söner och sen fick vi en dotter, för min del handlade det inte om längtan och förväntningar på flickans personlighet utan för min del var det att få uppleva barn av båda sorterna :) att få se hur ett flickebarn från var gener skulle se ut och vara :)
  • KattenH81

    Min man är yngst av tre killar! När svärmor ringde sin pappa och berättade den glada nyheten att tredje barn kommit till världen och att det blev en pojke kommenterade han "Det gjorde väl inte så mkt?" Han fick veta att han levde! Svärmor var ju superglad över sin lille pöjk!

  • ninotchka

    Här var det också triss i killar!

    Mina är 17,13 och 5,5. Jag har även en tjej som är 9.

    Min man har en son sedan tidigare som är 14 och nu väntar vi ett - första och sista - gemensamt barn tillsammans.

    Jag måste erkänna att det vore kul med en till tjej - framförallt för lill-tjejen som tycker att det räcker med killar i vår familj :)

    / N

  • yellow88
    Minza83 skrev 2014-12-18 23:38:12 följande:
    Men hur många vill ha en flicka för att de antas vara mer "pyssliga"? :)

    Jag har själv två söner och sen fick vi en dotter, för min del handlade det inte om längtan och förväntningar på flickans personlighet utan för min del var det att få uppleva barn av båda sorterna :) att få se hur ett flickebarn från var gener skulle se ut och vara :)
    Såklart inte alla. Men många av mina kompisar som ännu inte har barn har som argument att de vill ha en flicka för att de vill kunna sitta i lugn och ro och pärla, rita, sy osv. Det, och så alla söta kläder och accessoarer :)
    ♥ Adrian 10-04-17 ♥ Alfred 11-08-08 ♥ Silas 13-07-16 ♥
  • Vår och sommar
    Flickan och kråkan skrev 2014-12-17 11:45:56 följande:

    Vi har tre pojkar i åldern 1-7 år. Kön har aldrig haft betydelse för oss. De är våra älskade barn, som råkar vara pojkar . Vi är helt färdiga så inga fler av något kön .


    Så fint skrivet. Jag känner precis likadant!
  • Vår och sommar

    Jag är glad att vi kollade kön på UL denna gång. Har inte gjort det förut. Dels hinner man själv ställa in sig på att det är en pojke (som jag typ redan älskar) och dels hade det varit hemskt att höra alla kommentarer om kön när bebisen redan är född.

    Minst hälften av alla jag berättar för säger någonting "negativt" om att det är en tredje pojke. Framför allt folk på jobbet som man inte känner så bra.

    Hallå, våra älsklingar ska få en efterlängtad lillebror! Vi kunde inte varit gladare!

  • Stora My

    Ja jag kan inte riktigt förstå det där knasiga kommentarerna men tänker det kanske är för att de inte vet hur de ska hantera nyheten och så uttrycker de sig plumpt. Folk borde glädjas över att det kommer ett barn, inte vilket kön.

    Har ni kommit på namn? Det är det svåraste tycker jag. Just pojknamn. Vi har aldrig haft något säkert namn innan. Just nu ratar min man alla förslag jag ger.


    Vår och sommar skrev 2014-12-19 22:21:03 följande:

    Jag är glad att vi kollade kön på UL denna gång. Har inte gjort det förut. Dels hinner man själv ställa in sig på att det är en pojke (som jag typ redan älskar) och dels hade det varit hemskt att höra alla kommentarer om kön när bebisen redan är född.

    Minst hälften av alla jag berättar för säger någonting "negativt" om att det är en tredje pojke. Framför allt folk på jobbet som man inte känner så bra.

    Hallå, våra älsklingar ska få en efterlängtad lillebror! Vi kunde inte varit gladare!


  • Vår och sommar
    Stora My skrev 2014-12-19 22:33:55 följande:

    Ja jag kan inte riktigt förstå det där knasiga kommentarerna men tänker det kanske är för att de inte vet hur de ska hantera nyheten och så uttrycker de sig plumpt. Folk borde glädjas över att det kommer ett barn, inte vilket kön.

    Har ni kommit på namn? Det är det svåraste tycker jag. Just pojknamn. Vi har aldrig haft något säkert namn innan. Just nu ratar min man alla förslag jag ger.


    Så är det nog!

    Jättesvårt med namn. Min syster har också pojkar, så det är många fina namn och mellannamn som är "förbrukade"

    Just nu lutar det åt Vidar om jag får bestämma. Tycker det är så fint och det passar jättebra med brorsornas namn Ni då?
  • Stora My

    Här är mitt förslag ganska likt Vidar, nämligen Vide men det tycker inte maken. Suck! Tycker också många fina pojknamn tagna.

  • Vår och sommar

    Vide är jättefint!! Här letar vi namn som inte slutar på E, eftersom båda brorsornas namn gör det. Det blir lite Knatte, Fnatte och Tjatte om treans namn också slutar på E tycker jag

  • Stora My

    Jag försöker hitta korta namn men det är svårt. Eller så skulle vi välja ett långt bara för att. Har även varit inne på Vidar, Vilmer, fastnat lite på v fast det behöver inte vara på v.

  • 2pågar
    Stora My skrev 2014-12-20 11:00:13 följande:

    Jag försöker hitta korta namn men det är svårt. Eller så skulle vi välja ett långt bara för att. Har även varit inne på Vidar, Vilmer, fastnat lite på v fast det behöver inte vara på v. smile1.gif


    Ett annat namn som är lite ovanligare men likt Vide är MIDE :) väldigt fint tycker jag!!

    Är ett namn som jag står med om 4:an i magen är en pojke till :)
  • Vår och sommar
    2pågar skrev 2014-12-20 12:48:36 följande:

    Ett annat namn som är lite ovanligare men likt Vide är MIDE :) väldigt fint tycker jag!!

    Är ett namn som jag står med om 4:an i magen är en pojke till :)


    Ja det var fint! Fler förslag?
  • Stora My
    2pågar skrev 2014-12-20 12:48:36 följande:

    Ett annat namn som är lite ovanligare men likt Vide är MIDE :) väldigt fint tycker jag!!

    Är ett namn som jag står med om 4:an i magen är en pojke till :)


    Det var jättefint!
Svar på tråden Triss i pojkar