• Angelique

    Fler äldre som ska göra ivf?

    Jag är 39 år och hoppas få göra syskonförsök efter jul. Finns det fler, så kan vi följas åt.

  • Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?
  • JenJoh5

    Nu har jag tagit sprutor sedan i onsdags. Två om dagen, en på morgonen och en på kvällen. Mår ungefär som vanligt. Kan få nån värmeattack och är trött men annars känner jag inte av dem, skönt det! Jag vet inte riktigt hur många sprutor jag måste ta innan jag räknas som nedreglerad Helendi. Men jag ska gå ner till en spruta på kvällen när jag börjar blöda. Vilket bör bli på torsdag. Ska bli skönt att bara behöva ta en spruta sen på kvällen ett tag. Vet inte riktigt när jag ska lägga till gonal-f. Antar att jag får reda på det när jag ringer kliniken och meddelar blödning. Men de brukar ju säga att man ska nedregelera ca 2 veckor innan man lägger till gonal-f så ett tag till då iaf. Men det går bra så det är inga problem här än iaf. Sedan blir de ju till att ta två sprutor på kvällen men det får väl gå det med. Har ju gjort detta en gång innan så jag vet ju iaf vad jag har att vänta mig!
    Hoppas u får omslag på rätt dag nu Liil! Jobbigt att behöva vänta ännu längre, trist med kliniker som inte är öppna på helgerna!
    Hoppas allt går bra för er andra!

  • Happyland

    Igår var vi på ET och fick reda på att av våra 5 ägg blev 2 befruktade. Dessa två hade delat sig vidare och båda var godkända. Den ena var ngt fragmenterad, men i kategori godkänd medan andra såg bra ut.

    Båda dessa fick jag insatta och hoppa nu innerligt att det ska gå vägen. Inga till frysen alltså.

  • lisodan
    Happyland skrev 2015-02-02 10:26:08 följande:

    Igår var vi på ET och fick reda på att av våra 5 ägg blev 2 befruktade. Dessa två hade delat sig vidare och båda var godkända. Den ena var ngt fragmenterad, men i kategori godkänd medan andra såg bra ut.

    Båda dessa fick jag insatta och hoppa nu innerligt att det ska gå vägen. Inga till frysen alltså.


    Grattis, och lycka till nu!!
  • Angelique

    Liil: förstår stressen! Men hoppas massor det blir återföring nu och inte behövs något annat. Jobbigt att det är stängt på söndagar. Vad tycker du om de där blinkande gubb-testen, jag tyckte de var knepiga.

    Helande: åh, det låter ju toppen! Du ska se att det tar sig!

  • Liil
    Angelique skrev 2015-02-02 14:34:33 följande:

    Liil: förstår stressen! Men hoppas massor det blir återföring nu och inte behövs något annat. Jobbigt att det är stängt på söndagar. Vad tycker du om de där blinkande gubb-testen, jag tyckte de var knepiga.

    Helande: åh, det låter ju toppen! Du ska se att det tar sig!


    Ja verkligen! Det är stängt även lördagar men om ett embryo ska sättas in på en lördag så kan dom göra det på fredagen. Men ska det tillbaka på en söndag så kan man inte få det på fredagen eller på måndagen. 
    Om det krockar denna gång så kommer jag be om att få stimulerat nästa månad. Dom vill helst att det ska vara ostimulerat så långt det går, vet inte varför egentligen. 
  • Stockholmsmilen

    Happyland - lycka till nu!

    Idag RD 12 får vi nog säga att mensen kom. Så då blir det ett fjärde och sista försök innan jag fyller 43 år nästa mens eller gången därpå.

    Hur tänker ni andra - hur många försök kan ni tänka er om det inte går vägen nu.

  • Angelique

    Fasen också stockholmsmilen . Hoppas det snart känns bättre, skönt att höra att du ser fram mot ett till försök!

    Vi har från början sagt att vi kör så länge vi får för kliniken. Men man vet ju inte hur man kommer känna, det beror ju på hur det går och allt. Men i princip vill vi känna att vi försökte allt vi kunde.

  • lisodan
    Stockholmsmilen skrev 2015-02-02 22:39:22 följande:

    Happyland - lycka till nu!

    Idag RD 12 får vi nog säga att mensen kom. Så då blir det ett fjärde och sista försök innan jag fyller 43 år nästa mens eller gången därpå.

    Hur tänker ni andra - hur många försök kan ni tänka er om det inte går vägen nu.


    Vad tråkigt! Hoppas på det sista försöket för er! Så länge jag mår någorlunda ok av behandlingarna kan jag nog tänka mig att fortsätta ett tag till, i samrådan med läkarna förstås. Denna omgång har varit mkt enklare för mig så det skulle inte kännas så jobbigt. Sen beror det ju på utfall. Om det återigen skulle bli missfall eller MA denna gång och det blir samma sak på evt sista gratisförsöket, så kan vi ju börja fundera på om det är någon idé. Kanske bättre att spara pengarna och krafterna till adoption. Ska nog ta en lite paus i såfall iallafall. Ta en långresa nånstans kanske. Ladda upp och ta hand om varandra.
  • kittykat
    Stockholmsmilen skrev 2015-02-02 22:39:22 följande:

    Happyland - lycka till nu!

    Idag RD 12 får vi nog säga att mensen kom. Så då blir det ett fjärde och sista försök innan jag fyller 43 år nästa mens eller gången därpå.

    Hur tänker ni andra - hur många försök kan ni tänka er om det inte går vägen nu.


    Vad tråkigt

    Vi har sagt att detta var sista försöket i Sverige, misslyckas det så blir det Danmark sen. Jag vet inte hur många försök till det blir, men jag vet ju att jag kan bli gravid och min äggreserv verkar bra, så det blir väl kanske ekonomin som får råda i så fall.. Adoption är inget för oss, dels är vi inte så pigga på det, dels är min man tydligen för gammal (fyller 50 i år). :/
Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?