• Anonym (fanvajobbigt!)

    det här med illamående?!

    Hej jag har sen i lördags förra veckan när mensen kom, mått jätte illa till o från, har ingen direkt matlust och vaknar på nätterna och tror att jag ska behöva spy.. Vad kan detta bero på, har aldrig hänt tidigare!!

  • Svar på tråden det här med illamående?!
  • Anonym (bl)
    Anonym (fanvajobbigt!) skrev 2015-03-25 14:13:00 följande:

    Oj det visste jag inte, det får jag kolla upp! Tack så hemskt mycket för hjälpen!!


    Ingen fara! Hoppas det löser sig oavsett vad det är! Lycka till och du får gärna berätta om du kommer på vad det är
  • Anonym (fanvajobbigt!)
    Anonym (bl) skrev 2015-03-25 14:27:17 följande:

    Ingen fara! Hoppas det löser sig oavsett vad det är! Lycka till och du får gärna berätta om du kommer på vad det är


    Det ska jag göra!
  • Anonym (fanvajobbigt!)
    Anonym (bl) skrev 2015-03-25 14:27:17 följande:

    Ingen fara! Hoppas det löser sig oavsett vad det är! Lycka till och du får gärna berätta om du kommer på vad det är


    Hej igen, jag tog ett gravtest i veckan som var, och det visade negativt! Så jag antar att graviditet är helt uteslutet. Men jag bajsar oftare, har ont i magen, mår illa ibland och så hugger det till i äggstockarna! Har Endometrios kan jag tillägga. Men aldrig känt detta förut. Vad ska jag göra? Ska man åka in o kolla vad det kan vara?
  • Anonym (bl)
    Anonym (fanvajobbigt!) skrev 2015-03-29 19:47:55 följande:
    Hej igen, jag tog ett gravtest i veckan som var, och det visade negativt! Så jag antar att graviditet är helt uteslutet. Men jag bajsar oftare, har ont i magen, mår illa ibland och så hugger det till i äggstockarna! Har Endometrios kan jag tillägga. Men aldrig känt detta förut. Vad ska jag göra? Ska man åka in o kolla vad det kan vara?
    hur tidigt tog du testet? kanske det är för tidigt?
  • Anonym (fanvajobbigt!)
    Anonym (bl) skrev 2015-03-29 20:58:15 följande:

    hur tidigt tog du testet? kanske det är för tidigt?


    Jag tog det i torsdags förra veckan tror jag och det var på kvällen när jag hade hållit mig från o kissa och det var så negativt det bara kunde bli hehe!

    Men mår riktigt illa på kvällarna just, nästan som spyan sitter i halsen! Jag är inte sjuk eller dålig i magen heller, för jag tänkte först på magsjuka men nu har detta hållit på ett tag! Och har ju inte spytt eller så, men mår riktigt illa! Har aldrig varit gravid eller så så jag vet inte hur det kan tänkas kännas
  • Anonym (fanvajobbigt!)

    Jobbigt också att man kallsvettas samtidigt!

  • Anonym (bl)
    Anonym (fanvajobbigt!) skrev 2015-03-29 21:44:10 följande:
    Jag tog det i torsdags förra veckan tror jag och det var på kvällen när jag hade hållit mig från o kissa och det var så negativt det bara kunde bli hehe!

    Men mår riktigt illa på kvällarna just, nästan som spyan sitter i halsen! Jag är inte sjuk eller dålig i magen heller, för jag tänkte först på magsjuka men nu har detta hållit på ett tag! Och har ju inte spytt eller så, men mår riktigt illa! Har aldrig varit gravid eller så så jag vet inte hur det kan tänkas kännas
    Fast det är morgon urin man borde testa i. Prova testa en gång till med morgon-urin (utan att ha kissat innan såklart) och se. För jag fick nyss reda på att jag är gravid. Jag testade på moronen dagen efter mensen skulle kommit och fick väldigt svagt, men ändå tydligt. Mitt illamående kommer också på kvällen...som mest iaf
  • Anonym (fanvajobbigt!)
    Anonym (bl) skrev 2015-03-29 22:05:17 följande:

    Fast det är morgon urin man borde testa i. Prova testa en gång till med morgon-urin (utan att ha kissat innan såklart) och se. För jag fick nyss reda på att jag är gravid. Jag testade på moronen dagen efter mensen skulle kommit och fick väldigt svagt, men ändå tydligt. Mitt illamående kommer också på kvällen...som mest iaf


    Waow grattis!!! aa jag borde testa igen! Hade mensen 8 dagar och har den alltid annars 6, ibland 7 dagar!
  • Anonym (bl)
    Anonym (fanvajobbigt!) skrev 2015-03-29 21:45:52 följande:

    Jobbigt också att man kallsvettas samtidigt!


    Förlåt, som att jag trycker på dig att du är gravid, haha. Men jag tycker det du beskriver är väldigt likt en graviditet. Men det kan ju finnas andra bakomliggande saker. Har du varit hos doktorn och tagit blodprov? (Så dem kan kolla om du har brist i något?)
  • Anonym (lll)

    Du e möjligt vis inte öm typ nedre delen av halsen?

Svar på tråden det här med illamående?!