• Anonym (undrar)

    Hur kan man som gift mamma till en dotter vara otrogen mot sin man?

    Man kan ju tycka att som mamma till en dotter bör man vara en bra förebild och föregå med gott exempel. Ändå så finns det gifta mammor som faktiskt är otrogna mot sina män. 

    Kan ni förstå hur det kommer sig? 

  • Svar på tråden Hur kan man som gift mamma till en dotter vara otrogen mot sin man?
  • Anonym (undrar)

    Men vad tycker ni om otrohet om den ena i äktenskapet ej visar kärlek, ömhet längre eller ej tar initiativ till sex, dvs. har hellre sex på egen hand. 

    Anser ni det då dumt att vara otrogen?

  • spillerkillern
    Anonym (Otrohet inte värst) skrev 2015-04-18 16:08:45 följande:

    Det är fruktansvärt det du varit med om. Men du är ett offer, inte en förövare (antar jag).

    Jag hade nog inte reagerat som du. Våltäkt och misshandel är värre anser jag.

    Min poäng är att otrohet kan vara olika illa beroende på i vilket sammanhang. Har man varit otrogen mot någon som aldrig svikit en, så ja då är det vidrigt. Men om personen i fråga svikit en och barnen många gånger förut då har den förverkat sin rätt att ha en trogen partner.


    ja vi ser olika på saker och ting, i nuläget flera år efteråt dessa förhållanden skulle jag hellre ha tagit emot en smäll på käften än att bli utsatt för otrohet.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (undrar) skrev 2015-04-18 16:11:51 följande:

    Men vad tycker ni om otrohet om den ena i äktenskapet ej visar kärlek, ömhet längre eller ej tar initiativ till sex, dvs. har hellre sex på egen hand. 

    Anser ni det då dumt att vara otrogen?


    Fast då gör man väl slut tänker jag. Otrohet är inte försvarbart.
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Anna) skrev 2015-04-18 16:32:40 följande:
    Fast då gör man väl slut tänker jag. Otrohet är inte försvarbart.
    Men många stannar kvar för barnens skull om dem är små trots sexbrist....
  • Anonym (Anna)
    Anonym (undrar) skrev 2015-04-18 16:34:08 följande:

    Men många stannar kvar för barnens skull om dem är små trots sexbrist....


    För det är man inte otrogen. Antingen jobbar man på förhållandet eller lämna, men aldrig otrogen. (Tycker jag alltså)
  • Anonym (J)
    sextiotalist skrev 2015-04-18 12:19:36 följande:

    Jag tycker det är precis lika illa när en man med söner är otrogen mot sin fru.

    Nu är både sambon och jag den trogna typen. Men skulle något inträffa så det sista jag skulle göra var att blanda in barn i detta. Det är en vuxensak som endast angår de vuxna.

    Barn ska inte bära sina föräldrars samvete


    Fast barn är inte dumma bara för att de är yngre.

    De förstår för eller senare vad som pågår om de inte är väldigt små.

    Det krävs inte att föräldrarna medvetet " blandar i " barnen.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (undrar) skrev 2015-04-18 16:11:51 följande:

    Men vad tycker ni om otrohet om den ena i äktenskapet ej visar kärlek, ömhet längre eller ej tar initiativ till sex, dvs. har hellre sex på egen hand. 

    Anser ni det då dumt att vara otrogen?


    Ganska enkelt svar, då skiljer man sig...
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Lisa) skrev 2015-04-18 16:50:42 följande:
    Ganska enkelt svar, då skiljer man sig...
    Men av olika skäl håller många par ihop tex. för att dem ej vill bli varannan veckas förälder osv. Många är otrogna tills barnen är vuxna och flyttar hemifrån och då skiljer dem sig..
  • Anonym (Otrohet inte värst)
    Anonym (undrar) skrev 2015-04-18 16:11:51 följande:

    Men vad tycker ni om otrohet om den ena i äktenskapet ej visar kärlek, ömhet längre eller ej tar initiativ till sex, dvs. har hellre sex på egen hand. 

    Anser ni det då dumt att vara otrogen?


    Otrohet är alltid dumt, men i det fallet har jag liiite mer förståelse för det. Men man bör fasen skiljas först tycker jag. Efter att man försökt rädda relationen med familjerådgivning och allt möjligt men inget hjälper ändå, utan det är fortfarande brist på närhet och minst ena parten olycklig, då måste man ändå gå skilda vägar.
  • Anonym (Anna)

    Hör du du TS(undrar). I början skrev du att man som gift mamma bör vara en bra förebild och det låter som om du förkastar otrohet. Men nu låter det som om du letar " goda anledningar" till att vara otrogen. Som att det skulle vara försvarbart på nåt sätt..... Har jag fattat fel TS ?

Svar på tråden Hur kan man som gift mamma till en dotter vara otrogen mot sin man?