• soofa

    Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

    Hej!

    Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

    Välkomna! :)

  • Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • MissMf
    lisafisa22 skrev 2015-05-26 08:30:34 följande:

    Kunde inte hålla mig så jag testade nu på morgonen med RFSUs tidiga test men fick ett neg. på Bim-3 .
    Så nu är jag helt inställd på mens på fredag för tidiga testet borde ju ha visat något litet nu i alla fall?
    Besviken som fasen för jag ville ha ett Februaribarn :(
    Men men får vänta ännu längre och jag som redan är trött på att vänta *suck*


    RFSU visar mycket svagare än clearblue. Så om man vill testa tidigt så gör det med ett cb plus :)
  • filippas
    soofa skrev 2015-05-26 06:56:37 följande:
    Läs det här: chat.fertilityfriend.com/Faqs/Implantation-dip.html

    Vad jag förstår innebär det att det är normalt med en dipp i mitten av lutealfasen, det KAN vara en implantationsdipp som alltså innebär att ägget fäster men en dipp behöver inte heller innebära att man är gravid. Chansen att du är gravid lever alltså fortfarande! :)
    5 min senare var jag på 36.6 fortfarande en dipp, men inte lika stor (typ 0.2 istället för 0.4)
    men ok, då kanske det är något sånt, hoppas på det och att chansen fortfarande finns!
    Har himla ömma bröst från högt på sidorna och hela vägen runt under brösten, men kan ju lika gärna vara inför mensen.. kroppen alltså :)
  • filippas
    soofa skrev 2015-05-26 07:01:56 följande:
    Haha ja, det är nästan omöjligt skulle jag säga! Förra månaden fick jag spottings från och med cykeldag 26, jag är på dag 25 i dag så kommer det spottings i morgon kommer jag inte testa alls utan invänta mensen. Utan spottings tänker jag testa på fre, då är det bim - 2. Sen åker jag iväg, utan min sambo och kommer hem först ons nästa vecka så därför vill jag testa innan jag åker, även om det inte är säkert att det visar något. När tänker du testa? :)
    Åh så spännande! snart dags alltså, då förstår jag att du vill testa tidigare när båda är tillsammans, jag håller tummarna för ett plus! Skrattande
    jag kommer nog inte kunna hålla mig till bim, så blir nog på fredag, bim -3. Så får man ha lite tålamod efter det helt enkelt, även om det är svårt
  • filippas
    MissMf skrev 2015-05-26 08:43:35 följande:
    RFSU visar mycket svagare än clearblue. Så om man vill testa tidigt så gör det med ett cb plus :)
    cb plus - det bästa för tidigt testande? tycker jag hör olika överallt Skrattande
  • Elyssa81

    Testade negativt på BIM -4 idag. Segt! Vill bara att mensen ska komma nu så att PMS:en lättar lite. En tung dag idag. Tänker hela tiden på missfallet. Vill bara gå hem från jobbet och vara själv, men det går tyvärr inte alls.

  • Körsbärsblom90

    Nu är ägglossningen över! Testade med sticka på eftermiddagen i söndags, hade sex igår kväll.. Vad tror ni, finns det hopp? Om ägglossningstestestet visade positivt i söndags så kanske jag hade ägglossning igår? Isf kanske det inte är kört? Får hålls tummarna nu. BIM är runt tiden för min examen

  • babytjejen

    Enligt min app så är äl imorgon men tycker inte testen stegrat mkt alla..förra gången fick jag smiley denna dag i cykeln, tror inte det kommer hända nu :( hoppas den inte dröjer allt för mkt...fast fördelen med det är att den kanske lägger sig bättre tills nästa gång o inte när jag jobbar kväll O måste väcka sambon mitt i natten...

  • jzz2306

    Mens här, precis som väntat på bim-dagen Gråter Det känns ju helt omöjligt att bli gravid, fattar inte att det finns 7 miljarder människor om det är så svårt!

    Ni som är kvar nästa månad får stå ut med mig ett tag till Tungan ute

    Blir åttonde försöket för oss, tror det är något fel Rynkar på näsan

    Förlåt för deppigt inlägg, hoppas det går bättre för er andra!

  • EliWe
    jzz2306 skrev 2015-05-26 11:11:33 följande:

    Mens här, precis som väntat på bim-dagen Gråter Det känns ju helt omöjligt att bli gravid, fattar inte att det finns 7 miljarder människor om det är så svårt!

    Ni som är kvar nästa månad får stå ut med mig ett tag till Tungan ute

    Blir åttonde försöket för oss, tror det är något fel Rynkar på näsan

    Förlåt för deppigt inlägg, hoppas det går bättre för er andra!


    Vad tråkigt! Förstår det känns jobbigt, men sjukvården säger ju att upp till 12 månader är det inte ovanligt att det tar. Även fast allt fungerar i kroppen.

    Jag är bara på försök 2, men ändå känner jag oro att nåt är fel. Är så svårt att vänta när man vill ha barn så mycket!
  • Fiijah89
    lisafisa22 skrev 2015-05-26 08:30:34 följande:

    Kunde inte hålla mig så jag testade nu på morgonen med RFSUs tidiga test men fick ett neg. på Bim-3 .
    Så nu är jag helt inställd på mens på fredag för tidiga testet borde ju ha visat något litet nu i alla fall?
    Besviken som fasen för jag ville ha ett Februaribarn :(
    Men men får vänta ännu längre och jag som redan är trött på att vänta *suck*


    Det behöver inte vara kört :) jag fick neg bim-4 med rfsu (både vanlig och tidig), struntade att testa på bim-3 för att jag tappat hoppet. Men på bim-2 fick jag ett svagt plus på rfsu! Nu på bim är rfsu testen fortfarande lika svaga men med clearblue är det ett tydligt starkt plus! Så jag hade kört på clearblue istället :) men kom ihåg att bim-3 fortfarande är tidigt!
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni