• Anonym (Nä)

    Sabla gnäll om att "killar kan minsann inte få tjejer lika lätt".

    Det var då ett sabla gnällande om att killar minsann inte kan "få" tjejer lika lätt som vi killar.

    Jag är så trött på att höra det där nu, för det är bullshit. Jag har en massa män i min omgivning som samtliga har nya tjejer omkring sig varje vecka. Min egen bror hade inte varit singel i mer än en vecka innan FYRA nya, söta tjejer hade tagit kontakt med honom. Jag har flera manliga vänner som bollar runt med flera tjejer samtidigt utan att kunna välja.

    Själv är jag 34 år och får knappt till några dejter. Bara lite sporadiskt då och då. Totalt har jag varit på 8 dejter under en period av två år. Varav endast fyra av dessa velat träffa mig ytterligare en gång. Och två av dessa träffade jag tre gånger. Inget blev något mer än så.

    Så vad klagar ni killar på? Jag tror att felet är att alla satsar på så inga tjejer och vi lite äldre kvinnor blir helt utan.

  • Svar på tråden Sabla gnäll om att "killar kan minsann inte få tjejer lika lätt".
  • Anonym (tofs)
    Anonym (Nä) skrev 2015-05-23 21:57:16 följande:
    Varken Brad Pitt eller David Beckham är attraktiva i mina ögon.

    Håller inte med dig om att äldre män är mer attraktiva heller. Isf hade jag ju inte haft några problem att hitta någon äldre attraktiv.
    Jag skrev "attraktivare än äldre kvinnor". Du verkar har lite problem med läsförståelsen.
  • Anonym (Kille34)
    Anonym (Nä) skrev 2015-05-23 21:46:11 följande:
    Jag attraheras iaf inte av gubbar i den åldern. Jag vill ha en jämnårig +/- några år. Jag fattar inte varför du anser att jag ska välja någon jag inte attraheras av, men själv ska du ha en tjej på 20-25 helst? Eh? Jag tycker inte att män är speciellt attraktiva i den åldern faktiskt.
    ? För att kvinnor i 25 årsåldern gärna vill vara med män som är 30-35. Om du nu så enkelt kan få nån i din ålder hade du väl inte skapat den här tråden eller?
    Heter tråden "hej kvinnor som är 34 år kan välja och vraka bland jämnåriga män ?" Det är väl uppenbart att inte alla kvinnor som är 34 år måste bli tillsammans med en 50 årig man. Men faktum är att de flesta tjejer är attraktiva mellan 20-25 medans många av dessa tappat det när de är 34. Medans många män blivit mer attraktiva på grund av ökad mental mognad och stabilare ekonomi utan någon negativ fysisk förändring. Jag förstår en del kanske ogilla vill att det ska vara så men det är att sätta på blindlappar att förneka att det stämmer.
  • grind
    Anonym (Nä) skrev 2015-05-23 21:52:43 följande:

    Jaha, så det säger du? Feltänk, anser jag. De män i min omgivning som blivit dumpade under det senaste året har samtliga blivit tillsammans me väldigt unga tjejer som sen inser att de inte hunnit leka av sig. Vad har du att säga om det? Flera av dem var oskulder när de träffades.


    Dumpningskillar är ett kapitel för sig. Självklart ska du inte välja en kvinna du inte klarar av att hantera. Är man så dum och gör det misstaget om och om igen får man skylla själv. Har inget med åldern art göra utan att dessa killar väljer i en liga de inte hör hemma.
  • Anonym (Kille34)
    Anonym (Nä) skrev 2015-05-23 21:57:16 följande:
    Varken Brad Pitt eller David Beckham är attraktiva i mina ögon.

    Håller inte med dig om att äldre män är mer attraktiva heller. Isf hade jag ju inte haft några problem att hitta någon äldre attraktiv.
    Om du på allvar tycker det så ljuger du, är förvirrad eller har helt orimliga krav. Kan ju köpa att du kanske anser att du måste fysiskt träffa en person för att känna attraktion men om du anser att dessa är ointressanta även om du skulle umgås med dem är det ju löjligt och bara visar varför du är singel.
  • Haskel

    Killar/män vill ha sex, innan det kan bli något seriöst.
    Tjejer/kvinnor vill ha något seriöst innan det kan bli sex.

    Så att träffa en livspartner är lika svårt för både män och kvinnor.

    Men att få sig ett ligg, är betydligt lättare för en kvinna. 
    Nu talar jag givetvis i generella termer. Enskilda avvikelser finns givetvis.

  • Anonym (Nä)
    Anonym (Kille34) skrev 2015-05-23 21:59:14 följande:
    ? För att kvinnor i 25 årsåldern gärna vill vara med män som är 30-35. Om du nu så enkelt kan få nån i din ålder hade du väl inte skapat den här tråden eller?
    Heter tråden "hej kvinnor som är 34 år kan välja och vraka bland jämnåriga män ?" Det är väl uppenbart att inte alla kvinnor som är 34 år måste bli tillsammans med en 50 årig man. Men faktum är att de flesta tjejer är attraktiva mellan 20-25 medans många av dessa tappat det när de är 34. Medans många män blivit mer attraktiva på grund av ökad mental mognad och stabilare ekonomi utan någon negativ fysisk förändring. Jag förstår en del kanske ogilla vill att det ska vara så men det är att sätta på blindlappar att förneka att det stämmer.
    Ok, men jag valde bort män över 30 när jag var 20-25. Det gjorde även många av mina kvinnliga vänner. Tror knappast att vi var de enda. Det är väl därför alla män sitter här och gapar om att inga kvinnor (läs; mellan 20-25) svarar på meddelanden på dejtingsajterna.
  • Anonym (walidate)
    Anonym (Nä) skrev 2015-05-23 22:08:05 följande:
    Ok, men jag valde bort män över 30 när jag var 20-25. Det gjorde även många av mina kvinnliga vänner. Tror knappast att vi var de enda. Det är väl därför alla män sitter här och gapar om att inga kvinnor (läs; mellan 20-25) svarar på meddelanden på dejtingsajterna.
    Ja men så sitter många av er singla och värre kan det bli.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (tofs) skrev 2015-05-23 21:55:09 följande:
    50 är absolut inte för gammalt för dig. Ja, men du kan ju vara attraherad av Brad Pitt, det är ju ett fritt val. Eller av David Beckham.

    Yngre kvinnor=mer attraktiva än yngre män
    Äldre män=mer attraktiva än äldre kvinnor

    Så är det och kommer alltid vara.
    Eftersom mer än hälften av männen i Sverige är feta eller överviktiga så är det knappast troligt att de män kring 50-60 år tillhör de som inte har en kropp som är tilltalande för en kvinna kring 30 år.
  • Anonym (Nä)
    Anonym (Kille34) skrev 2015-05-23 22:03:11 följande:
    Om du på allvar tycker det så ljuger du, är förvirrad eller har helt orimliga krav. Kan ju köpa att du kanske anser att du måste fysiskt träffa en person för att känna attraktion men om du anser att dessa är ointressanta även om du skulle umgås med dem är det ju löjligt och bara visar varför du är singel.
    Jag tycker inte att de är attraktiva nej. Det okej ut, men inte mer. För hårda drag i deras ansikten. Jag kan rabbla upp mängder av vackra män, men dessa ingår inte där.

    Exempel på attraktiva män: Sam Claflin, Alexander Fehling, Jamie Dornan.
  • grind
    Anonym (Nä) skrev 2015-05-23 22:08:05 följande:

    Ok, men jag valde bort män över 30 när jag var 20-25. Det gjorde även många av mina kvinnliga vänner. Tror knappast att vi var de enda. Det är väl därför alla män sitter här och gapar om att inga kvinnor (läs; mellan 20-25) svarar på meddelanden på dejtingsajterna.


    Ni gjorde rätt. Ska inte vara mer än max 5 års åldersskillnad om man väljer partner innan 25.

    Hur kul är det att vara ihop med någon från en annan generation? och hur kul är det att åldras tillsammans när den andre ligger på ålderdomshem innan den andre gått i pension.

    Är du äldre blir det dock problem som kvinna då de attraktiva männen väljer yngre kvinnor.
Svar på tråden Sabla gnäll om att "killar kan minsann inte få tjejer lika lätt".