• Gert

    Sverige har flest våldtäkter i Europa. Vad beror det på?

    Sverige har inte den så smickrande förstaplatsen i Europa när det kommer till rapporterade våldtäkter och vi har tredjeplatsen i VM i våldtäkter.

    Vad beror det här på tror ni?

    www.wonderslist.com/10-countries-highest-rape-crime/

    www.ibtimes.co.uk/top-5-countries-highest-rates-rape-1434355

    Jag kan inte undgå att notera att det bara är mångkulturella västerländer som Sverige, Frankrike, Storbritannien, Tyskland, USA och Kanada som är med på 10 i topp listan. Övriga är U-länder som Sydafrika, Indien, Sri Lanka och Etiopien.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Sverige har flest våldtäkter i Europa. Vad beror det på?
  • Gert
    Santana skrev 2015-11-21 10:52:11 följande:
    Du tröttnar aldrig va? Läs BRA 2015 eller statistiken från kvinno-- eller tjejjouren istället för någons rasistblogg som faller dig i smaken. Och lära dig äntligen att själv använda hjärnan istället för att hela tiden använda enbart internetrubriker som precis håller med dig.

    Nej, jag är inte någon flyktingkramare och ja, jag anser också att Sverige inte tål ännu fler flyktingar, men bara för det kan jag inte hela tiden startar några trådar som baserar på associationen utlänning=flykting=islam=terrorist. Nej, inte 90% av alla invandrare våldtar (eller har du någon officiell källa på det, och då menar jag inte någons blogg).

    Och hur mycket du än gnäller på regeringen. Någon av er har väl ändå röstat fram den, eller hur? 
    Vart har jag skrivit att 90% av alla invandrare våldtar? Chilla brorsan...
    Give ´em Hell!
  • Santana

    Vad nu då? Har du själv inte längre koll på dina otaliga trådar här? 

    Hur som. Vet du, jag förstår både och, du är Sverigedemokrat (och det är ju helt okej), men samtidigt är du enbart det och väldigt okunnig när det gäller Europas historia. 

    Inte någon land resp. någon lands regering har någonsin efter 2. WK blivit utsatt för så många flyktingar. Inte någon som fick ett användarmanual hur man skulle hantera problematiken på bästa sättet. Eftersom jag tänker själv, utgår jag ifrån att alla regeringar har fått samma problem att hantera problematiken. Skulle inte SD har samma problem i europeisk kontext, eftersom Sverige inte är ett ödsla ö?

    Om du nuförtiden, inte har något större problem att hävda att det finns alldeles för många våldtäkter i Sverige (som självklart alla dessa jävla invandrare står för) har du verkligen inte mycket koll vad just nu händer omkring oss i världen. Tror du allvarligt att folk inte vet om detta? 

    Du påminner lite om alla dessa SA och SS medlemmar i Tyskland 1933. Folk som inte alls har varit militär, utan arbetslösa, degraderade, fattiga och lågbegåvade som äntligen fick utlopp för sin frustration. För en gångs skull har jag också makt typ.

    För en gångs skull, berätta här, varför jag skulle välja SD och huruvida det skulle ändra problematiken och snälla helst utan att förklara att alla invandrare=flyktingar=islam=terrorister och våldtäktsmän. 

  • Santana

    Och en liten fotnot. Även om du inte kommer att tro det. Det flesta våldtäktsbrott sker fortfarande hemma av någon anhörig eller någon i offrets bekantskapskrets. 

  • Gert

    Chilla brorsan... det är inte bra med högt blodtryck.


    Give ´em Hell!
  • Santana
    Gert skrev 2015-11-21 11:44:57 följande:

    Chilla brorsan... det är inte bra med högt blodtryck.


    Mitt blodtryck i motsatsen till din jävla nazi propaganda skadar inte någon utom mig själv.
  • Santana

    Förresten, jag väntar på ditt svar. En uppriktig SD-medlem borde väl kunna förklara för andra varför det är smart att välja SD. Du har startat hundratals trådar om vad som är fel i Sverige. Berätta gärna för mig vad SD skulle göra annorlunda när de skulle ha makten, för vet du, det är alltid lätt att kritisera andra när man enbart är någons opposition. 

  • Notetur Nomen
    LottaPhelpsLars skrev 2016-01-09 14:26:05 följande:

    Konstigt att svenskar kan förneka en så upprörande statistic! Jag bor I USA och här rapporteras detta som mycket upprörande. Hur kan Sveriges regering tycka att det är OK att vi är störst I världen på våldtäkter, på andra plats ligger Jamaica. Hur kan detta vara demokratiskt mot svenska kvinnor?

    Ibland måste man faktiskt ta tag I ett problem även om det är obehagligt och inte politiskt bekvämt.

    Det gör mig mycket ledsen att Sverige vill hjälpa och släpper in flest flyktingar än något annat land, och vi blir belönade med att våra kvinnor blir våldtagna. Media behöver börja rapportera vad som faktiskt händer och inte sticka huvudet I sanden.


    För att, som du ser om du läser tråden, det finns en väldigt logisk förklaring till statistiken och det är att i Sverige klassas väldigt många fler handlingar som våldtåkt än i andra länder. Vi har även en väldigt hög anmälningsbenägenhet och för våldtäkter med fler än en förövare så bokförs det som en våldtäkt per förövare.

    Enligt brottsofferintervjuer ligger Sverige snarare mitt i EU-snittet gällande våldtäkter.

    Frågor?
  • bullstone
     
     
     
    What is happening here in Sweden. Are we going crazy or what? Especially amed to our politicians whom we do not trust anymore...

    Here some facts... from Gatestone Institute

    Forty years after the Swedish parliament unanimously decided to change the formerly homogenous Sweden into a multicultural country, violent crime has increased by 300% and rapes by 1,472%. Sweden is now number two on the list of rape countries, surpassed only by Lesotho in Southern Africa.



    Significantly, the report does not touch on the background of the rapists. One should, however, keep in mind that in statistics, second-generation immigrants are counted as Swedes.



    In an astounding number of cases, the Swedish courts have demonstrated sympathy for the rapists, and have acquitted suspects who have claimed that the girl wanted to have sex with six, seven or eight men.



    The internet radio station Granskning Sverige called the mainstream newspapers Aftonbladet and Expressen to ask why they had described the perpetrators as "Swedish men" when they actually were Somalis without Swedish citizenship. They were hugely offended when asked if they felt any responsibility to warn Swedish women to stay away from certain men. One journalist asked why that should be their responsibility.



    Gatestone Institute
  • KillBill
    bullstone skrev 2016-01-10 16:52:30 följande:
     
    What is happening here in Sweden. Are we going crazy or what? Especially amed to our politicians whom we do not trust anymore...

    Here some facts... from Gatestone Institute

    Forty years after the Swedish parliament unanimously decided to change the formerly homogenous Sweden into a multicultural country, violent crime has increased by 300% and rapes by 1,472%. Sweden is now number two on the list of rape countries, surpassed only by Lesotho in Southern Africa.


    Significantly, the report does not touch on the background of the rapists. One should, however, keep in mind that in statistics, second-generation immigrants are counted as Swedes.


    In an astounding number of cases, the Swedish courts have demonstrated sympathy for the rapists, and have acquitted suspects who have claimed that the girl wanted to have sex with six, seven or eight men.


    The internet radio station Granskning Sverige called the mainstream newspapers Aftonbladet and Expressen to ask why they had described the perpetrators as "Swedish men" when they actually were Somalis without Swedish citizenship. They were hugely offended when asked if they felt any responsibility to warn Swedish women to stay away from certain men. One journalist asked why that should be their responsibility.


    Informationen är felaktig.  Läs det här i stället:

    web.archive.org/web/20100302154424/http://www.bra.se/extra/news/&id=42

    "Inom den etablerade forskningen om brottsnivåer och brottsutveckling är man överens om att det inte går att bedöma och jämföra de faktiska nivåerna av våldsbrott som våldtäkt mellan länder genom att jämföra antalet polisanmälda brott. Skillnaderna mellan ländernas rättssystem och system för att skapa statistik över polisanmälda brott är nämligen inte bara stora - de är mycket stora."
    ----------
    "i den offerundersökning som finns som tillåter grundläggande jämförelser mellan nivåer av utsatthet för sexualbrott i tio europeiska länder, ligger inte Sverige högst som i anmälningsstatistiken. Vi ligger inte högst alls. I stället återfinns vi nära medelvärdet, vilket vi för övrigt också gör när det gäller misshandel och hot trots att vi jämfört med andra länder har så många sådana anmälda brott"


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    krzyzac skrev 2016-01-10 18:41:52 följande:

    Siffror gatestone använder är bland annat från brå, men "informationen är felaktig"


     


    När Sverige 2005 skärpte lagstiftningen så att betydligt fler handlingar än tidigare klassades som våldtäkt så blev statistiken före och efter lagändringen inte längre jämförbar. Slutsatserna blir felaktiga om man jämför äpplen med päron.


    Dessutom är Gatestonerapporten författad av Ingrid Carlqvist som driver den islamfientliga webbtidningen Dispatch International. Rapportens tillförlitlighet är därför noll.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Sverige har flest våldtäkter i Europa. Vad beror det på?